Faranger borde veta detta

Nu har jag tagit bort ytterligare ett par tjafs- och angreppsinlägg. Detta måste upphöra!

Att smålänningar skulle vara snålare än andra är kvalificerat skitsnack och något som ligger långt tillbaka i tiden när man var nödgad att vara sparsam pga dålig jordmån och är inget annat än ett talesätt och något skämtsamt.

Fortsätter detta kommer ytterligare varningar att delas ut.

Mackes, den sista meningen i just detta sammanhanget, där snubblade du nog till lite grand, Du har skrivit vid flera tillfällen, att du bygger upp din kaffestuga, för att om möjligt kunna låta den försörja din fru när du är "borta".... Så jag är därför av den åsikten, att vinst och pengar för den delen, är ganska viktig för dig, eller hur???

Detta är ingen fråga, utan ett klart konstaterande, tack för ordet.... dock inget illa menat alls.

Först tre frågetecken och sedan "Detta är ingen fråga"...

All verksamhet har naturligtvis som mål att kunna försörja utövaren, man sätter priserna för att det skall fungera. Men det är en stor skillnad i om det är ett mål i sig eller om det är ett resultat av att göra något man gillar.

Pen älskar att göra god mat och glömmer all tid när hon står i köket, jag tycker det är en god idé att bygga upp förutsättningar för att hon skall kunna försörja sig på det istället för att hon skall behöva åka till Bangkok och göra något som hon inte gillar.

Nu har jag tagit bort ytterligare ett par tjafs- och angreppsinlägg. Detta måste upphöra!

Att smålänningar skulle vara snålare än andra är kvalificerat skitsnack och något som ligger långt tillbaka i tiden när man var nödgad att vara sparsam pga dålig jordmån och är inget annat än ett talesätt och något skämtsamt.

Fortsätter detta kommer ytterligare varningar att delas ut.
Hahahaha, så nu skall vi ta bort ett talesätt ur ordlistan då tycker du.... Och varför????? Bara för att admin/kycklingen kommer ifrån Småland....

Så i fortsättningen när folk käckar sig, och säger att alla i Göteborg heter Glenn, då lovar du att ta bort de inläggen också, eller?? Eller när någon påstår att stockholmare är arroganta och dryga, de skall också bort?? Norrlänningar är tystlåtna, de är starka och de tål hembränt, de inläggen skall bort....

Men håller med dig om angrepp , bort med de inläggen!!

Först tre frågetecken och sedan "Detta är ingen fråga"...

All verksamhet har naturligtvis som mål att kunna försörja utövaren, man sätter priserna för att det skall fungera. Men det är en stor skillnad i om det är ett mål i sig eller om det är ett resultat av att göra något man gillar.

Pen älskar att göra god mat och glömmer all tid när hon står i köket, jag tycker det är en god idé att bygga upp förutsättningar för att hon skall kunna försörja sig på det istället för att hon skall behöva åka till Bangkok och göra något som hon inte gillar.

Ja att göra det man älskar att göra i Thailand, är ju mer norm än i något annat land. Vinst-intresset är stort men ingen verkar veta hur man gör bara.

Om man skall kunna försörja sig när falangen är borta, så måste fokus vara att göra stålar, annars går det åt helvete, eller har du någon annan dunderkur emot fattigdom??

Ja att göra det man älskar att göra i Thailand, är ju mer norm än i något annat land. Vinst-intresset är stort men ingen verkar veta hur man gör bara.

Om man skall kunna försörja sig när falangen är borta, så måste fokus vara att göra stålar, annars går det åt helvete, eller har du någon annan dunderkur emot fattigdom??

Nej, fokus måste inte vara på att "göra stålar", det är en västerländsk missuppfattning. Fokus skall ligga på att få ett bra liv och göra det man gillar. Själslig fattigdom kan vara värre än rent fysisk.

Västerlänningar vägrar ofta att se fördelarna med Österländsk kultur med fokus på livet istället för pengarna ock klockan. Jag är dock övertygad, det är en av anledningarna till att jag bor här och försöker att kombinera de båda.

Hahahaha, så nu skall vi ta bort ett talesätt ur ordlistan då tycker du.... Och varför????? Bara för att admin/kycklingen kommer ifrån Småland....

Så i fortsättningen när folk käckar sig, och säger att alla i Göteborg heter Glenn, då lovar du att ta bort de inläggen också, eller?? Eller när någon påstår att stockholmare är arroganta och dryga, de skall också bort?? Norrlänningar är tystlåtna, de är starka och de tål hembränt, de inläggen skall bort....

Nej men vad som skrivs om admin på andra forum och den historiken är helt ointressant och därför togs det onödiga inlägget bort, likväl avlägsnades roten till detta. Dvs ditt inlägg.

Nej, fokus måste inte vara på att "göra stålar", det är en västerländsk missuppfattning. Fokus skall ligga på att få ett bra liv och göra det man gillar. Själslig fattigdom kan vara värre än rent fysisk.

Västerlänningar vägrar ofta att se fördelarna med Österländsk kultur med fokus på livet istället för pengarna ock klockan. Jag är dock övertygad, det är en av anledningarna till att jag bor här och försöker att kombinera de båda.

mackes vet inte om jag skall svara eller inte... Men du gav själv tidigare syftet med din kaffestuga, och det var att när du dog, så skulle din fru försörja sig på det förhoppningsvis. Så hur skall man göra pengar om man lever i det blå, glömmer tiden, och inte ha en susning om vinst och förlust..

Känner jag dig rätt, så har du gjort dina kalkyler på allt som rör sig i den kaffestugan, så detta med österländska värderingar, försvann ut genom fönstret den stund du satte dig själv med kalkylatorn, och räknade plus och minus, resten du säger är bara spel för galleriet.... tycker jag..

Detta är oxå ett angrepp och tas bort snarast.

Ordspråk och talesätt får givetsvis vara kvar.
Och det handlar inte om vem som skriver utan det handlar om hur och vad man skriver.

Varför blir det alltid diskussioner om person så fort vissa skribenter är inblandade?

Jag tror att de flesta här inte tycker det är intressant vem som tycker vad om vem eller vilket humör någon har idag!

Det finns andra forum som lämpar sig bättre för sådant. Här är intresset Thailand!

Får väl leva med detta fenomen tills någon sätter ner fötterna.Du själv lyckads ju inte när du var anvarig för ett forum
Inte roligt men sant

mackes forum var väldigt bra, han stoppade effektivt de mest knäppa typerna i från MPR att kunna ansluta sig dit, och förpesta tillvaron för andra. Så det var ett lugnt och fint forum.... Synd att du inte kunde vara med, du hade nog gillat det tror jag..

Menar du inlägget där gunnarg försvarade mig för att du har skrivit skit om mig på andra forum? Så är det inlägget gömt (borttaget).
Svårt att kommentera något som inte finns kvar.

Tack för att du tog bort det eländet, det tillförde noll i den tråden.Mig veterligen så har inte Mr New Dawn skrivit något om dig i andra forum, det är bara fantasier. Vad du själv har skrivit om personen bakom Mr New Dawn finns ju till belysning för alla att läsa. Kom just att tänka på "kasta sten i glashus". så lägg ner detta nu...

Tack för att du tog bort det eländet, det tillförde noll i den tråden.Mig veterligen så har inte Mr New Dawn skrivit något om dig i andra forum, det är bara fantasier. Vad du själv har skrivit om personen bakom Mr New Dawn finns ju till belysning för alla att läsa. Kom just att tänka på "kasta sten i glashus". så lägg ner detta nu...

En fråga, varför talar du om dig själv som i tredje person?
Är ni flera olika personligheter?
"Nyfiken"

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp