Har vi något att lära av thailändska kockar ??

Hva Provins i Thailand har dei den beste maten , Smaken er så forskjellig fra person til person . Men hva tykker du

P1140999.JPG
Jag röstar på Trang och Satun som den godaste maten.

Bilde språket med leirtavler er 5000 år gamle . Så hald dine fanttasier for deg selv

Nej nej nej, han hävdar ju att det finns nedtecknat på 30 000 år gamla lertavlor i Indonesien hur man skalar räkor.....

Her er store reker som er grilla og gratinert med ost og krydder , En flink Thai kokk tilbereda reker på nermere 30 forskjellige måter , Som blir fantastisk god mat for en farang , Nå kan dere misunna meg som har det så godt i Thailand ,

P1130136.JPG

Senast ändrad:
Nej nej nej, han hävdar ju att det finns nedtecknat på 30 000 år gamla lertavlor i Indonesien hur man skalar räkor.....
Dei starta med rekefiske for ca . 150 år siden , med ein liten trål og seil på båten . Og handamakt for å få trålen inn , ikke 30.000 år siden som du sier . se vedlegg ,

Dei starta med rekefiske for ca . 150 år siden , med ein liten trål og seil på båten . Og handamakt for å få trålen inn , ikke 30.000 år siden som du sier . se vedlegg ,

Människor har kunnat fiska räkor mycket längre än i bara 150år.

Annars hade dom inte haft någon mat för 30.000 år sedan.

20240328_131150.jpg
20240328_131215.jpg

Senast ändrad:
Hej

Mycket diskussioner ostar och vilken ost som är bäst, min egen erfarenhet är väl att det finns bra ostar som faller migi smaken i dom flesta europeiska lände, tänker då på länder som Sverige, Danmark, Frankrike, Italien, Schweiz, Österrike, England, Holland och Tyskland som ju alla har högklassiga och goda ostar, men sannolikt finns det goda ostar i dom flesta andra europeiska länderna också.

Mvh isan lover

Hej

Mycket diskussioner ostar och vilken ost som är bäst, min egen erfarenhet är väl att det finns bra ostar som faller migi smaken i dom flesta europeiska lände, tänker då på länder som Sverige, Danmark, Frankrike, Italien, Schweiz, Österrike, England, Holland och Tyskland som ju alla har högklassiga och goda ostar, men sannolikt finns det goda ostar i dom flesta andra europeiska länderna också.

Mvh isan lover

Du glömde att nämna Norge.

Du glömde att nämna Norge.
Hej

Ja avsiktligt eftersom dom enligt mig inte har gjort något större avtryck ostmässigt hos mig, kanske beroende på att jag inte har jobbat så väldigt mycket just där utan mer i andra länder, men jag har inget emot Norsk ost och det jag har ätit mest där är väl Jarlsberg och Norvegia, norsk getost är bra och jag köper även brunost ibland i Sverige.

Mvh isan lover

Hej

Ja avsiktligt eftersom dom enligt mig inte har gjort något större avtryck ostmässigt hos mig, kanske beroende på att jag inte har jobbat så väldigt mycket just där utan mer i andra länder, men jag har inget emot Norsk ost och det jag har ätit mest där är väl Jarlsberg och Norvegia, norsk getost är bra och jag köper även brunost ibland i Sverige.

Mvh isan lover
Titta, då har vi en till som säger att Norge har bra ost.

Hej

Mvh isan lover
Du glömde Norge. Nu blir Einar sur. :)

Liknande trådar

D
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
7