extension of stay 90 dagars rapportering multiple entry.

 
Har bara varit här och Filippinerna (dock senast 1993) längre perioder men båda länderna hade sina för och nackdelar på den tiden.
Har träffat massor av Svenner å andra falanger som varit mycket i Phil men samtliga säger att Thailand är mycket bättre.
Vietnam är väl det land i Asien som dom flesta tycker är ok utöver Thailand.
 
Varför bor man som falang i Thailand om man tycker att det är skit?
Förstår inte dessa falanger som gnäller på korruption, fruntimmer etc hela tiden. Hade jag inte trivts här så hade jag flyttat direkt.
Man kan trots att man stortrivs ha åsikter om saker som ex. korruption, eller anser du att då skall man lämna landet :unsure:
 
Har träffat massor av Svenner å andra falanger som varit mycket i Phil men samtliga säger att Thailand är mycket bättre.
Vietnam är väl det land i Asien som dom flesta tycker är ok utöver Thailand.
Som jag skrev så har jag inte där sedan -93 och då var det hugget som stucket men partylivet var mycket billigare i Filippinerna.
 
Har träffat massor av Svenner å andra falanger som varit mycket i Phil men samtliga säger att Thailand är mycket bättre.
Vietnam är väl det land i Asien som dom flesta tycker är ok utöver Thailand.
Phil är inget som intresserar mig, trots att jag är gift så gillar jag vackra kvinnor ( se och snacka men inte röra ) De Phil jag stött på och umgåtts lite mer har ingen dragningskraft på mig, ser mest ut som spanjorskor med breda säten, tacka vet jag Thai och även Vietnam
 
Man kan trots att man stortrivs ha åsikter om saker som ex. korruption, eller anser du att då skall man lämna landet :unsure:
Klart att man har åsikter, men man trivs nog bättre om man släpper saker, att bli luggad på ett par tusen baht av IM är inget att hänga upp sig på om du frågar mig. Nästa gång har du nytta av korruptionen, oavsett så kan du ju inte ändra på den så bara att gilla läget.
Min åsikt
 
Klart att man har åsikter, men man trivs nog bättre om man släpper saker, att bli luggad på ett par tusen baht av IM är inget att hänga upp sig på om du frågar mig. Nästa gång har du nytta av korruptionen, oavsett så kan du ju inte ändra på den så bara att gilla läget.
Min åsikt
Har inte haft nytta av korruptionen på 17 år nu. Ett par tusen bath! 10 k för ett Non O samt extension är inte ett par tusen, Det är 6 tusen för mycket och gör mig förbannad. Skall anmäla asen samt sen köra allt via agent eller via huvudkontoret i BKK :laugh2: De vill ha in alla anmälningar om dessa korrupta grisar, står klart på deras hemsida att all korruption på im. kontor över landet skall anmälas
 
Var å hämtade mitt nya pass idag med nytt extension of stay, alla stämplar från det gamla passet kopierade till det nya.
En liten krångelgrej dom har här på Phuket är att man måste hämta passet dan efter, i HH fick man det direkt.
Men iaf det tog ca 1,5 tim totalt igår och 5 min idag och kostade dom vanliga 1900 bahten.
Du mener vel Non Immigrant Visa? «Extension Of Stay» er bare et stempel i passet.
 
Du mener vel Non Immigrant Visa? «Extension Of Stay» er bare et stempel i passet.
Extension of Stay kostar 1900 bath och ibland stämplas det inte på en gång utan kan ta en dag eller två innan man får hämta passet. Så kan det vara i Pattis ibland när jag gjort det där. I Buriram två månader så man skall bli mjuk nog att betala mer för denna stämpel :mad:
 
Vad kallas intelligenta personer i Norge?



Turister.
Immigration Office, Innenriksdepartementet i Thailand og den norske ambassaden i Bangkok påstår alle at det er et visum. Så mener du virkelig at disse personene som jobber der ikke er intelligente? Eller vet du noe som dem ikke vet?
 
Extension of Stay kostar 1900 bath och ibland stämplas det inte på en gång utan kan ta en dag eller två innan man får hämta passet. Så kan det vara i Pattis ibland när jag gjort det där. I Buriram två månader så man skall bli mjuk nog att betala mer för denna stämpel :mad:
Hva du har er et visum. Hvorfor noen tror at dette er et «Extension Of Stay» tror jeg kommer av et meget dårlig selvbilde. Dem vil ha noe som er «bedre» enn er helt vanlig visum og så finner dem på dette lullet med et «Extension Of Stay».
 
Hva du har er et visum. Hvorfor noen tror at dette er et «Extension Of Stay» tror jeg kommer av et meget dårlig selvbilde. Dem vil ha noe som er «bedre» enn er helt vanlig visum og så finner dem på dette lullet med et «Extension Of Stay».
Du vet väl inte vad jag har, helsnurrig nordman tycks du vara. Jag har ett Non O som ger mig ca 90 dagar vid inresa, jag kan sen med detta i botten ansöka om extension, i mitt fall "stay with wife" ett år med 90 dgars rapporteringskrav. Om Ni norrmän som tydligen anser Er veta bättre än andra har speciella privilegier vet jag inte. Ett visum reser du in på, sen ger officeren dig ett antal dagar att stanna i landet med ditt inresevisum som grund. Visumet är förbrukat i och med inresan. Vill man sen stanna ytterligare finns ett antal varianter som jag tror blir för jobbigt och besvärligt för dig att förstå :)
 
Senast ändrad:
Du vet väl inte vad jag har, helsnurrig nordman tycks du vara. Jag har ett Non O som ger mig ca 90 dagar vid inresa, jag kan sen med detta i botten ansöka om extension, i mitt fall "stay with wife" ett år med 90 dgars rapporteringskrav. Om Ni norrmän som tydligen anser Er veta bättre än andra har speciella privilegier vet jag inte. Ett visum reser du in på, sen ger officeren dig ett antal dagar att stanna i landet med ditt inresevisum som grund. Visumet är förbrukat i och med inresan. Vill man sen stanna ytterligare finns ett antal varianter som jag tror blir för jobbigt och besvärligt för dig att förstå :)
Så du tror at man ikke får en forlengelse av visumet? Dem som har fortalt deg det er noen kunnskapsløse idioter med et meget lavt selvbilde.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp