Kan du tänka dig flyga till LOS i "superbudgetklass" (Choise Economy)

Kan du tänka dig flyga i superbudgetklass?

• Ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi bli!

Röster: 8 36.4%
  • Tvi vale!

Röster: 14 63.6%

• Totala väljare
    22

Jag reste en månad i Pakistan 1989, landade i Karachi åkte hela vägen upp till Kashmir och norra delen. Kan bara hålla med dig hur vackert det var. Var väl ung och dum och inser ju äldre man blir vilken tur vi hade som överlevde. Finns många otäcka berättelse från den resan, men vill inte ha den ogjord.

Jag kan bara säga det samma. Jag var där betydligt senare, har ingen aning om hur det var där 1989. När jag reste var läget relativt stabilt, med betoning på relativt. Men Kashmir är likväl Kashmir, och med "the tribal areas" och den illegala vapenmarknaden i Darra Adam Khel en bit nord-väst kändes det inte allt för safe alla gånger. Men precis som du sa så var jag också naiv, ung och dum och levde i någon form av bubbla där jag inte tog mycket på allvar.. Skulle Afghanistan ge mig visum skulle jag utan tvekan rest vidare mot Kabul, men andra resenärer sa att det var en omöjlighet eller totalt idiotiskt, så avstod.

Antar att alla historier från mina kompisars föräldrar om hur fantastiskt Kabul var förr när de reste till Asien via landvägen hade gett mig en betydligt mer pittoresk uppfattning en vad min tids verklighet hade att erbjuda. Afghanistan före och efter Talibanerna är inte samma land, vilket jag inte riktigt förstått helt ännu på den tiden..

Trots det är enda gången jag hört gevärseld mellan grupper i SriNagar på Indiska sidan av Kashmir. Var dock nere vid husbåtarna då och skotten var långt från oss så kändes inte för osäkert, men det fick oss att inse att konflikten var långt ifrån över.

Senast redigerad av en moderator:
Jag reste en månad i Pakistan 1989, landade i Karachi åkte hela vägen upp till Kashmir och norra delen. Kan bara hålla med dig hur vackert det var. Var väl ung och dum och inser ju äldre man blir vilken tur vi hade som överlevde. Finns många otäcka berättelse från den resan, men vill inte ha den ogjord.

Det finns ju en Asientavla här, @Janne. Det hade varit fantastiskt intressant om du har tid att skriva lite om dom otäcka berättelserna där, nu blev man ju ordentligt nyfiken. :wai:

Senast redigerad av en moderator:
Thai's A380

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Dom som säger att standarden och maten är bland dom bättre på Thai airways undrar jag verkligen om dom flygit med andra bolag?
Jag flyger ju rätt ofta och har flygit med en hel del bolag och klassar Thai airways som ett av dom sämre alla kattegorier, bara SAS och Finnair tycker jag är sämre.

Dom som säger att standarden och maten är bland dom bättre på Thai airways undrar jag verkligen om dom flygit med andra bolag?
Jag flyger ju rätt ofta och har flygit med en hel del bolag och klassar Thai airways som ett av dom sämre alla kattegorier, bara SAS och Finnair tycker jag är sämre.
Det är möjligt, men jag vill inte kuska omkring runt halva jordklotet för att komma fram till Thailand, jag gillar thai och det är inget lågprisbolag, och det går direkt till Bangkok, kan inte bli bättre för mig ;)

Håller med. Många andra har riktigt bra mat. Qatar, Etihad och Korean Air dyker upp rent spontant i huvudet som bättre mat (Qatar går att diskutera från rutt till rutt dock..)

Thai har ju god mat många gånger om man gillar Thaimat, Typ Paneng är ju som gjord för att bli flygplansmat då det har mycket smak och gör sig bra snabbuppvärmd, vilket inte kan sägas om blancherade grönsaker som broccoli t.ex. vilket vissa ändå envisas med att ha med..

Vissa lågprisflyg har också riktigt god mat. Ta Kingfisher t.ex. Gillar man indisk mat kan man få riktigt smakrik Palak Paneer, Mutter Paneer, eller Chicken Biryani. kvalité vet jag inte om jag skulle kalla det, men smakar lika bra som vissa gatukök i centrala Delhi.

Rent spontant kan jag inte klaga på maten på Thai Airways, men dom som alla bolag gör sina missar. Någon gång har man fått kött som har varit så torrt och hårt att det knappt har gått att tugga medan det någon annan gång har smakat riktigt bra och har varit välkryddat. Generellt tycker jag att maten som är tillagad i Bangkok smakar bäst.

Det är väldigt bekvämt med direktflyg som sagt, speciellt när man reser med barn. Men det blir inte Thai till vilket pris som helst, det kan ju snabbt bli ett antal tusenlappar som skiljer.

Helt rätt Berra, maten kan variera, och som du, betalar man inte vad som helst för en biljett, där får man hålla koll på om det inträffar ex. jul och nyår m.m.

Ni 08:eek:r har ju ex Norwegian som direktflyg, Dreamlinern är absolut en av dom bättre kärrorna jag åkt med och maten har varit helt ok varje gång.

Ni 08:eek:r har ju ex Norwegian som direktflyg, Dreamlinern är absolut en av dom bättre kärrorna jag åkt med och maten har varit helt ok varje gång.
Helt rätt, men som jag skrev så åker jag inte med lågprisbolag där man är tvungen att betala extra för allt, men det är jag det. Sen så får man ha mer kilo i packningen med thai.

Kikade på denna och det skiljer inte så mycket mer än 8-13 cm mer benplats men bra alternativ för de långe.
Sent svar men vi hade såna platser på vägen hem. Jag som är 182 satt kanon nu och hörlurarna var väldigt bra slapp höra massa brus.

Finnair är även bra när man vill ha extra bagage, 50 euro per extraväska 23kg om man betalar på nätet i förväg.

Jag tycker inte heller Thai är något speciellt. På Norwegien får du ju ha 40 kg baggage och betalar bara åt det håll du vill ha baggaget. På Thai får du ju ingen rabatt om du bara har mycket baggage åt ena hållet.

Norwegien har många Thai flygvärdinnor, sköna plan, direkt från Arlanda.

Har svårt för kommenarer som jag flyger aldrig med lågprisbolag ... ok ... vill aldrig köpa på rea. Pris är inte samma som kvalitet.

Kollade norrbaggarna när jag beställde biljetter nu o dom kunde inte konkurera om priset så blev thai som vanligt o jag får ha 40 kilo där me

Att kunna välja att inte betala för mat och bagage är ju en kanonbra service, själv behöver jag inte mer än handbagage väskan när jag åker. Och för den som vill ha fullt bagage är det ju bara att köpa till det.
Detta är inte lågprisbolag för mig, lågprisbolag är dem som kör med gamla uttjänta kärror och det kan man knappast anklaga Norwegian för, Dreamliner är betydligt bättre än Boeing 777 och Airbus 340.
Men efter deras kostsamma strejk verkar dom ha höjt priserna rejält.

Att kunna välja att inte betala för mat och bagage är ju en kanonbra service, själv behöver jag inte mer än handbagage väskan när jag åker. Och för den som vill ha fullt bagage är det ju bara att köpa till det.
Detta är inte lågprisbolag för mig, lågprisbolag är dem som kör med gamla uttjänta kärror och det kan man knappast anklaga Norwegian för, Dreamliner är betydligt bättre än Boeing 777 och Airbus 340.
Men efter deras kostsamma strejk verkar dom ha höjt priserna rejält.

Lågpris borde vara typ Aerosvit. Värre service får man leta efter...

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
846
S
P
Svar
22
Visningar
3 K