Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bra! Se för allt i världen till att AIK inte går upp, dom vill jag inte se i SHL. Fördel Brynäs men vad som helst kan hända.

Vi har match i Karlstad ikväll, kan vi besegra Växjö så varför inte sno med någon poäng? Vi blickar uppåt i tabellen!

Önskar inte heller åkande "råttor" på isen om möjligheten finnes av att kliva upp i seriesystemet...

@JBK.Ltd.

Bra! Se för allt i världen till att AIK inte går upp, dom vill jag inte se i SHL. Fördel Brynäs men vad som helst kan hända.

Vi har match i Karlstad ikväll, kan vi besegra Växjö så varför inte sno med någon poäng? Vi blickar uppåt i tabellen!
Du kan vara lugn. Inget lag går upp. :thumbsup:

Screenshot_20240308-234143~2.png

Satan ochså!!

Karlskoga fick Kalmar HC i playoffinn.

Hade hoppats på Almtuna.

Nu blir det tuffare att ta sig till playoff.

Som tur är får Karlskoga två hemmamatcher.

BTT

Vi har fortfarande en chans att nå plats 10 men då krävs seger idag borta i Örnsköldsvik och hemma på tisdag mot redan kvalklara HV71. Man kan ju hoppas, vill inte att säsongens sista match blir på tisdag. Men skönt att slippa kvalspöket!

17:e så sätter vi igång spelet för återgång till SHL, så lag 1 - 6 är direkt kvalificerade för kvartspelet.

Screenshot_20240312-123925~2.png

@JBK.Ltd.
Återstår att se hur det slutar! Själv tar jag inget för givet, slutspel är just det.

Redhawks sista match för säsongen blir nog en tämligen avslagen historia. Juniormålvakt och flera juniorer i forwardsuppställningen. Men det kan bli en trevlig tillställning trots det. En tanke slog mig att stanna hemma men jag åker för sedan följer 6 månaders live-abstinens.

Karlskoga fick som jag väntade pisk av Kalmar.

Nu väntar två hemmamatcher.

Tyvärr tror jag det tar slut redan idag för Kalmar passar Karlskoga väldigt illa med sin hawailiknande hockey. Kalmar har jävligt snabba och duktiga skridskoåkare.
Det går undan och Karlskoga hinner inte utnyttja sin fysiska spelstil.

BTT

Återstår att se hur det slutar! Själv tar jag inget för givet, slutspel är just det.

Redhawks sista match för säsongen blir nog en tämligen avslagen historia. Juniormålvakt och flera juniorer i forwardsuppställningen. Men det kan bli en trevlig tillställning trots det. En tanke slog mig att stanna hemma men jag åker för sedan följer 6 månaders live-abstinens.
Det var bra att jag åkte igår för det blev en trevlig kväll med oväntat stor publik, 6549 personer. Och den slutade med 4-3 seger för Redhawks. Det var också roligt att se den unge Oskar Blomgren i målet, han är verkligen lovande. Inte storväxt men kvick som en vessla.

Nu hoppas jag att Oskarshamn slår jönköpingslaget i kvalet. Det vore bevis för att en mindre spelarbudget inte är något handikapp. Samt att dom onämnbaras äventyr tar slut efter bäst av 3 matcher mot Timrå.

Det var bra att jag åkte igår för det blev en trevlig kväll med oväntat stor publik, 6549 personer. Och den slutade med 4-3 seger för Redhawks. Det var också roligt att se den unge Oskar Blomgren i målet, han är verkligen lovande. Inte storväxt men kvick som en vessla.

Nu hoppas jag att Oskarshamn slår jönköpingslaget i kvalet. Det vore bevis för att en mindre spelarbudget inte är något handikapp. Samt att dom onämnbaras äventyr tar slut efter bäst av 3 matcher mot Timrå.

Ser lovande ut @Berralund, bara hoppas på det bästa...

@JBK.Ltd.

Ja det svider väl att tvingas vara lillebror i den skånska hockeyn:))

BTT

All heder till Kalmar som skulle bli stryklaget enligt expertisen. De fick reda på först i Juni att de skulle spela i Hockeyallsvenskan när inte Kristianstad klarade licensen och de lyckades få ihop ett slagkraftigt lag som vann över alla lag i HA utom Brynäs.

Sen är ju kvalet till SHL ett virrvarr, jag tycker att vinnare i HA ska gå upp till SHL direkt och sista laget i SHL ska åka ner i HA ( ja nu blir väl @gunnarg gramse på mig men det tar jag) sen att plats 2 till 5 kvalspelar och att vinnaren kvalspelar mot de som kom näst sist i SHL.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp