Fotbollsallsvenskan 2011

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste kasta mig huvudstupa in i debatten angående Bengalerna. Stämningen är helt fantastisk med den inramningen, vet att vi (AIK) fick dispens för några år sedan och att brandkåren övervakade det hela, det var fantastiskt häftigt. Mera sånt :thumbsup:

Ramsorna är ibland genialiska men anses som armageddons time av medvetna fotbollskunnare liknande moster Greta och Farbror Julius som aldrig har varit på ett fotbollsderby, som i typ Sthlm.
Många härinne vet att vi har svenska politiker och framförallt klubbrepresentanter som har England som modell över hur man vill att det ska fungera här i Sverige.
Vissa delar skulle kunna funka men vissa andra är rent ut för bedrövliga.
Bara att använda uttrycket produkten fotboll får en att må illa, som en artist som blev citerad tidigare i den här tråden sjöng om ;)

Uppladdningen inför ett derby är en skräckblandad upplevelse av känslor, om man vinner så är glädjen obeskrivbar och åt det andra hållet vid förlust. Har många gårdar&bajen kamrater i den närmsta vänskapskretsen som jag ALDRIG skulle gå på fotboll med. Vi har en hederskodex att inte ringa varandra efter en vinst för men vet själv hur förbannad man skulle bli om dom gjorde så mot mig.
Så för att avsluta detta lite lättsamt fotbollssupportrande är inte på liv eller död, det är viktigare.

Personligen anser jag att det inte är någon fara att gå på ett Sthlmsderby om du är en vanlig åskådare och bara att du sätter dig på rätt läktare...

"b-tung " sa:
Måste kasta mig huvudstupa in i debatten angående Bengalerna. Stämningen är helt fantastisk med den inramningen, vet att vi (AIK) fick dispens för några år sedan och att brandkåren övervakade det hela, det var fantastiskt häftigt. Mera sånt :thumbsup:

Ramsorna är ibland genialiska men anses som armageddons time av medvetna fotbollskunnare liknande moster Greta och Farbror Julius som aldrig har varit på ett fotbollsderby, som i typ Sthlm.
Många härinne vet att vi har svenska politiker och framförallt klubbrepresentanter som har England som modell över hur man vill att det ska fungera här i Sverige.
Vissa delar skulle kunna funka men vissa andra är rent ut för bedrövliga.
Bara att använda uttrycket produkten fotboll får en att må illa, som en artist som blev citerad tidigare i den här tråden sjöng om ;)

Uppladdningen inför ett derby är en skräckblandad upplevelse av känslor, om man vinner så är glädjen obeskrivbar och åt det andra hållet vid förlust. Har många gårdar&bajen kamrater i den närmsta vänskapskretsen som jag ALDRIG skulle gå på fotboll med. Vi har en hederskodex att inte ringa varandra efter en vinst för men vet själv hur förbannad man skulle bli om dom gjorde så mot mig.
Så för att avsluta detta lite lättsamt fotbollssupportrande är inte på liv eller död, det är viktigare.

Personligen anser jag att det inte är någon fara att gå på ett Sthlmsderby om du är en vanlig åskådare och bara att du sätter dig på rätt läktare...

:clap_tranparent: :clap_tranparent: :clap_tranparent:

Bra sagt B-Tung karma :hug_transparent: för de

Stockholms stolhet glimten66

"glimten66 " sa:
Trodde vi bara hade en storstads klubb o sen en masssa by klubbar ;D
AIK är nog lika mycket stockholmslag som något annat i stan. Mig veterligen grundades AIK på Birger jarlsgatan Etersom AIK fyllde Stockholms Stadion, klubbens hemmaarena sedan 1912, till bristningsgränsen i nästan varje allsvensk fotbollsmatch uppkom det tankar om en ny arena i Stockholmsområdet. Då beslöt man sig för att bygga Råsundastadion, där Råsunda IP stod.Men än idag spelar skansens if kvar på stadion ??!! ;D

Du läser mitt inlägg men förstår inte riktigt vad jag skriver.
Våld ska inte förekomma på arenorna någonsin!
Den hätska stämningen mellan klackarna och deras ramsor är en del av vad jag tycker en grym inramning av en derbymatch.
Sen att komma åt dom som är ute och slåss i uppgjorda möten i grustag eller parkeringsplatser är en annan sak, där har inte klubbarna några verktyg för att kunna stävja sådana bråk. Men polismakten har fått sådana verktyg, den så kallade huliganlagen som om den hade varit riktad mot t.ex folkgrupper hade ansetts som en efterlaga till gamla diktaturstaters odemokratiska lagar.
Så jag tycker att man måste kunna skilja på vad som händer på och utanför läktarna och sådant som sedan händer i städer, grustag och parkeringsplatser på matchdag eller icke matchdag.
Absolut så håller dom olika grupperingarna på sina favoritlag och får ut en konstig variant på kick av att slåss med likasinnade, men hur ska klubbarna komma tillrätta med något som sker på något helt annat ställe än på matcharenor och även ibland på andra datum.

Framåt stolta AIK utan bråk och skit.

Våldet som tyvär finns på arenorna förstör mycke av de fina me fotbollen tyvär älskar själv när de vankas derby men hatar skiten som finns runt o på arenan alla huliganer skulle kastreras o aldri mer få visa sig på en arena fotboll ska man kunna ta me familjen o titta på men så e de ju inte riktigt i da som de ser ut ja tar själv aldri me grabben minpå derby men vanliga matcher funkar bra som oftast

Stadion e den vackraste arenan i sverige de kommer aldri Råsunda att bli ;D

glimten66

"glimten66 " sa:
Våldet som tyvär finns på arenorna förstör mycke av de fina me fotbollen tyvär älskar själv när de vankas derby men hatar skiten som finns runt o på arenan alla huliganer skulle kastreras o aldri mer få visa sig på en arena fotboll ska man kunna ta me familjen o titta på men så e de ju inte riktigt i da som de ser ut ja tar själv aldri me grabben minpå derby men vanliga matcher funkar bra som oftast

Stadion e den vackraste arenan i sverige de kommer aldri Råsunda att bli ;D

glimten66

Bra där, 66:an. Det är rent ut sagt för djävligt när vanligt folk inte vågar se ett derby som normalt sett är det festligaste som finns. Se till att klubbarna själv får stå för omkostnaderna för övervakningen alt hantera den själv. Plocka av svinen och huliganerna alla bengaler, alkohol etc etc. Snacket om att bengaler är festligt, javisst. Men fan inte på en fotbollsarena utan på nyårsafton. Stäng av sluskarna och låt folk njuta av härlig fotboll.

Precis, knatteland och små härliga uppträdanden och biljetter för 900:-/person.

"b-tung " sa:
Precis, knatteland och små härliga uppträdanden och biljetter för 900:-/person.

Jag förstår också ironin. Men du kan väl verkligen inte mena att det är OK att vanligt folk skall vara rädda för att gå på match pga ett antal rötägg? Jag anser i alla fall att detta är helt förkastligt. Fotboll kan vara väldigt trevligt, låt det vara ett nöje för alla.

Nej, jag menar inte att folk ska vara rädda för att gå på fotboll. Men jag tycker att det ska vara ett underbart drag på läktarna där man sjunger fram sitt favoritlag. Sen att det bjuds på bedrövlig fotboll i det här landet är ju en annan femma. Men klubbarna finns för att det finns supportrar och inte tvärtom. Det är i mitt tycke dags att klubbarna agerar efter dom premisserna, annars kan det gå som det gick för AIK hockey när dom försökte sälja in produkten hockey mot den affäremässiga publiken, dom försvann och så skulle även klubben ha gjort om det inte fanns äkta inbitna AIKare i leden.

Hepp på er

"b-tung " sa:
Nej, jag menar inte att folk ska vara rädda för att gå på fotboll. Men jag tycker att det ska vara ett underbart drag på läktarna där man sjunger fram sitt favoritlag. Sen att det bjuds på bedrövlig fotboll i det här landet är ju en annan femma. Men klubbarna finns för att det finns supportrar och inte tvärtom. Det är i mitt tycke dags att klubbarna agerar efter dom premisserna, annars kan det gå som det gick för AIK hockey när dom försökte sälja in produkten hockey mot den affäremässiga publiken, dom försvann och så skulle även klubben ha gjort om det inte fanns äkta inbitna AIKare i leden.

Hepp på er

Absolut, ett ordentligt drag med sång, tifos mm är ju helt OK och skitkul. Det är bråk, slagsmål och andra otrevligheter som jag reagerar över. En match där publiken sitter eller står som zoombies vill väl ingen ha. Nej, vänskapligt drag under galoscherna skall det vara. Själv brukar jag vara ordentligt hes efter en fotbolls- eller hockeymatch.

Jag kanske inte skall lägga mig i denna tråd, men jag bara måste. Jag är ju ingen idrottsfreak på något sätt. Tycker det är kul visst men att en idrott, musik, artist, rörelse, film eller vad som helst skulle få styra mitt liv, min själ eller min kropp att det är liv eller död, ser jag som något fullständigt absurt.

Inget i det här livet på denna jord skulle kunna få mig att till den så milda grad uppslukas av något att man helt tappar den egna identiteten och att man är i det närmaste beredd att gå i döden för en idrott eller vara beredd att nästan skapa krig för en musikgrupp, artist, idrottsklubb eller vad det än kan vara, det är så helt väsensskilt från den verklighet jag lever i.

Tänker på när Elvis dog t ex, folk begick självmord mm, helt absurt. Jag håller med Legolas där, det finns människor som så fullständigt går upp i saker och ting så att allt annat blir helt underställt och då pratar jag inte om huliganer, för de har ju inget med idrott att göra, de är ju inte intresserade av det, utan vill ju bara ställa till skit.

Sen håller jag med B-tung, Sen att det bjuds på bedrövlig fotboll i det här landet är ju en annan femma, nä varför slösa energi på något sådant. Håller med Slatan, svensk fotboll har inte utvecklats på 10 år.

Jag för min del gillar stora evenemang som OS, VM mm, men allsvenskan och elitserien mm, spelar ingen roll, må bäste man vinna. Sen visst IFK Göteborg visst håller jag en slant på dem, men inte fan gråter jag floder om de inte vinner.

Nä jag tycker faktiskt att det är mycket roligare att se våra fantastiska svenska tjejer i idrott, de står för den stora underhållningen i idrottssverige, men pengarna tar väl en dag över där också kan jag tänka och då är det kört där också. Får man väl börja titta på tuppfäktning elle rliknande istället ;D

Mvh Peter :wai:

Det har blivit märkligt tyst i denna tråd. Är det för att Malmö FF ligger så bra till efter två övertygande segrar? Men det är bara början, man kommer att sopa planen med de flesta lagen trots "Rollegate". ;)

AIK krossar. Käärlek till fotboll

Kom.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
19
Visningar
2 K
gnage
G