Konstiga djur i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jo-Be " sa:
Peter!! Sen när har GP haft nyheter som är korrekta ;D :laugh: ;D

Nej! faktiskt så såg jag ett program på NHK, när jag var i Thailand, de hade en serie ang. giftiga djur och de hade just varit i Thailand och i mina trakter i Chonburi och gjort repotage, där talade de om att, att just denna delikatess"dolksvans"är/har speciella toxciner liknade Fugufisken och att det är rommen/äggen som toxcinet sitter i(rommen är det enda ätbara på dolksvansen).
Du bör ha i åtanke att Dolksvansen har ett kopparbaserat blod och inte ett järnbaserat som vi människor har.
Tillbaka till... De interjuvade en thailändsk kock som hade kommit på ett sätt att tillreda denna delikatess i flera steg just för att se till att risken att förgiftas inte skulle ske.
Där av, när jag nämde för vår medlem"Mille1000"att den var giftig så använde jag informationen jag fått genom NHK...

Och skulle jag nu lämna ut missinformation om Dolksvansen, så ber jag om ursäkt och bugar för överheten och dess kunskap :wai:

Jo-Be

Ja, det är bra jobbat Jo-Be! Har ju ingen anledning att misstro dig. Jag fann det här djuret så intressant att jag gick ut på nätet för att läsa om det och efter ett tag kom jag tänka på att det här med giftighet såg jag ingenstans och började undra varför det inte fanns info om det, eftersom den nu var så giftig.

Men som sagt var ingen misstro mot dig, skall forska mer i denna dolksvans, för den skall ju vara en delikatess och det vill man ju smaka, men då måste man ju veta att man inte kolar vippen på köpet ;D ;D

Mvh Peter :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L