Har vi något att lära av thailändska kockar ??

Avundsjuka? Jag skulle aldrig stoppa dom vämjeliga ostarna i min smakkänsliga mun om jag så fick betalt för att göra det. Undantaget är Jarlsberg som sagt.
Vilka dessert ostar äter du? Nån fårost? Mögelostar?

Jag har svårt om de är för djäkligt mögliga, och högst en lite bit av nån mild getost.

Vilka dessert ostar äter du? Nån fårost? Mögelostar?

Jag har svårt om de är för djäkligt mögliga, och högst en lite bit av nån mild getost.
Jodå, mögelostar är gott även med mycket mögel. Annars är Cantadou en favorit, färskost när den är som bäst. Fetaost i sallad funkar också utmärkt.

Här har vi en nytagens bild på norsk ost.
Helt fantastiskt gott.
Jag hade nog inte känt skillnad på den här osten eller hushållsost.

IMG_0365.jpeg

Eller bättre sorters ost för 200kr i Norge dessutom.

Einar borde kanske läsa mer och producera färre inlägg, men med vettigare innehåll.
Må jeg produksera færre inlegg , Dere klager på den Norske maten og norske oster er simpel . Då må jeg fortella sandheiiten , og den gillar ikke svenskane å h**a , jeg beviser att norsk mat og oster er i verdens klasse . Exportera sverige ost til andre land i Europa .

4662.jpg

20034.jpg

Må jeg produksera færre inlegg , Dere klager på den Norske maten og norske oster er simpel . Då må jeg fortella sandheiiten , og den gillar ikke svenskane å h**a , jeg beviser att norsk mat og oster er i verdens klasse . Exportera sverige ost til andre land i Europa .

4662.jpg

20034.jpg

Nästa gång ska jag fotografera hyllan med ost från Arla.

Norge har en ost som tydligen är bra.
Det hjälper ju knappast dig. Du kan väl knappt tugga i dig en ost utan hjälp.
Bara för att norge har en hel del bra skidåkare gör inte dig snabbas i spåret, eller på något sätt bättre.
Du är fortfarande lika värdelös som du alltid ha varit.

En ost är ju som bekant en väldigt bra måttstock på hur lyckat ett land är.
Norges största nackdel är att dom får dras med dig och ditt medborgarskap.

Käkar man ost kylskåpskall spelar det ingen större roll vilken ost man tar av hårdostyper.
Själv gillar jag engelsk cheddar med styrka i.
Svensk ost är riktigt bra, dansk fis ost mindre bra, Schweizisk gruyere bra i många fall, svensk klosterost riktigt bra.
Av svensk ost gillar jag inte svettig för fet ost som Västerbotten.
Hushåll, herrgård går också bort lite som osmaklig förortspizza med separerat fett på osten.
Ost är en stor karta vissa blir godare med rött vin men med en getost funkar det inte med alls.
Sen att kalla förhårdnat messmör (brunosten) för ost är ju ett skämt.
Men alla har ju sina smaker så det är som att jämföra äpplen och päron.

Thai mat er stor forskjell fra Provins til Provins , Her er ett nattmarked med street food i Chonburi Town , Her er det stor forskjell på maten i andre Provinser i Thailand , I Chonburi bruker dei lite Chili i maten , her krydra dei som Europeisk mat , Jeg synes att til å gå her å spise er en stor opplevelse som farang , som jeg anbefaller til alle .

Hva Provins i Thailand har dei den beste maten , Smaken er så forskjellig fra person til person . Men hva tykker du

P1140999.JPG

Om du inte tål att man ifrågasätter dina fria fantasier som du hävdar är sanningar så kan du väl sluta med sånt så ska jag sluta med att kräva att du ska upp till bevis. Här har jag bett dig flera gånger att styrka ditt påstående om matrecept på lertavlor för 30.000 år sen men du vägrar i inlägg efter inlägg, alltså kan du inte. Hade du bara gjort det eller erkänt att du hade väldigt fel hade detta tjafs varit över för länge sen.
Men nu har du återigen lyckats med din vanliga taktik, tjata ner motståndaren med snack utanför sakfrågan och oförskämdheter samt att vägra svara på en enkla fråga. Pofffffffffffff
Bilde språket med leirtavler er 5000 år gamle . Så hald dine fanttasier for deg selv

Liknande trådar

D
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
7
Visningar
3 K