Farligt att signalera i trafiken?

Ja nu var det ju inte knarkande eller fylla på arbetsplatsen jag ansåg borde accepteras.
F.ö. är det alkohol det gäller kan du inte sparka någon utan blir troligare den som får plocka upp notan från ett behandlingshem, om företaget är svenskt iaf. Förslag om att detta även ska gälla narkotika diskuteras i riksdagen vad jag förstått.
Det här är så typiskt, när någon vill förbättra/mildra för svårt sjuka mha cannabis ska det förvrängas till fyllor/knarkande på arbetsplatsen. Sansa er lite nu, lita inte på allt som propagandan målade upp på 70-talet utan fokusera mer på potentiella positiva egenskaper.

/ SatanG
Hej
På förra kneget var det en kille som körde och krockade med ett arbetsfordon, alkoholpåverkan misstänktes och man bad om ett prov.
Personen ifråga nekade till att låta sig testas, facket kallades in på förhandling ögonblickligen, det hela slutade med att personen eskorterades ut ifrån firman samma dag av personalchefen. Sparken direkt.
Vi hade alla skrivit på ett regelverk och detta hade personen brutit...
Mvh

Hej
På förra kneget var det en kille som körde och krockade med ett arbetsfordon, alkoholpåverkan misstänktes och man bad om ett prov.
Personen ifråga nekade till att låta sig testas, facket kallades in på förhandling ögonblickligen, det hela slutade med att personen eskorterades ut ifrån firman samma dag av personalchefen. Sparken direkt.
Vi hade alla skrivit på ett regelverk och detta hade personen brutit...
Mvh
Det var just detta jag menade, man blir en fara för sig själv men framför allt för andra.

Jo onykterhet på arbetsplatsen är en grund. Om man är alkoholist privat, är ingen grund.

Alkoholism är inget man "stämplar in till" vid vissa tider och
Testa Rohypnol som du tar med 3 stora koppar kaffe med mycket socker.
Jisses va korkad man blir :D
Tyvärr även farlig, omdömet e helt väck.

Jag brukar faktiskt ta benso i kombination med alkohol än idag, tar 7.5 mg benso precis innan jag går å lägger mig när jag druckit, känner aldrig nåt på det men får mig att lättare sova genom hela natten och vakna utan bakrus. Bensot sitter ju i ca 12 tim så lite småseg kan man va när man vaknar men hellre det än att vakna mitt i natten med bakrus och inte kunna somna om.

Men benso lär vara ett rent helvete att lägga ner om man blivit beroende vilket man blir på bara några veckor om man tar varje dag så jag är noga med att inte ta det för ofta, aldrig mer än 2 dagar på raken och minst 5 dagar till nästa gång.
Samma med alkohol, grymt vanligt att gubbarna blir alkis när dom bott här ett tag men den vägen vill jag inte vandra.
Spottar inte i glaset men aldrig mer beroende av en drog, fy fn för det.

Har som tur är ingen alkoholism i släkten att ärva så klarar just alkohol rätt bra men det gäller å passa sig, när man märker att man börjar bli torsk är det redan för sent.

I år har jag minskat alkoholintaget rejält just pga rädsla för att utveckla beroende. Varit full 3 ggr på 2 mån och då inte lika full som jag brukar.
Sluta droga helt är inte min grej men aldrig nånsin beroende igen.
När man blir beroende så har man ju sabbat hela grejen med den drogen.

Detta begriper inte ungdomar, dom har varken erfarenhet, kunskap eller karaktär för att klara att nyttja en sån drog som cannabis utan att fastna. Detta för att cannabis sätter sig i fettvävnaderna i kroppen och det tar väldigt lång tid innan det går ur kroppen.
Det gör att även om man bara röker på helgerna så efter en tid har man byggt upp tillräckligt i kroppen för att utveckla beroende. Ex ett sommarlov där man röker
lite extra är sen allt som krävs så är man fast.

På cannabis upplever man inget bakrus, det gör det betydligt lättare att röka många dagar i sträck och snabbt bli beroende.
Till slut märker man att ruset blivit lite tråkigare, flabbisar mm som man fick i början kommer inte länge hur mycket man än röker, då känner en del att det här va inget kul längre jag lägger ner. Men då inser dom helt plötsligt att det va lättare sagt än gjort för jäklar vilket sug dom har efter mer röka.

Ju längre man håller på desto starkare sug men typ alla narkomaner kommer till den dagen då dom eg inget annat vill än att lägga av, men det är sjukt svårt.

Alla fastnar givetvis inte för alla gillar inte ruset. Men många ska inte ens testa pga dom kommer att gilla ruset alldeles för mycket. Att säga till ungdomar att cannabis är lagligt och typ ofarligt är ju det samma som att uppmuntra dom att testa. En del kommer givetvis att testa oavsett om det är lagligt eller inte men helt klart är att fler kommer att testa om det är lagligt och då får vi givetvis fler som blir beroende.

Ska vi verkligen låta dessa ovetande ungdomar betala priset bara för att Khuntan å hans polare ske få röka sin joint utan att vara rädd för polisen?
Det tycker iaf inte jag.
Khuntan kan fortsätta göra det olagligt istället, har ju gått bra hittills så han kan väl fortsätta. Fast hur bra det eg gått för honom kan ju diskuteras...

Ja 7.5 mg benzo säger väl ingenting, finns ju massvis och du skulle möjligen sluta andas i sömnen utan att veta om det om du trycker ner t.ex. 7.5 mg xanax/rohypnol på en hyffsad fylla. Faktiskt lite förvånansvärt att varna för marijuana men samtidigt tycka combon fylla o benso är ok. Gissar du menar valium som är/var ganska vanlig i Thailand (och tidigare iaf lätt att få tag i även utan recept) med tanke på mg du pratar om. Isf bör du veta att halveringstiden för dessa är ca 200 timmar och sitter alltså länge i kroppen för det brukar antas minst 5 halveringar innan det är borta.
En vanlig Rohypnol (1 mg) med lite kaffe blir du nog knappast våldsam av, blir man nog inte av särskilt många benso heller men just Rohypnol var ju åtminstone tidigare populärt vid t.ex. bankrån och liknande att trycka i sig stora mängder och håller sig vaken. Då blir man lätt aggressiv/känslokall, sades ju också vara populär vid sk date rapes tidigare. Överlägset vanligaste drogen vid våldsbrott är dock alkohol.

Nu är jag ingen doktor men rekar att lägga ner med att trycka i dig benso på en fylla. Mår du risigt dagen efter så är det bättre du tar den då för att mjuklanda, med det menar jag inte att reka benso på något vis. Har sett avvänjning av dessa på nära håll och det är som du säger långt värre än att vänja sig av med alkohol för en alkis kan ta hjälp av piller men det kan knappast en sk pillertrillare.
Det var en av cheferna på sveriges radio, enligt henne var det standard för de som jobbade inom media och behövde gå upp tidigt att köra piller men det är alltså hörsägen från mig. Tror dock det vanligtvis krävs 1+ månads bruk för en normalperson att nå riskzonen men det är bara en gissning från min sida.

/ SatanG

Jag talar om onykterhet på arbetsplatsen, du talar om, om man är sjukskriven. Är man sjukskriven är man inte på arbetsplatsen. Det är på något sätt två helt olika världar.

Nej jag talar inte om när man är sjukskriven.
Kan möjligen ha ändrats men vad jag förstått så kan man få sparken möjligtvis om man kommer till jobbet på fyllan och det inte råder något missbruk. Vill personen klara sig var det tidigare iaf känt att de som åkte dit krökade vidare och då sågs det istället som missbruk och därmed inte möjligt att få sparken då man i Sverige inte kunde sparka någon pga sjukdom.
Från länken jag lade in:
"Om din arbetsgivare hotar med att säga upp dig på grund av att du har alkoholproblem, så är det inte saklig grund för uppsägning i första steget. Alkoholism är klassat som en sjukdom och att säga upp en person på grund av en specifik sjukdom är ingen saklig grund."

Ett företags policy går inte före någon lag men du kan troligen böta dig ur en sådan situation.

/ SatanG

Hej
Nyttjar inte narkotika. Inget för mig.
Men alla de som gjort affärer i en bar(tjejer) eller liknande ställe i thailand borde förstå att de bidrar till användandet av droger, tex metamfetamin. Den som inte inser eller vill inse det är antingen otroligt blåögd eller lever i förnekelse....
Med vänlig hälsning

I ditt inlägg skrev du själv att du utnyttjar flickor/kvinnor som är under influens av droger och att du var glad över hur långt de kunde prestera.
Kom inte hit och prata sk-t till din fördel @alajgadaj , om du inte vet vad du har skrivit då har du ingenting här att göra.

I ditt inlägg skrev du själv att du utnyttjar flickor/kvinnor som är under influens av droger och att du var glad över hur långt de kunde prestera.
Kom inte hit och prata sk-t till din fördel @alajgadaj , om du inte vet vad du har skrivit då har du ingenting här att göra.
Hej
Vad är det jag inte vet jag skrivit?
Vad är det för skit jag pratar?
Jag bara erkänner vad många inte vill kännas vid eller inte förstår.
Med att jag inte nyttjar narkotika menas att JAG inte stoppar det i mig, visst närgånget med en tjej kanske leder till hennes kroppsvätskor överför ngt spårbart.
Utveckla gärna vad du menar, du verkar skriva i affekt....

Alkoholism är inget man "stämplar in till" vid vissa tider och

Ja 7.5 mg benzo säger väl ingenting, finns ju massvis och du skulle möjligen sluta andas i sömnen utan att veta om det om du trycker ner t.ex. 7.5 mg xanax/rohypnol på en hyffsad fylla. Faktiskt lite förvånansvärt att varna för marijuana men samtidigt tycka combon fylla o benso är ok. Gissar du menar valium som är/var ganska vanlig i Thailand (och tidigare iaf lätt att få tag i även utan recept) med tanke på mg du pratar om. Isf bör du veta att halveringstiden för dessa är ca 200 timmar och sitter alltså länge i kroppen för det brukar antas minst 5 halveringar innan det är borta.
En vanlig Rohypnol (1 mg) med lite kaffe blir du nog knappast våldsam av, blir man nog inte av särskilt många benso heller men just Rohypnol var ju åtminstone tidigare populärt vid t.ex. bankrån och liknande att trycka i sig stora mängder och håller sig vaken. Då blir man lätt aggressiv/känslokall, sades ju också vara populär vid sk date rapes tidigare. Överlägset vanligaste drogen vid våldsbrott är dock alkohol.

Nu är jag ingen doktor men rekar att lägga ner med att trycka i dig benso på en fylla. Mår du risigt dagen efter så är det bättre du tar den då för att mjuklanda, med det menar jag inte att reka benso på något vis. Har sett avvänjning av dessa på nära håll och det är som du säger långt värre än att vänja sig av med alkohol för en alkis kan ta hjälp av piller men det kan knappast en sk pillertrillare.
Det var en av cheferna på sveriges radio, enligt henne var det standard för de som jobbade inom media och behövde gå upp tidigt att köra piller men det är alltså hörsägen från mig. Tror dock det vanligtvis krävs 1+ månads bruk för en normalperson att nå riskzonen men det är bara en gissning från min sida.

/ SatanG
Har jag skrivit att alkohol och benso är ok?
Jag säger inte att allt jag gör är ok eller att nån ska göra som mig.
Har aldrig rekommenderat någon att ta varken benso eller alkohol eller blanda.

Diazepam är det för övrigt som jag tar en och en halv 5mg av, en halveringstid på 20 till 100 tim beroende på var man läser.
Har gjort så här i 7 år snart och har varken sug för benso eller alkohol så halveringstiden är nog snarare 20 än 100 tim för mig. Sen är jag inte direkt full när jag tar bensot, har redan skrivit om hur jag dricker så istället för att gissa kan du läsa bakåt om det intresserar dig.

Men oroa dig inte för mitt bruk av droger, fokusera istället på vad man kan göra för att rädda ungdomar från att förstöra sina liv. Ex inte legalisera cannabis.

Har jag skrivit att alkohol och benso är ok?
Jag säger inte att allt jag gör är ok eller att nån ska göra som mig.
Har aldrig rekommenderat någon att ta varken benso eller alkohol eller blanda.

Diazepam är det för övrigt som jag tar en och en halv 5mg av, en halveringstid på 20 till 100 tim beroende på var man läser.
Har gjort så här i 7 år snart och har varken sug för benso eller alkohol så halveringstiden är nog snarare 20 än 100 tim för mig. Sen är jag inte direkt full när jag tar bensot, har redan skrivit om hur jag dricker så istället för att gissa kan du läsa bakåt om det intresserar dig.

Men oroa dig inte för mitt bruk av droger, fokusera istället på vad man kan göra för att rädda ungdomar från att förstöra sina liv. Ex inte legalisera cannabis.

Diazepam är Valium.
Hahaha nä halveringstiden är inte närmare 20 timmar för dig, f.ö. räcker det inte med en halveringstid för att det ska vara ute.
Bara ett tips, köp inte på gatan eller på apotek utan recept. Obs jag skriver inte att du gör det.
Menar inget illa och oroar mig inte för ditt intag av Valium :)

Trevlig kväll / SatanG

Diazepam är Valium.
Hahaha nä halveringstiden är inte närmare 20 timmar för dig, f.ö. räcker det inte med en halveringstid för att det ska vara ute.
Bara ett tips, köp inte på gatan eller på apotek utan recept. Obs jag skriver inte att du gör det.
Menar inget illa och oroar mig inte för ditt intag av Valium :)

Trevlig kväll / SatanG
Du menar att Valium är Diazepam... Samma som ex Stesolid.
3v sen jag tog nåt benso senast å inte märkt nånting så känner mig rätt lugn oavsett halveringstider. Blev ingen alkohol idag så heller inget benso. Köper utan recept på ett kinesapotek, 5 baht för en 5mg.

Du menar att Valium är Diazepam... Samma som ex Stesolid.
3v sen jag tog nåt benso senast å inte märkt nånting så känner mig rätt lugn oavsett halveringstider. Blev ingen alkohol idag så heller inget benso. Köper utan recept på ett kinesapotek, 5 baht för en 5mg.

Jepp, Diazepam=Stesolid=Valium.
Är ingen expert men Diazepam heter väl verkningsämnet, Stesolid/Valium heter medicinen beroende på bl.a. land.
Köp det inte olagligt. Inte bara för att det är olagligt utan du får det lätt på ett läkarbesök och vet att det verkligen är vad du vill att det ska vara och inte importerad smörja från Bangladesh eller kinakopior. Dessutom, även om risken är liten, om du blir utsatt av pisseprov av någon byling så sitter du inte i pottan sas. I all välmening.

/ SatanG

Jepp, Diazepam=Stesolid=Valium.
Är ingen expert men Diazepam heter väl verkningsämnet, Stesolid/Valium heter medicinen beroende på bl.a. land.
Köp det inte olagligt. Inte bara för att det är olagligt utan du får det lätt på ett läkarbesök och vet att det verkligen är vad du vill att det ska vara och inte importerad smörja från Bangladesh eller kinakopior. Dessutom, även om risken är liten, om du blir utsatt av pisseprov av någon byling så sitter du inte i pottan sas. I all välmening.

/ SatanG
Fortsätter nog att gynna kinesen så länge han säljer, inte varit där på ett tag så man vet aldrig. Har alltid ett par tusen på mig så jag kan muta snuten om det skulle behövas men aldrig hört talas om att nån fått lämna pisseprov i HH, är väl i Bkk dom stalkar turister med det?

Nej, företaget är inte alls medskyldig till vad privatpersoner gör på sin fritid och sedan drar in på arbetsplatsen.
Du säger att företaget måste ha vetat. Hur då? Tror du vi har spionkameror i hemmen och offentliga platser där du är?
Som jag sade tidigare. Första gången jag upptäcker varnar jag. Då är det upp till arbetaren att korrigera sitt problem. Kommer jag på honom en andra gång efter varningen och lämplig tid för korrigerande ägt rum. Då åker han ut direkt.
En sådan person hör hemma i vården. Företag har inte någon skyldighet eller ansvar där.
Ja det finns företag som tar på sig mer än de behöver, det är individer som styr företagen, men det är ingen norm och skall inte heller vara det.
Jag upprepar än en gång. Samhället är indelat i funktioner, den som behöver vård skall få den vården på en vårdanläggning. Företagen betalar redan för den vårdanläggningen genom skatter och avgifter, företagen skall inte och kommer inte göra om sig till ytterligare en alternativ vårdanläggning. Det finns ju redan en.

Skönt att du är pensionär i Thailand, du har knappast varit högre chef på ett svenskt företag de senaste 30 åren då det under många år har förelegat en skyldighet för företag att erbjuda anställda med bla alkohol(drog)problem rehabhjälp.

Egentligen är alkoholen inkörsport.
Många hade inte gett sig på droger om dom varit nyktra.
Sedan finns det folk som menar att rökning är inkörsporten.

För min del vill jag varken säga bu eller bä om vad som borde legaliseras eller förbjudas.
Jag gissar att det är billigare med en kväll med hasch än vad det är om man köper en flaska sprit på systemet.

Min egna åsikt är att jag inte finner något nöje i att röka en massa olika sorter av gräs.
Jag blir ofattbart korkad och jag tycker att det räcker med mina vanliga brister.
Visst kan man skratta åt sig själv och sina flummiga tankar, men det är ingenting för mig.

Uppåttjack. Liten k*k och indragna ”juveler”. Kan ju knappt pissa.

Nåja, vissa verkar trivas bra med diverse droger.

Benzo i kombination alkohol är inte heller något jag kan rekommendera.

Legalisera eller inte har jag ingen aning om.

Nja, alkoholen är inte inkörsporten, det är födseln som är inkörsporten det är jag säker på.

Egentligen är alkoholen inkörsport.
Många hade inte gett sig på droger om dom varit nyktra.
Sedan finns det folk som menar att rökning är inkörsporten.

För min del vill jag varken säga bu eller bä om vad som borde legaliseras eller förbjudas.
Jag gissar att det är billigare med en kväll med hasch än vad det är om man köper en flaska sprit på systemet.

Min egna åsikt är att jag inte finner något nöje i att röka en massa olika sorter av gräs.
Jag blir ofattbart korkad och jag tycker att det räcker med mina vanliga brister.
Visst kan man skratta åt sig själv och sina flummiga tankar, men det är ingenting för mig.

Uppåttjack. Liten k*k och indragna ”juveler”. Kan ju knappt pissa.

Nåja, vissa verkar trivas bra med diverse droger.

Benzo i kombination alkohol är inte heller något jag kan rekommendera.

Legalisera eller inte har jag ingen aning om.
Nä, inga droger. Men det är klart lätt att säga när man får ribba när det blåser motvind :oops:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp