Djur och kryp i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"pella " sa:
här är några kryp till...o micke det är ca 6 mil från vår by ban sapanhin till roi et..så det kan kanske kan bli några öl någon gång ;D

Pella va fasen det e inge avstånd åker ju för fasen till Legolas för ett par GT så nog ska vi väl kunna klämma några Leo ihop ;)

Att fotografera fjärilar i trädgården är den enda sport jag utovar numera.
Dagens resultat

IMG_2777 Svartvit near.jpg

Orange BF.jpg

Tack ska du ha Berra.

Kräver faktiskt en viss snabbhet och taktik, eftersom fjärilarna här inte sitter stilla mer äm max två sekunder.

Kan väl plåta fjärilar först och sedan fira med en Chang

"legolas " sa:
Jag oxå..... de jävvlarna är otåliga och sitter aldrig länge på samma blomma, de hinner ju fan inte ens marklanda förränn de lyfter igen... Hur sjuttan får de i sig nektar i Thailand egentligen? För inte hinner de suga den microsekunden de sitter på blomman i alla fall.

Jag ser en tjusig fjäril, tar fram kameran och tittar upp, och fjärilen flyger iväg, man är helt chanslös. Mina bästa bilder på fjäril är de som är döda och ligger på vägen när man cyklar fram där i godan ro,, så långsamma skulle alla vara... Se fiotot nedan..

Så BosseJ - all heder till dig som lyckas så bra..... är du släkt med "Snabbe Ville" eller?

Tackar Legolas.
Har ingen släkting som heter Ville. Vem är Snabbe Ville?

Bra foto av den doda fjärilen.
Du måste ha väldigt bra syn som ser doda fjärilar på vägen när du är ute och cyklar!

Tack for ditt svar Legolas. Vi är tydligen lika unga.
Har tydligen missat alla Snabbe Ville vitsarna.

Är fodd och uppvuxen i Lund.

Har du hort Snabbe Ville vitsar Berralund?

Hehe, jo den om spindelkvinnan, Stålmannen och den osynlige mannen kan man ju. ;D

Men Snabbe Ville vitsar är jag tyvärr dålig på trots att jag har bott i Lund i nästan hela mitt liv. Har förvisso hört talas om honom, men kan inte dra någon så här rätt upp och ner. :laugh:

Två fjärilar.
Holl just på att ta en bild den rod-svarta som sitter på blomman.
Tror det är en är en Common Rose.
Då kom en blå fjäril inflygande från hoger och ville vara med på bilden.
Vet någon namnet på den ?

Two.jpg

"Bossej " sa:
Två fjärilar.
Holl just på att ta en bild den rod-svarta som sitter på blomman.
Tror det är en är en Common Rose.
Då kom en blå fjäril inflygande från hoger och ville vara med på bilden.
Vet någon namnet på den ?

En helt fantastisk bild Bossej!! Bland de finaste naturbilder som jag har sett.

Har du funderat på att tjäna lite pengar som naturfotograf?

"Berralund " sa:
En helt fantastisk bild Bossej!! Bland de finaste naturbilder som jag har sett.

Har du funderat på att tjäna lite pengar som naturfotograf?

Tack for din komplimang Berralund.
Svar nej. Alla mina fjärilsbilder har jag tagit runt huset. Har nu blivit nästan som en sport att ta ett foto när jag ser något vackert här i trädgården.

Som nu idag strax efter lunchen på terassen .
Jag gick jag over min oklippta gräsmatta for att
kolla brevlådan vid grinden.
Då holl jag på att trampa på dessa två fjärilar som verkar hålla på med någon sorts thaiboxning.
De avbrot dock inte matchen utan gav mig gott om tid att fotografera.

IMG_2789  love.jpg

"legolas " sa:
Kanonfin trädgård, men du vinner nog inga fina priser för det fotot av den osynliga fjärilen tror jag... Var är den????????
Till vänster om stammen vid den gula blomman, har du fått imma på glasögonen :D

Nu har jag zoomat in fjärilen åt dig Legolas.
Håller med om att detta inte är en så bra bild eftersom denna fjäril vägrade sitta stilla under fotograferingen.

Sedan, i all välmening, vill jag rekomendera dig , som liksom jag själv passerat 60 och
borjat få signaler om nedsatt syn , att gå till en optiker.
Du kommer att bli lycklig over allt du kan se med dina nya glasogon. :laugh:

IMG_2873 Near.jpg

Ta inte död på den. Den lär undvika dina dina fotsvettiga sandaler. Den fördrar sitt hål i marken.
Sedan är de inte giftigare än ett vanligt getingstick. Men bettet är värre då den har större giftgaddar.
Nää, plocka ner den i burk och skicka den till mig. Lovar att ta hand om den och vårda den ömt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
A
Svar