Detta gjorde mig först skitförbannad, fast sedan blev jag glad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ledarn " sa:
På alla jobb jag varit på så har fackmedlemmar alltid sprungit in på expeditionen och gråtit så fort chefen vill att dom ska göra det dom är anställda för. Och den lataste personen på firman sitter allt som oftast där inne på expeditionen som klubbordförande. Hur många har gått på "fackutbildningar" för att dom är intresserade ? Inte många va ? Näää.... Dom går man för att slippa jobba och få betalt ändå..

Jag har gått flera olika fackutbildningar och vågar påstå att 100% av de som gick tillsammans med mig på dessa gjorde det utav intresse för fackets arbete och för att kunna hjälpa till med fackliga frågor på "golvet".

"ledarn " sa:
Som du/ni kanske förstår så gillar jag inte vad facket står för !!

Att dom har gjort oerhört mycket bra och gott genom historien håller jag med om, men dom har spelat ut sin roll nu för tiden.
Facket har blivit nutidens kyrka.... Springer runt på arbetsplatser och "skrämmer" rädda och osäkra personer till att bli medlemmar.
Tänker bara på att centralkassan ska fyllas till bredden...
Och ju fler medlemmar det finns på avdelningen, ju mer tid slipper ordförande jobba... Då det är facktid/medlem som räknas..

Jag tror fackets roll är precis lika viktig idag som den har varit genom historien.
Hur skulle det se ut på arbetsmarknaden om facket lades ner tror du?

Sedan att det finns svin i fackföreningerna håller jag med om till 100%, men tror att fördelarna överväger nackdelarna i långa loppet.

//Peo

PS! Min personliga åsikt.

Vi har alla olika förutsättningar här livet och även de som inte fötts med guldsked skall få del av kakan. 8)

"legolas " sa:
Det var upp till mig att säga ja teck eller nej tack vid anställningen när det klargjordes vilka arbetsuppgifter jag hade. sade man ja tack till den ofta ganska bra betalningen man fick för arbetet, så gjorde man sitt jobb. Gjorde man inte det så blev det ganska svårt att få nya jobb, för alla visste snart inom branschen vilken eller vilka slashasarna var som inte gjorde färdigt jobbet innan de gick hem.

Detta att man gjorde sitt jobb var alltså den språngbräda man hade i sin karriär. de som var villiga att jobba och slita lärde sig mer, och de blev uppmärksammade av företaget och blev också stundtals befordrade eller så kanske rent av konkurrenterna fick upp näsan för duktiga killar och anställde dom med då mer och högre inkomster och bättre befattningar. Så funkade det för mig. jag slapp att se alla Er som är inkvoterade på Era arbeten, där i många fall kapaciteten inte står i relation till det arbete som skall utföras.... och nu pratar jag naturligtvis inte om Er på forumet...

Ja, det som du skriver i dessa utklippta rader anser jag som självklarheter och ingenting som ens behövs lyftas fram.

Du har väl delvis rätt i att arbetare i mångt och mycket har blivit bortskämda och kräver deras rättigheter samtidigt som dom går och gnäller till facket när firman påpekar deras skyldigheter.

Men som sagt i mitt fall fick jag en ganska oannonserad semester som jag inte bett om. Men vad fan, kan projektledaren ge mig semester när som helst på året bara för att han gillar att göra ändringar så kan jag göra det samma.

Och i detta fallet förlorar firman på hans tilltag eftersom valig subtraktion eller addition inte verkar vara något som han klarar av.

"legolas " sa:
jag skall säga en sak ifrån hjärtat gunnarg! Det är fan inte kul att prata med dig när du enbart kör med gamla "klyschor" som jag trodde försvann med "Nationalteatern". Du måste försöka att läsa vad som skrivs och inte enbart agitera för det är så jääkla roligt....

jag har inte någonstans sagt att man skall i alla andra. jag har bara sagt att man skall skita i slöfisar, slapparslen, latmaskar samt folk som KAN men inte VILL bidraga till "kakan".

Jag är av den meningen att folk som olyckligt hamnat "fel" på det i samhället kan vi gott hjälpa. Och det låter väl inte som en helhjärtat kapitalist eller?

Inga mer jääkla "gummibollsinlägg" nu gunnarg... säg vad du tycker egentligen... var inte så blyg... ;) ;) ;)
Jag tycker nog att även du kör med klyschor.Du vill veta vad jag tycker.Jag hatar fattigdomen här på jorden och jag mår dåligt av att se alla fattiga här i Thailand.Jag tycker inte om folk som flyter ovanpå och ser ner på andra människor och tycker att dom är av en bättre sort.Jag tycker att alla människor har lika värde.Inga klychor bara mina åsikter.

"andrejsdenruskige " sa:
Det finns inget som gör en lyckligare än att höra att andra har det sämre.
:afro:

HMM!!

Finns inget bättre än att höra att andra har det bra trots fattigdom och annat elände!!
:) :)

Lasse52
:wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp