funderingar om olika forum på vårt forum

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
skulle inte vi kunna ha ett forum


för praktiska råd för den som bor i/ämnar flytta till/ bygger/ska bygga/köpa mark/hus/lägenhet i thailand...


då kan man ju få in mycket mer inom samma forum ex. vilket internet bör man ha, val av byggmaterial etc...

kanske ett forum

för tips om lagar o regler...kan gälla -ta körkort, giftermål, husköp etc..

vad tror ni om detta???

då hade inte forumet blivit så rörigt o lättare att hitta gamla o nya trådar för den som är intresserad av just detta...

som det är idag skriver de flesta bara ett inlägg i allmänt forum o då kan det röra sig om väldigt olika saker..

har i kväll rensat lite bland inläggen o flyttat en del av dem till respektive forum. allt för att förenkla.

tyck till du oxå. det är vi tillsammans som gör forumet som vi vill ha det

ha de gött
marianne :nod:
 
innan vi kastar blod över nya medlemmar ska vi kanske ske över våra egna inlägg eller hur ? :wai:
 
Du skapade faktiskt ett eget forum inlägg pga att du fyllde år och de skapar oreda för nya medlemmar som inte känner till att du brukar skapa olika ärenden som gynnar dig själv i olika ärenden, no offence, men du kan inte dömma andra om du gör liknande beteende. Mvh R OCH jeab.
Har vi fel, så drar vi oss ur, mvh r och j
Det gäller att vara konsekvent.
Vi drar oss ur direkt om vi har fel
Mvh R och J
 
Om detta forum ska vara objektivt så kvarstår vi men inte om man lägger in inlägg i att man fyller år som personligt för att få gratulationer.
Kasta inte glas i växthus:
:wai:
 
min tanke var att det skulle underlätta för oss allihopa när vi är intresserade i ett visst ärende att veta vart vi ska leta även bland gamla inlägg, inte att tillrättavisa någon. här finns inga fel... utan det är bara för att förenkla för oss själva. Jag själv är inte bättre än någon annan utan här är läget likadant. ibland tänker man sig inte för o då hamnar inlägget kanske fel. senast igår flyttade jag inlägg som jag hade lagt i fel forum. detta händer hela tiden. ibland ´är jag lite mer uppmärksam o försöker ägna en stund åt detta, så som läget var i går. ibland är det oxå så att man, eller jag själv inte riktigt vet vart ett inlägg passar o då är det lättast att det hamnar i allmänt forum. där kan det aldrig bli fel.
synd att det blev missuppfattat med min födelsedag.. jag tyckte bara det var kul om vi kan ha en sådan tråd. vi fyller ju alla år ... så jag såg inget egoistiskt i detta. det var i alla fall inte min mening.
om det är så att det verkar stötande med att ha en sån tråd kan jag givetvis ta bort den...

förhoppningen med denna tråd är att vi ska kunna få ett användarvänligt forum för oss allihopa o att vi har möjlighet att tycka till...
i slutändan är det admin som avgör.

ha de gött
marianne
 
Tror knappast Marianne menade något personligt till någon ny medlem eller till något visst inlägg. Bara att få mer ordning i forumet så att det är lättare att hitta bland gamla trådar och dyl. Faktum är ju att det är väldigt många som intresserar sig att att bygga/köpa hus i Thailand så ett sådant forumämne tror jag är önskvärt :nod:

:wai:
 
En bygga hus kategori är helt klart intressant, man kan få en hel del ideer när man tittar vad andra har gjort innan man själv ska bygga ett hus där nere
 
"Glimten " sa:
En bygga hus kategori är helt klart intressant, man kan få en hel del ideer när man tittar vad andra har gjort innan man själv ska bygga ett hus där nere

Vi har ju ett "(Länk till "Bygga hus i Thailand" skall ses över inom kort)" -forum sedan en tid. Ännu är det ingen jätterusning men forumet kan växa ifall någon med erfarenhet av ämnet vill dela med sig lite och kanske skriva om sitt projekt och dela med sig av byggbilder i galleriet.
 
Enklare kategorier är alltid av intresse och beklagar om jag verkade sträng, Jag hade en dålig dag på jobbet med lite dödsfall och dylikt och var inte mentalt snäll :mad: Beklagar än en gång
Men men ,Jag skulle också vilja se ett Forum ex:
Leva/bo i Thailand ....nånting dylikt eller har jag bara inte funnit ett sådant???? för jag har sett ett hundratals frågor om visum,bankkonton,körkort internet,transport ex som skulle passa in i ett sådant och även bygga hus skulle få plats där
:wai:
 
"ling " sa:
Vi har ju ett "(Länk till "Bygga hus i Thailand" skall ses över inom kort)" -forum sedan en tid. Ännu är det ingen jätterusning men forumet kan växa ifall någon med erfarenhet av ämnet vill dela med sig lite och kanske skriva om sitt projekt och dela med sig av byggbilder i galleriet.
Den har jag missat, kan bero på att inga skriver där så mycket ::)
 
Jag blev jätteglad när jag hittade denna sidan, ett seriöst forum med kunniga och trevliga människor. Det kändes kanon till en början men jag hann inte vara med speciellt länge innan skrivarlusten försvann lite grann.
Anledningen var just den att det skapas så mycket trådar att det blir svårt att hänga med och få en överblick. Därför välkomnar jag med glädje någon som håller ordning bland trådar och sätter in dem där de hör hemma.

Om man nu har någon talan som gröngöling... :-[ ;D
 
Låter ju jättebra Marianne

1 Om husbyggen
2 Visum till Thailand (proffshjälp Thaikonsult)
3 Visum till Sverige -"-
4 Lagar och regler i Thailand -"-
5 Resetips i Thailand
6 Nyheter om Thailand
7 Billiga resor, tips
8
9
osv
 
alla har talan gae....


man får försöka sätta sig ibland o göra lite extra jobb. jag vet inte alltid var vissa inlägg ska placeras o det är väl så med oss alla o då blir det som det blir. huvudsaken är ju att vi skriver...
men ibland kanske man får lite extra lust o försöker i alla fall. eftersom det är ett ideellt jobb så får det bli när tid finns o det känns kul.


är det något så hör gärna av er
marianne
 
något som ofta tas upp är frågor o tips om

*telefoni o internet.
*försäkringar
*flytt till thailand/sverige



kanske kunde vi ha forum om just detta....

marianne
 
Ursäkta , jag önskar dig och barnen en god resa, jag beklagar min starka åsikt men jag reagerade lite för stark pg en personlig patient jag hade, du är bäst:)
 
Ett forum med praktiska tips om allt som rör livet i Thailand vore önskvärt, precis som ni har skrivet. Det finns ju så många medlemmar med stor erfarenhet, jättefint om ni kan dela med er av denna. Även om jag har varit i landet en del nu och har hus så finns det så många tips som man kan ha nytta av.

Sen finns det saker i vardagen som sker. Vad händer t ex vid dödsfall inom familjen av naturlig orsak eller genom olycka? Mycket bra med praktiska tips, speciellt för oss som inte behärskar språket.

Detta var bara några exempel som jag tycker hade varit bra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

V
Svar
31
Visningar
2 K
anonymous
A
S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
A
Svar
13
Visningar
2 K
R
A
Svar
312
Visningar
15 K
A
A
Svar
11
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar
802
G
A
Svar
14
Visningar
3 K
W
A
Svar
6
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp