Avstånd mellan olika platser i Bangkok samt övriga stora städer i Thailand

A

Anonym

Gäst
Jag har ju bra kollpå en del platser , i tillex Pattis så kan jag hjälpa till med det mesta i färdbeskrevning , men i BKK har jag taskig koll .. Någon som kan ge lite tips ..
Ex Suwan till stora Tåg Stationen

Saphan Kwai till Stora Tågstationen är intressant ,, samt mellan Mo Chit och Tågstationen .
Kommer kanske att behöva ta mig mellan dessa platser när jag åker ner ,, bara att veta såman inte blir fetlurad ,, Runt Saphan Kwai hittar jag hyfsat bra , men sen är jag rökt ..

/Phonta

Ta en public taxi från plan 1 på Suvvan, dom kör på taxameter.
Med flygplatsavgiften på 50b så kostar det nog inte över 400b. Har du bråttom så lägg till avgift för ”high way”.

Slå på stort och bränn en svensk hundring ;)

TAXI. Visst. Men gör inte samma misstag som jag gjorde förra året. Flög in med TG961. Landade straxt före kl 06. Hamnade i värsta "rusningen". Tog nästan två timmar trots high-way... Dessutom så var det chaffisens sista körning efter nattpasset. Vad som höll honom vaken vet jag inte, men troligen något tyngre än energidryck...

Jag har ju bra kollpå en del platser , i tillex Pattis så kan jag hjälpa till med det mesta i färdbeskrevning , men i BKK har jag taskig koll .. Någon som kan ge lite tips ..
Ex Suwan till stora Tåg Stationen

Saphan Kwai till Stora Tågstationen är intressant ,, samt mellan Mo Chit och Tågstationen .
Kommer kanske att behöva ta mig mellan dessa platser när jag åker ner ,, bara att veta såman inte blir fetlurad ,, Runt Saphan Kwai hittar jag hyfsat bra , men sen är jag rökt ..

/Phonta
För mig beror det mycket på hur mycket väskor jag har att släpa på, en stor resväska på MRT är skitjobbigt.

Jag tog bussen från Suvvan till Don Muang, som är gratis om man har flygbiljett från Don Muang jag tror det kostade 13 bath för jag skulle ju åka tåg, en gång. Hade det inte varit för IQ fiskmås i biljett luckan nere på spåret i Don Muang som gjorde det mycket besvärligt för mig att köpa biljett så hade jag varit helnöjd med den resvägen. Äsch, det var väl min begränsade thai eller så var han avig bara, jag tror att han låtsades att inte förstå mig och då steg väl blodtrycket lite grann. Du ska väl åt det hållet med tåget ändå, och pratar säkert bättre thai än jag, för att hoppas på att det funkar med engelska var optimistiskt. Tågstationen ligger i anslutning till flygplatsen, 2-3 minuter att gå till tåget från bussen.

Ett alternativ till bara;)

Annars är ju Sparks väg enkel och klockren, fast i rusningstrafik så är den inge kul heller fast den nog är snabbast då.

"
Från Suwan, ta tåget, ARL City Line, till Makkasan, c:a 20 min. Byt till MRT som går direkt till Hua Lampphong, c:a 15 min.

Från Saphan Kwai till Hua Lamphong Station (สถานีหัวลำโพง) är det c:a 10 km."

TAXI. Visst. Men gör inte samma misstag som jag gjorde förra året. Flög in med TG961. Landade straxt före kl 06. Hamnade i värsta "rusningen". Tog nästan två timmar trots high-way... Dessutom så var det chaffisens sista körning efter nattpasset. Vad som höll honom vaken vet jag inte, men troligen något tyngre än energidryck...
Shit happens.
Kånka på en eller två väskor på överfulla tåg på morgonen är ingen hit heller.

Är klockan mellan 06.00 och 08.00 så är det rusningstrafik och trångt med alla transportsätt.
Har man ingen brådska så tar man en matbit, kaffe etc. på flygplatsen och väntar ut det värsta. Man kommer ju fram nästan samma tid ändå.

Tror det kan vara smartare att ta tåget , rusningen är fn inte kul i BKK ,, det har jag varit med om .. Bra ide :)

Men kanske smartast att ta en matbit och slappa , sen ta en bulle till Saphan Kwai , en natt där samt sen en bulle tidigt vi 600 till tåget för färd mot khon Kaen och min älskade hoj

Flyg måste väl vara billigast till Khon Kaen,
från Suvvan 1380thb (Thai Smile) och från Don Muang med gratis buss från 650thb (Air Asia) 985thb (Thai Lion Air)

Och jag stannar ju i Phon , en timme tidigare ,70km söder om Khon kaen

Har du åkt fler ggr , brukat tider hållas , eller som vanligt i Thaialnd :)
Jag har åk mycket upp å ner till Udon-Thani ,Konstigt men Tågen brukar hålla tidtabellen .Phon är det där som det finns mycket korvar i korsningen rödljuset som man passerar norrut på 2 an.

Jag har åk mycket upp å ner till Udon-Thani ,Konstigt men Tågen brukar hålla tidtabellen .Phon är det där som det finns mycket korvar i korsningen rödljuset som man passerar norrut på 2 an.
Japp ,det är Muang Pon , om man kommer med bil så tar man höger efter dessa korvar , mao vid rödljusen , sen ca 20 km , då är man i Nong Song Hong ,gumman har sitt hus straxt utanför denna stad , inte så stor ,em finns rättmycket nu samt Nytt Stort sjukhus , Tekniskt Gymnasium mm , så visst kan man bo där allt , sen inte mer än en timme till Khon Kaen ;)

Flyg måste väl vara billigast till Khon Kaen,
från Suvvan 1380thb (Thai Smile) och från Don Muang med gratis buss från 650thb (Air Asia) 985thb (Thai Lion Air)
Billigast lär det nog inte vara , dessutom så skall jag ju inte hela vägen upp ,, 600 thbt för tåget , samt ev taxi då förstås , lägger man till en hotellnatt så kommer man kanske upp i 1380 thbt :)

Japp ,det är Muang Pon , om man kommer med bil så tar man höger efter dessa korvar , mao vid rödljusen , sen ca 20 km , då är man i Nong Song Hong ,gumman har sitt hus straxt utanför denna stad , inte så stor ,em finns rättmycket nu samt Nytt Stort sjukhus , Tekniskt Gymnasium mm , så visst kan man bo där allt , sen inte mer än en timme till Khon Kaen ;)
Ok jag hajjar till Khon Kaen har jag ca 80 km från en trevlig byhåla till Udon-Thani ca 20 km.har en Honda 400c NV 2cylinder kardan,skulle behöva någon som kan modefinera den lite pga rost stått länge i Hua-Hin 100 meter från havet förslag?

Billigast lär det nog inte vara , dessutom så skall jag ju inte hela vägen upp ,, 600 thbt för tåget , samt ev taxi då förstås , lägger man till en hotellnatt så kommer man kanske upp i 1380 thbt :)
Nja, för 985thb kommer du ända till Khon Kaens flygplats, minivan in till busstationen och sen buss till Phon.

Det klarar du på 1150thb, lite beror väl på när du landar på "suvvan" om det är ett alternativ.

Ok jag hajjar till Khon Kaen har jag ca 80 km från en trevlig byhåla till Udon-Thani ca 20 km.har en Honda 400c NV 2cylinder kardan,skulle behöva någon som kan modefinera den lite pga rost stått länge i Hua-Hin 100 meter från havet förslag?
Om du tar dig till Sub Anam Motor i Khon Kaen , så kanske han kan hitta en kille där i stan , finns ett par vet jag tel. till Katay är 0897105850

Finns en kille nära Katay och det mindre Köpcentret somjag glömt namnet på för tillfället , Plocka ur maskinen , blästra ram samt Lack på skärmar och ram , gissar att du kan klara dig med 30k , men det får du nog ge om du skall ha den snygg , helt ok att åka på för en person, dessutom mer driftsäker än en gammal HD :):)55

Nja, för 985thb kommer du ända till Khon Kaens flygplats, minivan in till busstationen och sen buss till Phon.

Det klarar du på 1150thb, lite beror väl på när du landar på "suvvan" om det är ett alternativ.
Vad kostar då flyget upp dit från Suwan ?? Möjligt att jag flyger upp till Khon kaen sen har jag en massa djäkla byten , får se vad jag väljer

17e januari ,, iofs så är det kanske värt det , sen en hundring från Airbus stationen i Khonkaen , Frågan ärom jag hinner med första flyget , men var det från Suwan ?? Börjar man då räkna med 600 thbt förhotell samt Taxi till och från hotell så kan det börja bli vettigt

Ta en public taxi från plan 1 på Suvvan, dom kör på taxameter.
Med flygplatsavgiften på 50b så kostar det nog inte över 400b. Har du bråttom så lägg till avgift för ”high way”.

Slå på stort och bränn en svensk hundring ;)
Väljer alltid skytrain före taxi om det är möjligt, överlägset bästa färmedlet i bkk.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp