Familjen Berralunds bygge i och flytt till Khon Kaen

Undrar om ni som säger att allt finns i Khonkaen har varit där , mycket finns , men banne mig inte allt ,då har man inte varit i tillex Pattaya .. där finns i stort sett allt , jag har varit väldigt mycket i Khonkaen , och saknar väldigt mycket i den staden . skittråkig , och det som förbryllar mig är att den blir mer och mer av-Farangiserad .
Iofs så är det ju Asien ,men söker man tillex mat som vi Faranger ofta saknar så kan man glömma detta i Khonkaen , utbudet är oerhört snålt ...
Jag vet i varje fall något som saknas i Khon Kaen och som jag definitivt inte kommer att sakna. Det är invasionen av kineser, och rätt som det är dyker väl horderna av ryssar upp igen. Kineserna tyckte jag var skitjobbiga i Bangkok, puh!

Jag vet i varje fall något som saknas i Khon Kaen och som jag definitivt inte kommer att sakna. Det är invasionen av kineser, och rätt som det är dyker väl horderna av ryssar upp igen. Kineserna tyckte jag var skitjobbiga i Bangkok, puh!
Vad är det för fel på Ryssar? Kinesrna ser man ju bara på turistattraktionerna, det värsta i Pattaya är ju deras bussar som skall in i stadstrafiken på kvällen.
Men Kineserna själva ser man inte så mycket av om man inte skall på någon turistattraktion eller till ena strande på Koh Larn, dom är lätta att undvika.

Vad är det för fel på Ryssar? Kinesrna ser man ju bara på turistattraktionerna, det värsta i Pattaya är ju deras bussar som skall in i stadstrafiken på kvällen.
Men Kineserna själva ser man inte så mycket av om man inte skall på någon turistattraktion eller till ena strande på Koh Larn, dom är lätta att undvika.
Jag generaliserar kanske men jag kan tacka mina glasögon för att ögonen fortfarande sitter på plats. Kinesernas förbannade solparaplyer hade petat ut dom flera gånger om annars.

Jag har dåliga erfarenheter av fulla och odrägliga ryssar från Phuket tidigare. Detta var förvisso 2008, dom uppför sig kanske bättre nuförtiden?

Jag generaliserar kanske men jag kan tacka mina glasögon för att ögonen fortfarande sitter på plats. Kinesernas förbannade solparaplyer hade petat ut dom flera gånger om annars.

Jag har dåliga erfarenheter av fulla och odrägliga ryssar från Phuket tidigare. Detta var förvisso 2008, dom uppför sig kanske bättre nuförtiden?
Jag bodde i Ryssområde innan var mest barnfamiljer och trevligare syn en fulla gamla gubbar i barer, men kan tänka mig att fulla Ryssar i baren kan vara jobbiga men ingen erfarenhet av det vi går nog inte på samma ställen ;)

Ser riktigt nice ut! Är glad för din skull Berra.
Vill inflika i Ikea diskussionen lite... Jag personligen ratar Ikea i Sverige men måste erkänna att (och det trodde jag inte skulle komma från min mun) Ikea känns riktigt lyxigt i Thailand.
Köp inhemska prylar och efter ett års användande så gå in på Ikea i Bkk. Du kommer att behöva massor av kundvagnar för att få plats med allt 555. Allt från bestick, tallrikar till lakan, täcke och kuddar (för att inte nämna sängar...)

Snälla @Phonta kan du inte gå o bajsa innan du kommenterar? Fattar inte hur man kan vara så jäkla bitter jämt.

Ett kök skall gå att tvätta med skurborste och spola av med slang. Förvaringskåp skall vara av plast eller aluminium med möjlighet att flytta ut för rengöring och med ordentligt myr skydd. IKEA kök ser fin ut och är praktiskt inredda men helt värdelösa. Men att ha dem som en snygg trevlig dekoration javisst men något annat fungerar de inte till. Hade jag haft möjligheten att tillämpa andvända thaikök i Sverige skulle jag gjort det men tyvärr tillåter inte det svenska klimatet detta och svenska bostäder är inte byggda för av svabba med vatten. Finns nog ingen restaurang i världen som skulle föredra ett IKEA kök framför ett traditionellt thai kök.

hehe..., ja man ser ju bara dem inte de andra 99 % som är trevliga hyggliga:)

Ett kök skall gå att tvätta med skurborste och spola av med slang. Förvaringskåp skall vara av plast eller aluminium med möjlighet att flytta ut för rengöring och med ordentligt myr skydd. IKEA kök ser fin ut och är praktiskt inredda men helt värdelösa. Men att ha dem som en snygg trevlig dekoration javisst men något annat fungerar de inte till. Hade jag haft möjligheten att tillämpa andvända thaikök i Sverige skulle jag gjort det men tyvärr tillåter inte det svenska klimatet detta och svenska bostäder är inte byggda för av svabba med vatten. Finns nog ingen restaurang i världen som skulle föredra ett IKEA kök framför ett traditionellt thai kök.
Va e det för jäkla lort grisar du har i ditt kök?

Som vanligt från Dig PJodd ,Skitinlägg , kryp ner i hålet du kom från
Ja herrejä,, ar Tror han att Berralund ska starta restaurang eller? Spola av ett kök!!!
Risråtta är gott:)
Se bara till att den är ordentligt grillad , ofta full med Trikiner , det är från dessa som grisarna smittas med Trikiner som är vanligt i Thailand då myndigheterna inte som i Sverige har någon koll på detta .. Varför dör det ett avsevärt antal Thailändare i Trikinos varje år , I Sverige knappt förekommande , och i så fall dumskallar som käkar okontrollerade vildsvin där det förekommer då och då ...

Håller iofs med om att det är risk att Ikea inte kommer att vara tillräckligt motståndskraftigt i Thailändsk miljö, och att plast, betong/sten och metall nog är att föredra, men du verkar verkligen ha seriös business i ditt kök. :D

Grymt snyggt hus Berra.
Är det där svärföräldrarns ska bo i 2 år och sen ska du kasta ut dem när ni flyttar ner?
Nej dom skall inte bo där, men väl min svägerska med kompis. Hon och frugan skall starta business av något slag när vi har flyttat ner och det är bra att huset inte står tomt.

Ja annars flyttar ju spöken in i huset . frugans hus står tomt när inte vi är där , står och har stått tomt i Åratal.
Ingenting som har farit illa , vad skulle må illa av att det står tomt Berra ?
Jag vet att det mår fn så mycket mer illa när annat Thaifolk än ägaren bor där .Thai kan inte sköta sitt eget och ännu mindre andras prylar . Inte ens barnen får bo där .. Men det kommer väl att ändras och inte gör det mig något då jag inte känner nåt för det stället ...

Ja annars flyttar ju spöken in i huset . frugans hus står tomt när inte vi är där , står och har stått tomt i Åratal.
Ingenting som har farit illa , vad skulle må illa av att det står tomt Berra ?
Jag vet att det mår fn så mycket mer illa när annat Thaifolk än ägaren bor där .
Kan vara så men nu är min svägerska väldigt medveten om hur vi vill ha det och samtidigt ordningsam. Så jag är inte det minsta orolig, tvärtom.

Liknande trådar

A
Svar
30
Visningar
3 K
glimten66
G
A
Svar
1
Visningar