Faranger borde veta detta

"Dumma" människor är nog ovanligare än vad ni tycks tro. Där jag bor har jag inte sett till någon. Men det är klart att de finns, jag tror dock att de nog gör bättre nytta i Thailand än i Sverige.
Du menar då att de passar ihop med dumma Thaiare ?;)Lika barn leka bäst :)

Om man inte bor i Issan och inte har en ung fru utan bara gillar att ha det bra när man är på semester vad händer då och hur är man funtad. Skulle vara intressant att höra er spekulera kring det. Sen om det även är så att svärmor och svärfar har 4 bilar och en handfull motorbikes som det bara är att välja mellan när man kommer ner. Det är ju inte nödvändigt att jag tar min fortuner utan där är att välja på. De har även ett större hus än vad vi har så jag kan inte se varför de skulle sova i vårt, tvärtom har jag fullt upp med att få de till att köra min bil ibland just för att jag inte vill ha den stående. Sen skadar det inte om de kör igång ac aggregaten i huset då och då.

Om man inte bor i Issan och inte har en ung fru utan bara gillar att ha det bra när man är på semester vad händer då och hur är man funtad. Skulle vara intressant att höra er spekulera kring det. Sen om det även är så att svärmor och svärfar har 4 bilar och en handfull motorbikes som det bara är att välja mellan när man kommer ner. Det är ju inte nödvändigt att jag tar min fortuner utan där är att välja på. De har även ett större hus än vad vi har så jag kan inte se varför de skulle sova i vårt, tvärtom har jag fullt upp med att få de till att köra min bil ibland just för att jag inte vill ha den stående. Sen skadar det inte om de kör igång ac aggregaten i huset då och då.
Kan ju bara konstatera att du är delvis lyckligt lottad som har en välbärgad Thaifamilj , sen att du inte har en ung fru är ju tråkigt då det kanske inte är lika kul med en gammal:( Själv föredrar jag en yngre vacker , men likväl inte en fjortis ...utan en välbehållen 40 +are är perfect anser jag för min del . :)

Kan ju bara konstatera att du är delvis lyckligt lottad som har en välbärgad Thaifamilj , sen att du inte har en ung fru är ju tråkigt då det kanske inte är lika kul med en gammal:( Själv föredrar jag en yngre vacker , men likväl inte en fjortis ...utan en välbehållen 40 +are är perfect anser jag för min del . :)

Jag har genom livet kunnat konstatera att vara välbärgad inte är någon garanti för lycka! Snarare tvärtom så följer oärlighet och bristande moral ofta med mycket pengar, det är ofta så man har byggt sin förmögenhet.

Jag lever nu med en fattig familj som visserligen har problem men det ligger oftast ärlighet och hög moral i grunden. Jag väljer definitivt det före pengar.

Jag har genom livet kunnat konstatera att vara välbärgad inte är någon garanti för lycka! Snarare tvärtom så följer oärlighet och bristande moral ofta med mycket pengar, det är ofta så man har byggt sin förmögenhet.

Jag lever nu med en fattig familj som visserligen har problem men det ligger oftast ärlighet och hög moral i grunden. Jag väljer definitivt det före pengar.
Samma här Mackes , min Thaifamilj är fattiga bönder , men djäkligt hederliga , en tanke slår mig , de som jag känner väl i Sverige som blivit förmögna genom affärer har i stort sett utan undantag trampat över lik för att komma dit demär idag ,hur kan det vara lättare här i Thailand?

Samma här Mackes , min Thaifamilj är fattiga bönder , men djäkligt hederliga , en tanke slår mig , de som jag känner väl i Sverige som blivit förmögna genom affärer har i stort sett utan undantag trampat över lik för att komma dit demär idag ,hur kan det vara lättare här i Thailand?

Sedan kanske det finns duktiga människor, som "lyckas" tack vare hårt arbete och en grandios hjärna... Eller??

Sedan kanske det finns duktiga människor, som "lyckas" tack vare hårt arbete och en grandios hjärna... Eller??
Det finns säkert , inget tu tal om det , men de är nog väldigt lätträknade , jag trodde detta om en gammal kompis sedan 70 talet , jobbade ihop i 13 år sida vid sida ,, Han är nu ordentligt tät , men inte har det gått rätt till inte , det vet jag med facit i handen ;) skulle ha in mig i olagligheter , det var så vänskapen sket sig , han trodde han kände mig , dvs att alla kan påverkas av möjligheter att tjäna stora stålar ,men Nej Tack ,, sover hellre gott om natten :)

Hårt arbete krävs alltid om du skall lyckas men det räcker inte. Som komplement kan man välja mellan en bra idé med rätt timing eller ett omoraliskt agerande.

Tyvärr är bra idéer med rätt timing väldigt ovanliga och när det inte funkar så väljer många bedrägeri för att inte förlora sina satsade pengar. Sedan finns det många som bygger hela sin affärsidé på dålig moral. Du kan oftast inte se skillnaden.

När pengarna överstiger miljonen kronor så gäller inte vanlig moral längre, då måste man vara väldigt skicklig för att inte bli blåst.

Jag har jobbat med fastigheter i 35år , jag vet vilka stålar det görs där , även idag säljs massor med fastigheter svart , sånt vägrar jag syssla med , omoraliskt samt olagligt , så nej Tack . man tjänar inga förmögenheter på att vara en ärlig människa , men man mår nog i slutändan fn så mycket bättre utan att oroa sig och vänta på att farbror blå knackar på :police:

Det handlar om risk den som inte vågar eller är för bekväm och saknar ambitioner kommer aldrig bli välbärgad och i grunden för dess framgång hägrar sällan pengar utan en vilja att göra just det dom gör och att bli bättre duktigare hela tiden. Agnarna sållas från vette att bli rik eller fattig är av underordnade betydelse en del blir det andra inte. Att vara biter för att man inga pengar har eller avundsjuk är väl ett totalt misslyckande.

Det var väl någon av dom där grundarna till någon sekt i USA som sa följande:

- För att bli snuskigt rik finns bara 3 möjligheter...

- Vinna på Lotto.. (Amerikanska modellen)
- Ärva.. (Om nu det finns någon rik att ärva) ??
- Starta en religiös sekt..

Det handlar om risk den som inte vågar eller är för bekväm och saknar ambitioner kommer aldrig bli välbärgad och i grunden för dess framgång hägrar sällan pengar utan en vilja att göra just det dom gör och att bli bättre duktigare hela tiden. Agnarna sållas från vette att bli rik eller fattig är av underordnade betydelse en del blir det andra inte. Att vara biter för att man inga pengar har eller avundsjuk är väl ett totalt misslyckande.
Hellre lite mindre slanatr och ett rent samvete än att sitta på kåken ett antal år för diverse ekonomisk brottslighet , dessutom så anser jag det inte vara försvarbart att utnyttja folk sårbarhet när det handlar om bostäder , sen i detta fall som gällde mig så var det folk från andra kulturer det handlade om , att plocka folk på ett par hundra tusen för en hyreslägenhet ärsvinaktigt anser jag , i alla fall i dessa förortsghetton det handlade om ..

Det var väl någon av dom där grundarna till någon sekt i USA som sa följande:

- För att bli snuskigt rik finns bara 3 möjligheter...

- Vinna på Lotto.. (Amerikanska modellen)
- Ärva.. (Om nu det finns någon rik att ärva) ??
- Starta en religiös sekt..

Man kan utnyttja andras svåra belägenhet , dvs. om man vill bli snuskigt rik ... Då köper man upp några tusen lägenheter i ett miljonprogramsområde, detta för en skitsumma och då menar jag SKITSUMMA !! , allt som står tomt säljer man svart till behövande invandrare som inte vågar gå till myndigheten och beklaga sig ,,, Men gör absolut inte mer renoveringar än man måste för att fastigheterna inte skall hamna under tvångsförvaltning , mer kan jag inte avslöja ,även om jag skulle kunna ,,, skulle skapa stora problem för somliga inblandade:police:

Man kan utnyttja andras svåra belägenhet , dvs. om man vill bli snuskigt rik ... Då köper man upp några tusen lägenheter i ett miljonprogramsområde, detta för en skitsumma och då menar jag SKITSUMMA !! , allt som står tomt säljer man svart till behövande invandrare som inte vågar gå till myndigheten och beklaga sig ,,, Men gör absolut inte mer renoveringar än man måste för att fastigheterna inte skall hamna under tvångsförvaltning , mer kan jag inte avslöja ,även om jag skulle kunna ,,, skulle skapa stora problem för somliga inblandade:police:
Då blir man rik i Sverige.. :nod::nod:

Då blir man rik i Sverige.. :nod::nod:

Det är fult att skapa egen förmögenhet eller äga stort, men gör som Stefan Löven bli statsminister och sno pengar från alla skattevägen i stället, då går det bra att ha mycket pengar i fickan, men dessa är stulna från hårt arbetande " lågavlönade" människor...

Vart f--n har moral och etik tagit vägen då?!?
"bird"

Jeg påstår ikke at alle utlendinger "slutter å tenke" bare dem gifter seg med en thailandsk kvinne. Men rimelig mange av dem mener jeg gjør nettopp det. Så det kan aldri bli skrevet mange nok innlegg som kan få dem til å "vokne opp".

Jag tycker det är så fint att du har tagit på dig rollen som konsumentupplysare för som du skriver, det kan aldrig upprepas för ofta angående farorna med thailändska kvinnor. Jag tror nog att din evangeliska gärning har fått många olyckliga själar att "vokne opp".

Skriver du bara samma inlägg ett par tusen gånger till så kan det kanske bli ett Nobel pris på hemmaplan om några år, jag menar kunde FW de Klerk få det så varför inte du, denne barmhärtige samarit som räddat så många skandinaver från fördärvet och flera tusen baht i förluster.

Tur man aldrig varit tillsammans med någon rik människa då, speciellt inget seriöst förhållande.

Hårt arbete krävs alltid om du skall lyckas men det räcker inte. Som komplement kan man välja mellan en bra idé med rätt timing eller ett omoraliskt agerande.

Tyvärr är bra idéer med rätt timing väldigt ovanliga och när det inte funkar så väljer många bedrägeri för att inte förlora sina satsade pengar. Sedan finns det många som bygger hela sin affärsidé på dålig moral. Du kan oftast inte se skillnaden.

När pengarna överstiger miljonen kronor så gäller inte vanlig moral längre, då måste man vara väldigt skicklig för att inte bli blåst.

I Sverige är det snudd på omöjlig att bli rätt även med bra idéer och timing. Men det underlättar. Håller annars med om att det lätt bli omoral vid större inkomster.

Det säkraste sättet att tjäna pengar har varit att man ägt sitt boende i Sverige, sen tar ju staten 22% men ändå!

Alla är vi olika.

Jag själv förstår ännu mindre varför man skulle köpa egen bil om man är där en månad per år om det redan finns massa med bilar hos svärföräldrarna. Någon måste väl gå låna då?

Att man vill ha ett eget hus kanske jag kan förstå om man nu vill stanna där hela tiden, själv känns som att bo i kappsäck hos svärföräldrarna ... men då vi är där någon vecka max om året skulle jag inte investera i hus.

Alla är vi olika.

Jag själv förstår ännu mindre varför man skulle köpa egen bil om man är där en månad per år om det redan finns massa med bilar hos svärföräldrarna. Någon måste väl gå låna då?

Att man vill ha ett eget hus kanske jag kan förstå om man nu vill stanna där hela tiden, själv känns som att bo i kappsäck hos svärföräldrarna ... men då vi är där någon vecka max om året skulle jag inte investera i hus.

Jag ville ha en egen bil och helst då en model större med plats för sju personer. vi är fyra i familjen men som t.e.x till sommaren följer två kompisar till dottern med och då är inte svärföräldrarnas bilar tillräckligt stora. Nu när vi har vårat eget hus och vi har vår egen bil är det som att komma hem och inte som någon besökare som får rätta in sig i ledet och jämka med en massa andra. Det ger mig tillfredställelse och ett lugn som jag inte kände när vi var inneboende. Till dig @Phonta vill jag säga att frugan min fyller 40 till hösten. Där är ingen stor åldersskillnad mellan oss men vi är lyckliga för det.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp