Musik i och från Thailand

Vaxet older version

Aktiv medlem
Eftersom jag själv postar min egen musik på detta forum, ja så varför inte göra en tråd av det.
Inte bara min musik utan allt som känns bra och har i alla fall lite samband med Thailand.
Så jag postar denna låt på, Svenska, Thailändska och Engelska som min start. Ny 2025/06/20
Thailändska är ett musikaliskt språk då det är tonärt, och det gör det till ett vackert språk i musiken.
Hoppas ni hänger på!

Knappt snappat upp nånting i musikväg under senare år från Thailand vad jag kan minns men såg en thailändsk film(Pop Aye) för några år sedan
som kortfattat handlar om en arkitekt som krisar och köper en elefant för att därefter korsa landet till sin hemby. Denna låt som jag är rätt säker på har hörts i Siam tidigare var med i filmen där den även framfördes av tjejen i videon(tror jag) som heter Sao-Yae.

En favorit sedan länge. Hör som sagt nästan aldrig på thailändsk musik(förutom i Thailand då) men den här som är med på en
utmärkt samling som heter The Sound of Siam(Leftfield Luk thung, Jazz & Molam in Thailand 1964‐1975) lyssnade jag på bara
för några dagar sedan. Chaweewan Dumnern är en thailändsk Mor lam sångerska som är född i Ratchathani provinsen 1945.
Låten är från 1975.

Har lyssnat på en del ganska duktiga coverband men är inte intr av inhemsk musik.
Hörde ett mkt bra bluesband i Chiang Mai vid några tillfällen.

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
Sir One
S
H
Svar
15
Visningar