Att tänka på då du skriver testamente

 
Ömma rygg jo jo du kan sitta och titta på skärmen dygnet runt så det är inte så konstigt. Det är inte trädgården som tar kål på din rygg utan skärmen.
Mera aktiviteter min vän så blir du sim en ny människa.
Ojj! Är det därför jag har ont i ryggen, jag som trodde det var trädgården, tack så mycket för den infon:wai: men det är mycket roligare framför skärmen så jag tror att jag fortsätter med mitt hobby.
 
Ojj! Är det därför jag har ont i ryggen, jag som trodde det var trädgården, tack så mycket för den infon:wai: men det är mycket roligare framför skärmen så jag tror att jag fortsätter med mitt hobby.
Hobby :p tror det är girighet eller tvångstankar som får dig att sitta där.
Nu kan jag inte din situation men rent generellt kan säga att folk glömmer helt bort att leva. :cool:
Vad det nu är, inte BC i alla fall :eek:
 
@magunnar har ju en ryggskada, efter en trafikolycka, så tror inte trädgården fungerar så bra tyvärr. Annars hade han nog gillat det också ...
 
Hobby :p tror det är girighet eller tvångstankar som får dig att sitta där.
Nu kan jag inte din situation men rent generellt kan säga att folk glömmer helt bort att leva. :cool:
Vad det nu är, inte BC i alla fall :eek:
Girighet det hoppas jag att det inte är. Du vet att girighet är roten till allt ont.
Då är det tvångstankar, oh no!:(
 
Är du säker på det? Kanske jag fattat det fel, men om det finns ett testamente skrivet i Th. där hustrun står som ensam arvtagare så blir det väl inget till barnen. Förutsatt att man är skriven i Th. och bestämt att den Thailändska arvsordningen skall ha företräde.
Troligen har du rätt men är inte hunda
 
[Q
UOTE="Jonas, post: 280868, member: 8195"]Klart det gör, ddt är ju det som är testamente du bestämmer vem som skall ärva.

Laglotten har barn alltid rätt till;

Quote Laglotten utgör hälften av arvslotten, det vill säga hälften av arvet. Laglotten är vad ett barn minst har rätt till, oavsett vad som framgår i ett testamente.Unquote

Sen kan man skriva in att efterlevande make/maka skall sitta i orubbat/oskiftat bo. Detta görs upp med barnet/barnen.[/QUOTE]

Bor man i swe så sitter man alltid i orubbat bo sedan 25 år Särkullsbarn har alltid rätt att få ut sin del av arvet omedelbart
 
Jag har nu kollat upp detta med särkullebarn. I mitt fall som utskriven ur sverige och har tillgångarna utan för sverige har de mycket små möjligheter och skulle man skriva ett testamente där man utrycker att man vill att de skall gå till frugan och inget till barnen. Blir det omöjligt för särkullebarnen. Jag kommer göra detta och även skriva att det är upp till henne att göra hur hon vill i sitt testamente hur vida mina ungar skall ha något efter henne. Känns skönt att detta är klart.
 
Laglotten har barn alltid rätt till;

Quote Laglotten utgör hälften av arvslotten, det vill säga hälften av arvet. Laglotten är vad ett barn minst har rätt till, oavsett vad som framgår i ett testamente.Unquote

Sen kan man skriva in att efterlevande make/maka skall sitta i orubbat/oskiftat bo. Detta görs upp med barnet/barnen.

Numera sitter man alltid i orubbat bo om man INTE har särkullsbarn[/QUOTE]

Vi har skrivit in i testamentet att sambon har rätt att bestämma vad hon vill ha och får kompensera annan avrtagare ekonomiskt, men ingen kan kasta ut henne från huset eller ta något hon vill ha så länge hon kan betala värdet.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
801
S
L
Svar
7
Visningar
2 K
A
H
Svar
2
Visningar
1 K
H
C
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
Bergamot
B
A
Svar
6
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
1
Visningar
2 K
Chatsuwan
C
 
Tillbaka
Topp