I Mars 2004 såg jag på nyheterna på tv om hur thaisen bönade och bad om att turisterna skulle återvända efter Tsunamin så jag tog famlijen med dåvarande fru och åkte ner, fick en kanon semester med riktigt låga priser på boendet men tyckte ändå inte att Thailand var det där paradiset man hört om. Rätt skitigt och det som eg var paradis stränder förstördes av alla förbaskade longtails som förde ett attas oväsen, det som eg var bra var väl priserna. Så kommande semestrar gick till platser runt medelhavet som jag eg upplever som mycket finare och betydligt kortare resväg.
För några år sen så var jag rätt mätt på charter överhuvudtaget och hade planer på att köpa mig en husbil och kuska runt i Sverige och Eurpoa på semestern istället, men så kom en skilsmässa i mellan och alla slantar gick till att lösa ut frun från hus och bohag.
Men precis i den vevan sände dom serien 30° i Februari och då blev jag grymt sugen på att bara skita i allt och dra iväg till Thailand. Sagt och gjort, packade väska och laptop och gav mig av med tanke om att stanna 3 mån. Tog inte lång tid innan gula febern slog till, är rätt bra på att värja mig men den är ju nästintill obotlig ;D
Avverkade ett gäng Thaitjejer innan jag träffade nuvarande för lite drygt ett år sen, nu känns Thailand som mitt hem nr1 och Sverige som målet för sommar semestern. Om 3v är det dags att åka "hem" igen

Tycker eg att det är alldeles för varmt i April/Maj men hellre det än att frysa i Sverige. Eg skulle jag vilja testa att bo i Spanien och andra ställen runt medelhavet men vill inte lämna tjejen så det får bli Thailand.
Bor ju just nu i Hua Hin men vill gärna prova fler ställen, dock så har inga utav de platser vi testat att bo på eller besökt hittills lockat mer än Hua Hin men finns några ställen kvar att utforska.