För- och nackdelar med thaimat, vad äter ni?

Lördag är det kanom som gäller iallafall när jag är hemma, fast nu är dom i byn denna veckan och igår frågade pojken på videosamtal om han fick äta lite kanom och det fick han.
Jag har nog tur med för jag får styra hemma eller så har jag en smart fru som låter mig tro att jag styr för husfridens skull 55555 för jag är väl den minst sävlige hemma och vill ha lite ordning och reda ;) .
Frugan gillar mer att slippa styra, så vi passar väl bra ihop för jag gillar inte att bli styrd jag är styrman.

Annars förutom Lördagsgodisbiten så äter dom det som passar dom, den delen styr inte jag, jag är ingen diet fetishist, jag äter det jag gillar, frugan äter pala fast tillagad.

Inget svårt alls, bara att säga ifrån på skarpen. Är det du eller dom som bestämmer över din familj?..
Dom är på semester, relax, klart ungarna skall få lite kanom på semestern.
Fick du aldrig godis hos mormor och morfar/ farmor och farfar? Det fick alltid vi när vi ungar var små, (syskon och kusiner)

Po

Positivt för mig kan jag väl inte säga , att se så mycket problem orsakade av alkoholen så man inte ens känner för att ta en öl eller en whisky kan nog inte ses som positivt ,, positivt vore det om jag någonsin haft problem med alkohol,vilket absolut inte är fallet , har väl hela livet varit ganska försiktig ,men nu som sagt anser att det bara är av ondo ...

Jaha, det kanske inte var så positivt isf då. Kan ju vara gott med en god whiskey eller öl ibland.

Inget svårt alls, bara att säga ifrån på skarpen. Är det du eller dom som bestämmer över din familj?..

Man kan ju ibland undra när man läser i just Thaiforum om det är behovet av kärlek som styr lusten till en kvinna (familj) eller dominans??

Jo det är skitsvårt speciellt när man bara förstår lösryckta ord och fraser ur språket. Och jag har full förståelse för att familjen här nere vill vara snälla även om det blir fel enligt våra värderingar. Detta måste man ta hänsyn till, jag vill inte vara den som gapar och skriker hela tiden om allting. Jag arbetar inte på det sättet och beter mig inte så privat heller.

Normalt sett är frugan den strängaste av oss vad gäller barnuppfostran men hon har också insett att man inte kan bråka hela tiden. Vi är här en till två månader, gilla läget och kompensera när vi har kommit hem. Inga skygglappar men diplomati min käre Watson!

Den som trodde han satt ner foten så det hördes , tar man först av toffeln så förstår alla att nu är det fn ingen lek ...

Jo det är skitsvårt speciellt när man bara förstår lösryckta ord och fraser ur språket. Och jag har full förståelse för att familjen här nere vill vara snälla även om det blir fel enligt våra värderingar. Detta måste man ta hänsyn till, jag vill inte vara den som gapar och skriker hela tiden om allting. Jag arbetar inte på det sättet och beter mig inte så privat heller.

Normalt sett är frugan den strängaste av oss vad gäller barnuppfostran men hon har också insett att man inte kan bråka hela tiden. Vi är här en till två månader, gilla läget och kompensera när vi har kommit hem. Inga skygglappar men diplomati min käre Watson!
Men Berra , du skall då mao helt ändra stil när ni flyttar dit för gott , det tror nog ingen på:)

Man kan ju ibland undra när man läser i just Thaiforum om det är behovet av kärlek som styr lusten till en kvinna (familj) eller dominans??
Sen kan man ju resonera som så , att om nu personer i ens närhet handlar på ett sådant sett att det är förenligt med hälsorisker för din avkomma , skall du då vika dig för att du vill ha ett lungnt liv , jag för min del talar då om att det skall vara såhär på grund av att jag genom min kunskap vet att detta skapar framtida hälsoproblem ..

Sen kan man ju resonera som så , att om nu personer i ens närhet handlar på ett sådant sett att det är förenligt med hälsorisker för din avkomma , skall du då vika dig för att du vill ha ett lungnt liv , jag för min del talar då om att det skall vara såhär på grund av att jag genom min kunskap vet att detta skapar framtida hälsoproblem ..

Phonta, man kan uttrycka sig på ett mer konstruktivt sätt, du vet undertonerna lyser igenom alldeles för mycket många gånger för att "det skall vara hälsosamt"

Kan du utveckla detta lite, har svårt för när man använder ett sådant språk om mat, mat är ju sprunget ur och speglar det kulturella arvet och av de grödor och djur som lever i närområdet och har man en sådan åsikt om maten har man också det av kulturen, människorna och den omgivning man befinner sig i.:(

Kan du utveckla detta lite, har svårt för när man använder ett sådant språk om mat, mat är ju sprunget ur och speglar det kulturella arvet och av de grödor och djur som lever i närområdet och har man en sådan åsikt om maten har man också det av kulturen, människorna och den omgivning man befinner sig i.:(
Är du full eller, nä jag tänker inte utveckla det.
Och nej jag har inte den åsikten om människorna eller omgivningen hade jag haft det hade jag inte bott här nere.

Så är det absolut, man tager vad man haver. Självklart har isaanmaten uppkommit ur fattigdomen, man lärde sig att ta vara på allt. Precis som i Sverige under oåren bl a när utvandringen till Amerika skedde. Jag äter ingalunda all isaanmaten men inte är det skitkost. Sen behöver man ju inte gilla maten, det är en annan sak och har inget med människosynen att göra.

Så är det absolut, man tager vad man haver. Självklart har isaanmaten uppkommit ur fattigdomen, man lärde sig att ta vara på allt. Precis som i Sverige under oåren bl a när utvandringen till Amerika skedde. Jag äter ingalunda all isaanmaten men inte är det skitkost.
Så du tycker det är bra och hälsosam kost i Isaan?

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
4
Visningar