Fotbollsallsvenskan 2011

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bryter tystnaden på denna tråd för att meddela att ikväll blir det ett riktigt tungviktsmöte på råsunda Stolta AIK mot helsingborg. Hoppas att det blir en härlig match med en underbar stämning på läktarna. Önskar bara att dom sk supportrarna eller ett bättre ord "fotbollsmördarna " håller sina arsl... långt borta från arenan.

"matteisurin " sa:
Bryter tystnaden på denna tråd för att meddela att ikväll blir det ett riktigt tungviktsmöte på råsunda Stolta AIK mot helsingborg. Hoppas att det blir en härlig match med en underbar stämning på läktarna. Önskar bara att dom sk supportrarna eller ett bättre ord "fotbollsmördarna " håller sina arsl... långt borta från arenan.

Kan bara hålla med där! Synd att skall behöva vara orolig för sådant elände bara. :(

"legolas " sa:
Klart du gläds med Sthlms-lagen du är ju mer eller mindre Stockholmare själv ju!!! Du är i samma dilemma som mig själv. Jag är ÖISARE sedan 7.år åldern. men nu sedan sista 2 åren så känns det som om det bara är skräp med laget. Vad skall man då göra?

Försöka utveckla känslor för IFK GBG?? Nääeee det går bara inte, så jag får försöka att gå på relations-terapi och försöka att få mina känslor att funka ihop med GAIS istället. Hur nu detta skall gå tillväga, usch secket val......

Men nu kommer vår likhet,,, när GBG-lagen möter "utombys!" lag, då hejar jag på GBG:s lag iklart utan åtskillnad..... samma gör väl du antar jag, jag menar med De 3 stora stockholms-lagen??? Du har ju inte så mycket annat att heja på i allsvenskan i Uppland antar jag...

Legolas ! Sitt lag ska man hålla på i både med och motgång, det är del av hela tjusningen, minns själv när AIK blev tvångsdegraderade till Div 1 i hockeyn ( tidigare div 2 ) säsongen 2004/2005. Första matchen mötte dom ett förortsgäng Mälarhöjden/Bredäng och förlorade, i en intervju med en av spelarna som hade hjärta att stanna kvar i klubben efter tvångsdegraderingen sa då "att längre ner i skiten än så här kan vi inte komma, men vi ska komma tillbaka " och hans ord besannades David Engblom fick avsluta sin karriär med att spela i elitserien för sitt AIK säsongen 2010/2011. Så håll kvar vid ditt lag med stolthet i både vått och torrt :)

"matteisurin " sa:
Legolas ! Sitt lag ska man hålla på i både med och motgång, det är del av hela tjusningen, minns själv när AIK blev tvångsdegraderade till Div 1 i hockeyn ( tidigare div 2 ) säsongen 2004/2005. Första matchen mötte dom ett förortsgäng Mälarhöjden/Bredäng och förlorade, i en intervju med en av spelarna som hade hjärta att stanna kvar i klubben efter tvångsdegraderingen sa då "att längre ner i skiten än så här kan vi inte komma, men vi ska komma tillbaka " och hans ord besannades David Engblom fick avsluta sin karriär med att spela i elitserien för sitt AIK säsongen 2010/2011. Så håll kvar vid ditt lag med stolthet i både vått och torrt :)

Och där fick Matte en tvåsiffrig karma för det uttalandet. Jag har alltid hållit på MFF i med- och motgång liksom Malmö Redhawks i hockey. :nod:

Håller med förbannat trist att sådant här finns på våra arenor fan man går väl dit för att se de sportliga o inte för att slåss o annat skit nä fram för hårda lagar o sätt skiten långt upp i dom öde skogarna i norr

Ditt inlägg där ledarn gjorde mig nästan tårögd. Så skall det se ut. Man har i sin enfald trott att detta händer inte i Malmö, och så blir det så här. Fy för den lede. Fattar idioterna inte hur mycket skada dom ställer till med, bäde för andra människor och för klubben som dom påstår sig älska? Nej, man blir så förbannad så att det saknas ord. >:( >:( >:(

Ledarn, hade jag kunnat ge dig tio karmaplus för det inlägget så hade du fått det. Nu får det tyvärr räcka med ett. :wai: Respekt!!!

Håller med föregående inlägg, det är så jävla tragiskt att det händer gång på gång, och problemet finns hos alla storstadsklubbar. Dom sk supportrarna eller ett bättre ord fotbollsmördarna har ju egentligen inget intresse av fotboll, utan dom har hittat ett nytt slagfält denna gång i fotbollens namn, influerat från bl a England, Holland mm där problemet har funnits sedan många årtionden. I Sverige har sådana här galningar också funnits i många år men då slogs man iklädd identiteter som ex punkare mot raggare och slutligen skinheads mot invandrargäng. Nu har man funnit en ny arena och denna gång är det fotbollen som får lida, och det enda som kan stoppa dom från att ta död på fotbollen är strängare straff...men om detta kan nog endast ändrade lagar hjälpa och det är synom om sist våra politiker som måste besluta om detta, men eftersom ämnet inte direkt lockar några nya röster är dom än så länge ganska ointresserade tyvärr..

Mats

Nu är SVFF på krigsstigen, man har tydligen beslutat sig för att det är klubbarna som ska finansiera SVFF nya skrytbygge, där kostnaderna verkar skena iväg mot det förväntade. Först var det DIF som dom bötfällde med 25 000:-, för att publiken skrek på domaren och nu är det AIK och Örebro som är nästa klubbar att anmälas.för att publiken skrikit elakheter mot domaren :o :o :o
Så länge jag kan minnas har publiken skrikit till domaren ex "har du braj i pipan domarj... "mm, men man tycker ju att det hör till spelet. Likaså att vardera klubbars supporters sjunger nidvisor om varandra. Men som sagt istället för att ägna sig åt det verkliga problemet med våldet kring matcherna, ansluter sig nu SVFF till dom grupper som vill ta död på fotbollen i Sverige.

"matteisurin " sa:
Nu är SVFF på krigsstigen, man har tydligen beslutat sig för att det är klubbarna som ska finansiera SVFF nya skrytbygge, där kostnaderna verkar skena iväg mot det förväntade. Först var det DIF som dom bötfällde med 25 000:-, för att publiken skrek på domaren och nu är det AIK och Örebro som är nästa klubbar att anmälas.för att publiken skrikit elakheter mot domaren :o :o :o
Så länge jag kan minnas har publiken skrikit till domaren ex "har du braj i pipan domarj... "mm, men man tycker ju att det hör till spelet. Likaså att vardera klubbars supporters sjunger nidvisor om varandra. Men som sagt istället för att ägna sig åt det verkliga problemet med våldet kring matcherna, ansluter sig nu SVFF till dom grupper som vill ta död på fotbollen i Sverige.

Är dom inte riktigt kloka? Ja, nu dödar dom fotbollen fullständigt och gräver förhoppningsvis sin egen grav samtidigt. Visst tusan hör det till att gapa på domaren, det måste dom kunna tåla. Det är en annan sak om någon kastar in föremål etc, då har jag full förståelse.

Precis som du säger Matte - dom måste koncentrera sig på det som är viktigast, nämligen att stoppa våldet med alla till buds stående medel.

Karma för ditt inlägg!!

Blir det inte jämt på det viset, det händer nåt som retar upp den stora massan och då ska dom fina herrarna visa sej på styva linan och fattar helt fel beslut om vad som ska göras.
Verkar som om dom inte har någon som helst kontakt med verkligheten :thumbsdown:

Så var då allsvenskan igång igen efter det lysande landslagsuppehållet. Mitt kära MFF har bortamatch idag och förhoppningsvis händer inget otrevligt.

Läste precis att man nu skall sätta upp skyddsnät framför ståplats på Swedbank Arena för att hindra idioter från att kasta in bengaler och annat elände på planen. Det kan kanske hindra stolpskott från att springa i på planen också. Tråkigt att man måste vidta sådana åtgärder, men tyvärr nödvändigt. :(

"Berralund " sa:
Så var då allsvenskan igång igen efter det lysande landslagsuppehållet. Mitt kära MFF har bortamatch idag och förhoppningsvis händer inget otrevligt.

Läste precis att man nu skall sätta upp skyddsnät framför ståplats på Swedbank Arena för att hindra idioter från att kasta in bengaler och annat elände på planen. Det kan kanske hindra stolpskott från att springa i på planen också. Tråkigt att man måste vidta sådana åtgärder, men tyvärr nödvändigt. :(

Hoppas också på en tillställning utan våld, vad jag förstår så kommer AIK att hylla er nya tränare ! :thumbsup: :thumbsup:

"Berralund " sa:
Lugn och fin nu, matchen är inte slut ännu!! ;)

Berra ! Deppa inte ihop för det här, kom ihåg att du har så mycke roligt inom kort, dock inte ikväll
när MFF kommer på besök till Stolta AIK ;) ;)

Gnaget är ju för jädra bra nu. Fattar inte hur dom där Bangura får till det, så rätt vad det är kommer den där lille Mutumba farande på kanten. Såg ni klack finten i går nere vid kortlinjen. DET är klass :nod: :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
19
Visningar
2 K
gnage
G
A
Svar