Konstiga djur i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"L200 " sa:
Funkar ej,har gjort enligt beskrivning.Svara,bilaga,bromse
Mvh Roger

Ska du svara i en redan befintlig tråd så tryck först på svara.
Nedanför denna rutan till vänster står det + Bilagor och andra tillval. Tryck på den.
Dp kommer det upp en Bifoga: där till höger trycker du på bläddra sen ska dina foton komma upp så du kan välja vad du vill.
Sen trycker du på posta.

namnlös.jpg

"legolas " sa:
fan oxå kycklingen såg att du oxå svarat, men jag hade redan skrivit svaret, hoppas du inte tog illa upp..... vi skrev faktiskt samtidigt...

Det var ju perfekt legolas. Du skrev ju väldigt utförligt och så min bild på det. Perfekt teamwork. :thumbsup:

Jag det är det fler som tycker men det går inte, men du fick ju till det

"legolas " sa:
Kör som jag via TRIAL AND ERROR... försök upprepade gånger med olika format
och kom ihåg det som är bra,, sedan funkar det för dig...

Försök upprepade gånger? Fan vad korkat.

"L200 " sa:
Vore bra om man kan forhandsgranska bilden innan man postar ;)

Det går tyvärr inte att göra det, om du vill det måste bilden länkas in alltså du måste använda dig av knapparna du ser ovanför smilisarna och en av de knapparna är det än liten kamera på, håll muspekaren över knappen så får du info om vad den heter. Knappen heter "Infoga Bild".

Klicka på den och du skapar en "tagg" som det som ser ut så här: [img'][/img']

I den taggen anger du sökvägen till bilden, alltså länken till bilden som då ligger på en serverplats någonstans.

[img']http://www.telia.se/bilder/odla.jpg[/img']

Gjorde jag två futtar som du ser ', bara för att du skall kunna se instruktionerna här, annars hade inte denna raden synts för dig, så de skall ju inte vara med när du vill att bilderna skall visas.

Kanske du har bilder på t ex Photobucket eller på en egen plats på en server som kanske din Internetleverantör har gett dig, numer erbjuder ju alla Internetleverantörer en plats på en server för sina kunder.

Om du gör så, kan du förhandsgranska bilderna innan du klickar på Posta.

Du får återkomma om du får problem, vi alla här hjälper dig :thumbsup:

Mvh Peter :wai:

"L200 " sa:
Vet nagon om denna spindel,har bara sett den 1-gang.
Mvh Roger

Tycker det ser ut att vara en typ av fågelspindel eller tarantel av något slag. Har stora gifttänder. Det gör säkert förbannat ont att bli biten av en sådan, men giftet lär inte vara värre än det i ett getingstick (om man inte är allergisk). Jag tänker dock inte chansa och ta upp en sådan.

Vissa arter av fågelspindlar kan också använda bakbenen för att sprätta loss hår från bakkroppen. Dessa lär orsaka ordentliga besvär och svår klåda.

"legolas " sa:
Här hemma hos mig så har jag sett flera stycken svarta som är jäkligt platta, ser skitkonstiga ut. men denna som du fotat ser ut att vara större...... är den himla stor eller???
Bredden cirka 10cm.
:wai:

Och dessa tusenfotningar,denna ar nog den vanligaste i Thailand.Under regnperioden ser man den dagligen,storleken mellan 10-15cm.Ar mycket giftig,men ej dodlig.Om man blir stucken sa maste man uppsoka lakare,men den ar fredlig om man ror den sa rullar den ihopsig.
Mvh Roger

P5300501%20[][1].jpg

Skumma djur det finns.
Tack L200 för att du skriver lite om fotona du lägger in. Det är roligare att se bilderna när man kan läsa om dom samtidigt. :thumbsup:

"L200 " sa:
Och dessa tusenfotningar,denna ar nog den vanligaste i Thailand.Under regnperioden ser man den dagligen,storleken mellan 10-15cm.Ar mycket giftig,men ej dodlig.Om man blir stucken sa maste man uppsoka lakare,men den ar fredlig om man ror den sa rullar den ihopsig.
Mvh Roger

Nja man behöver nog inte till Sjukhus om man inte är alergisk elle försvagad på annat sätt.
24 Timmars sjukan kallas det efter bett då man har väldigt ont i ett dygn. MVH Dr. Karlsson

"Motjuck " sa:
Nja man behöver nog inte till Sjukhus om man inte är alergisk elle försvagad på annat sätt.
24 Timmars sjukan kallas det efter bett då man har väldigt ont i ett dygn. MVH Dr. Karlsson
Hej Dr.Karlsson du svamlar mycket,vilket bett.

Jo fina var dom, vet du vad det blir av dom när dom har larvat färdigt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L
Svar