Har funderat kring Er som jag vet har flyttat till Thailand ,sålt allt ni ägde i Sverige samt knappast har så ni kan återvända .. Jag är en vilsen själ , jag har svårt att rota mig , nu har Sverige enligt mitt tycke nått "vägs ände" om man uttrycker sig så ,, Börjar nu att åter fundera allvarligt på en återflytt , vet att många gjort samma sak , dvs flyttat tillbaka till kylan samt efter ett par år flyttat åter till värmen ,, billigare att leva , varm och skönt för en sliten kropp ,, billigt att äga samt äga MC /bil .. Ett som min frus säger "lätt och enkelt liv " ,och det är nog det jag saknar ....
Hur känner ni som inte har möjlighet ,även om ni skulle känna för det ,att återflytta samt skapa Er ett liv i Sverige ... Finns ju de som hyr , har sin pension ,men inget kapital , det är såna funderingar man funderar på . Vad kommer i framtiden att hända i Thailand ,,, kommer vi som Faranger med en medioker pension kunna ha laglig rätt att stanna eller kommer vi att utkastade ,, bara detta med ev kommande krav på försäkring ,, många vet jag har inte råd med en sådan ,, många har idag ingen heller ,utan möjligtvis en olycksfall ett Thaibolag
Hur känner ni , hur tänker ni andra ??Eller tänker ni inte alls , eller förtränger ni tankar som är obehagliga och oroande