Fotbollsallsvenskan 2011

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ledarn " sa:
Tycker man ska ta bort all bevakning överhuvud taget vid match.....

Låt dom slå ihjäl varandra och hindra alla "vanliga" att gå på fotboll....
Då går klubbarna i konkurs p,g,a, ingen publik och då är problemet borta...................... Allvarligt alltså !!

Det är ju också ett sätt... :-\ :-\

Prickskyttar i stället för kameror då kan dom ta några göteborgare också IFK-AIK 2-1 ;D ;D

Har några funderingar om att stävja våldet kring fotbollen.

1) Först och främst måste man inse att det inte enbart är ett problem för fotbollen, utan detta är ett samhällsproblem. Dessa idioter skulle ha slagits ändå, oavsett om det vore kring fotbollsmatcher eller inte.

2) Lär för faan en gång för alla att tidningsmurvlarna slutar publicera helsidor i pressen om dessa uppgörelser, det är ju vad dom är ute efter att få publicitet och bli den mest ökända firman.

3) Inför anmälningsplikt, även för dom som varit inblandede i mindre förseelser kring fotbollsmatcher ( tydligen på gång nu med anmälningsplikt.

4) Svenska fotbollsförbundet måste börja arbeta med klubbarna och inte emot klubbarna, oh sluta med tramset att utdöma böter för några ramser.. börja lyssna på dom possitiva supportergrupper som finns hos klubbarna.

5) Bättre utbildad supporterpolis som klarar av upplopp och dylikt (tips: se och lär från Engelska polisen )
och slutligen rensa bort rötäggen ur poliskåren )

6) Strängare straff för dömda huliganer.

Tack för ordet och nu åter till AIK:s segertåg på fotbollsplanen :wai:

Mats

kära stolta A.I.K, när ni nu lämnar Göteborg, glöm då inte att ställa fram era telefoner och annan utrustning till 2011.. Föör vi lämnar nu 80:talet.. ;)

Efterdynningar efter högriskmatcchen IFK Göteborg - AIK.. Bråk kvällen före match och bråk samt oroligheter under matchdagen. En av våra stora kvällstidningar slår upp det stort med både film,bild samt text. Som jag ser det finns det 2 vinnare och 2 förlorare.
Vinnarna är kvällstidningen som säljer en [¤#@@¤%] massa x-tra lösnummer och respektive firmor som får publicitet och något att skryta om på sina hemsidor och för polare. Förlorarna är 99,9% av fotbolls Sverige samt samhället som bekostar polisinsatsen med många miljoner kronor som kunnat användas bättre. Ibland blir man bara så [¤#@@¤%] trött !!!

"matteisurin " sa:
Efterdynningar efter matcchen IFK Göteborg - AIK.. Bråk kvällen före match och bråk samt oroligheter under matchdagen. En av våra stora kvällstidningar slår upp det stort med både film,bild samt text. Som jag ser det finns det 2 vinnare och 2 förlorare.
Vinnarna är kvällstidningen som säljer en [¤#@@¤%] massa x-tra lösnummer och respektive firmor som får publicitet och något att skryta om på sina hemsidor och för polare. Förlorarna är 99,9% av fotbolls Sverige samt samhället som bekostar polisinsatsen med många miljoner kronor som kunnat användas bättre. Ibland blir man bara så [¤#@@¤%] trött !!!
Iden kanske inte var så dum ändå, lägg ner skiten tills dom kommit på en lösning.

"Rolf " sa:
Iden kanske inte var så dum ändå, lägg ner skiten tills dom kommit på en lösning.

Helt rätt! Spela inte en enda match till dessförinnan. Men det lär väl inte bli så tyvärr, det är alldeles för stora pengar det rör sig om. :-\

Än en gång - Bunta ihop idioterna, lås in dom och kasta sedan bort nyckeln. :mad:

Arets mest efterlangtade seger ar ett faktum :thumbsup: :thumbsup: AIK spoade syrianska pa rasunda med 1-0, det gjorde mig riktigt glad :D :D

Nu har AIK:s styrelse återigen talat med kluven tunga och det gör mig riktigt förbannad, under pågående säsong och speciellt som det ser ut som dom skulle kunna blanda sig i guldstriden. Vad gör man då ? Jo man säljer dom två bästa spelarna man har, vilket också styrelsen har förnekat att man skulle göra !Visst jag förstår att det handlar om pengar, men nån jävla framförhållning och respekt för alla tusentals supporters kring sverige måste man banne mig ha.. :mad: :mad:

Mats

"matteisurin " sa:
Nu har AIK:s styrelse återigen talat med kluven tunga och det gör mig riktigt [¤#@@¤%], under pågående säsong och speciellt som det ser ut som dom skulle kunna blanda sig i guldstriden. Vad gör man då ? Jo man säljer dom två bästa spelarna man har, vilket också styrelsen har förnekat att man skulle göra !Visst jag förstår att det handlar om pengar, men nån [¤#@@¤%] framförhållning och respekt för alla tusentals supporters kring sverige måste man banne mig ha.. :mad: :mad:

Mats

DJURGÅRDEN gör :upanddown: :upanddown: :upanddown:

Ledaren ja hoppas o tror att en dag får vi ett derby igen me hammarby kan ärligt erkänna att ja saknar dom i allsvenskan där dom hör hemma

glimten66

"glimten66 " sa:
Ledaren ja hoppas o tror att en dag får vi ett derby igen me hammarby kan ärligt erkänna att ja saknar dom i allsvenskan där dom hör hemma

glimten66

Kan inte annat säga än att jag håller med dig :thumbsup:

:thumbsup:

"ledarn " sa:
Det lär inte bli ett derby i Allsvenskan nästa år med det dom presenterar....
Men kanske ett derby i Superettan så som Djyrgården spelar ? :laugh: :laugh:

Ja i varje fall om dom envisas me o ha den där djäkla målvakten när vi har en ung hungri kille som visat va han går för den andra e ju som ett djäkla såll men mitt hjärta säger att vi blir kvar o att ni kommer upp om två år ;)

Utan att ha några som helst sympatier för djurgårn är det ändå min åsikt att det vore en fullständig katastrof om djurgårn skulle åka ut vilket jag inte heller tror att dom gör. Allsvenskan behöver dom 3 stora stockholmsklubbarna så hoppas nu att bajen tar sig samman och fixar det här.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
19
Visningar
2 K
gnage
G
A
Svar