Eller visa kunskap, det som vår by fick lära sig för ca 6 år sedan var att misstro inte en farang om hans kunskap om djur , i detta fallet en sjuk kossa som jag på ett mycket enkelt sätt genom min kunskap räddade till livet , tror jag berättat det förr , en ko gick ner sig i en damm , hon hittades efter 6-8 timmars kämpande med huvudet på kanten ovan ytan .. Alla trodde loppet var kört , jag sade åt dem att ge kon vatten , de skrattade högt åt mig , idiotfarang
kon har ju hela dammen att dricka ur . jag kollade kons ögonhinnor och sade att ge henne vatten annars är hon snart död .. de skrattade igen , hämtade en stor petflaska som jag fyllde med vatten och tryckte i kon 2 ggr 1,5 liter , 1 timme senare behövde hon bara en knuff i rumpan så var hon uppe samt i full vigör , så skaffar man sig status i byn .. De ser sen att jag skruvar mina bilar samt MC , lackar mm svetsar .. sånt ger status , snacket går om att Farang kan mycket som inte Thai kan , varför kan en "Visava "en massa teknik , varför kan han mura , snickra , mm