Corona viruset sprider sig

Låsta artiklar från DN, men rubrikerna vittnar om att det är för tidigt att utse vinnare... ;)

Screenshot_20200906-095504_Chrome.jpg

Screenshot_20200906-095932_Chrome.jpg
Tycker dock deras hälsominister låter begåvad
"Min uppmaning är att man ska kunna vakna på söndag och tänka att man inte gjort något i helgen som man ångrar"
Inte för att det någonsin hänt mig! :angel:

Det var exakt det jag skrev till dig eftersom du inte tog hänsyn till det.
Varför försöker du vända det till att det inte var exakt det jag skrev?
Och samtidigt kan man tolka det som du skriver om din by skulle gälla för större delen av Thailand. Här har IL bättrat sig. Det var så för några år sedan men utvecklat sig till att bli tydligare.
Sedan angående sysselsättning så brukar det vara de som sticker ut få lämna arbetsplatsen först, så här behöver man nog inte vara ett geni och Thailandsexpert för att gissa att det är gästarbetare som får lämna först. Har du tagit med den faktorn när du skrev att industrin drabbats marginellt?

Och samtidigt kan man tolka det som du skriver om din by skulle gälla för större delen av Thailand. Här har IL bättrat sig. Det var så för några år sedan men utvecklat sig till att bli tydligare.
Sedan angående sysselsättning så brukar det vara de som sticker ut få lämna arbetsplatsen först, så här behöver man nog inte vara ett geni och Thailandsexpert för att gissa att det är gästarbetare som får lämna först. Har du tagit med den faktorn när du skrev att industrin drabbats marginellt?
Själv har jag svårt se hur man skall kunna göra den tolkningen då jag konstant referera till från min vy, kallar det mitt lilla akvarium etc. Men tolkningar är läsarens ansvar så jag vill inte engagera mig i det.

Det är bara att hoppas att "Norska smittan" inte kommer in på äldreboenden och hemtjänst... Inbillar mig att de inte har lika mycket timvikarier som inte har råd att säga nej till arbete...
Håller med.. Med tanke på den stora skillnad i att se på personalen så skulle jag bli förvånad om den kommer in på Norska äldreboende. . Med de senaste uttalanden från ledningen i regionerna så verkar det som om de inte lärt sig något. De ser fortfarande personalen som skall jobba utan att ställa krav. Skulle tro att personalflykten till Norge kommer att öka när det här är över.

Undrar hur många som är läkare här? Läser denna tråden så verkar det va många, någon är nog också bankman, som spelar allan.
Nä. denna tråden var nog den sämsta här. satana man blir ju sjuk bara av att läsa här. Så nu, en ny tråd.

Hej

Med tanke på utvecklingen i Norge ska vi nog vara glada över att dom fortfarande har gränsen till Sverige stängd, det är ju bra att dom tar ansvar och försöker hålla smittspridningen inom sina egna gränser. :)

Mvh isan lover
Och på köpet håller de Svenska kriminella borta. Ursäkta kanske minns fel men var det inte några Norska politiker som ville införa visumkrav för svenskar.

Hej

Vinden har vänt, nu kopierar land efter land den Svenska modellen, men ingen vill erkänna detta eftersom dom först kritiserade Sveriges strategi så hårt och bl.a kallade den omänsklig.

”Alla gör som Sverige – ingen vill erkänna det”
SPRIDNINGEN AV CORONAVIRUSETPublicerad 6 sep 2020 kl 13.03

640@60.jpg

Nu talar flera om en revansch för Sverige – och att andra länder nu inför samma taktik när de ställs inför nya utbrott.Foto: ALEX LJUNGDAHL

Bilden av Sveriges coronahantering har förändrats, enligt experter som Svenska Dagbladet har pratat med.
Nu talar flera om en revansch för Sverige – och att andra länder nu inför samma taktik när de ställs inför nya utbrott.
– I dag följer alla länder i Europa mer eller mindre metoden från den svenska modellen, men ingen skulle erkänna det, säger professorn Antoine Flahault till tidningen.

Sveriges strategi har kritiserats av omvärlden i flera månader.
Men nu låter det inte likadant.
SvD har pratat med flera epidemiologer och internationella virusexperter som talar om en sorts revansch.
En av dem, Antoine Flahault, professor i epidemiologi vid universitetet i Genéve samt chef för Institute of Global Helath, säger att flera länder nu tagit efter Sveriges strategi, men ingen vågar säga det.
– Det är inte politiskt korrekt. Nästan alla har kritiserat den svenska strategin och kallat den omänsklig och ett misslyckande. Man kan inte vända om nu, säger han till tidningen.
Väljer att göra som Sverige
I dag, när nya rapporter om virusutbrott kommer från Europa, väljer allt fler länder att göra som Sverige. Nämligen undvika att stänga ner samhällen igen och låta skolor, restauranger, affärer och kollektivtrafiken vara öppet som vanligt, berättar Flahault.
Medborgare uppmanas i stället att lyssna på råd om avstånd och hygien.
– Nya nedstängningar vore katastrofalt för ekonomierna. Nu försöker man den svenska metoden. Där har man lyckats få medborgarna att förstå och delta i kampen mot viruset utan tvingande lagar och regler, säger Flahault till tidningen.

Läs hela artikeln här: “Alla gör som Sverige – ingen vill erkänna det”

Mvh isan lover

Hej

En av dom 22 forskare som kritiserade den svenska coronavirusstrategin i en nu världskänd debattartikel att han inte längre står bakom det som stod i artikeln om krav på nedstängning, jag var lite tveksam redan innan om jag skulle vara med på den säger nu Joacim Rocklöv, professor i epidemiologi och folkhälsa vid Umeå universitet.
Han säger sig också ångra att han var med och bidrog till oro.

Mvh isan lover

MYCKET akut!!!!! Den som har varit i kontakt med mig på något sätt de senaste 14 dagarna ska stanna inomhus och snarast kontakta din närmaste akutavdelning... Jag är så ledsen till alla mina vänner och min familj och dem som varit i närheten av mig .. Jag har haft symptom i några dagar nu och det har precis bekräftats... Är väldigt ledsen då jag fått diagnosen: Att jag är extremt sexig och snygg och det är mycket smittsamt... Tack för din uppmärksamhet!!! Jag har också fått höra att det finns: INGET VACCIN Än så länge.... (lyckligtvis)...

Humor på hög nivå i denna annars så deprimerande tråd;)

MYCKET akut!!!!! Den som har varit i kontakt med mig på något sätt de senaste 14 dagarna ska stanna inomhus och snarast kontakta din närmaste akutavdelning... Jag är så ledsen till alla mina vänner och min familj och dem som varit i närheten av mig .. Jag har haft symptom i några dagar nu och det har precis bekräftats... Är väldigt ledsen då jag fått diagnosen: Att jag är extremt sexig och snygg och det är mycket smittsamt... Tack för din uppmärksamhet!!! Jag har också fått höra att det finns: INGET VACCIN Än så länge.... (lyckligtvis)...

Fortsätt den stilen, du har mitt fulla stöd.

Professor: Hela Europa följer svenska modellen nu
Omvärldens debatt om Sveriges hantering av coronakrisen fortsätter. Epidemiologiprofessorn Antoine Flahault säger till SvD att många länder nu testar samma strategi och undviker att stänga ner samhällena igen.
– I dag följer alla länder i Europa mer eller mindre metoden från den svenska modellen – men ingen skulle erkänna det, säger Flahault som även är chef för Institute of Global Health.
Bland annat USA har nu gått om Sverige i antal döda sett till befolkningsmängd. Med det kommer inte påverka Sverigebilden, nämnvärt, säger Svenska institutet analyschef Sofia Bard till TT.
WHO:s särskilda sändebud: Sverige förtjänar beröm för förtroendet mellan myndigheter och medborgare

Ifall det är smittsamt så vill vi ju vara i din närhet. Missunnar du oss alla här på TS att bli "extremt sexiga och snygga" o_O Själv är jag antagligen immun :(

Stackare.
Jag är i samma sits så jag vet hur jobbigt det är:

53074ABE-DDAB-42CF-8691-460597136B63.jpeg

Tillbaka
Topp