Hockeysäsongen 2025-2026

Ny match idag mot Timrå i Arenan men jag har inga förhoppningar om poäng. Skade- och sjuklistan är lång som ett ösregn, jag läste precis att veterancentern Robin Hanzl förmodligen är borta tills jul vilket är en rejäl käftsmäll för laget. Målvakten Marek Langhamer är också borta, i åtminstone 3 veckor till efter pååkningen av Dennis Everberg. Men Oskar Blomgren är hemkallad från utlåningen till Nybro så där är det under kontroll. Höstmörkret är här!

Ny match idag mot Timrå i Arenan men jag har inga förhoppningar om poäng. Skade- och sjuklistan är lång som ett ösregn, jag läste precis att veterancentern Robin Hanzl förmodligen är borta tills jul vilket är en rejäl käftsmäll för laget. Målvakten Marek Langhamer är också borta, i åtminstone 3 veckor till efter pååkningen av Dennis Everberg. Men Oskar Blomgren är hemkallad från utlåningen till Nybro så där är det under kontroll. Höstmörkret är här!
Dichow är väl också borta?

Ja Karlskoga är en stor flopp hittills. Säger som Berralund, pina, pest och kolera. Just nu ser jag enbart fyra lag som utmanar om SHL platsen.

Modo, Björklöven, AIK och Kalmar.

BTT
Nej nej Kalmar har inget att göra i SHL än på många år om de inte får tag på någon ny Percy Nilsson med en jäkla massa pengar han vill bli av med.

Nästa smålandslag till rakning för Karlskoga blir nybro hemma. Hoppas dom snåla Östsmålänningarna denna gång kan ge bort några poäng.

Kalmar höll ju hårt i börsen förra matchen.

BTT

Nästa smålandslag till rakning för Karlskoga blir nybro hemma. Hoppas dom snåla Östsmålänningarna denna gång kan ge bort några poäng.

Kalmar höll ju hårt i börsen förra matchen.

BTT
Nybro avfärdar de nog, sen förstår jag inte att Dennis Hall få vara kvar för hans tankar är väl redan i Luleå.

Nybro avfärdar de nog, sen förstår jag inte att Dennis Hall få vara kvar för hans tankar är väl redan i Luleå.

Har man skrivit kontrakt på si och så lång tid borde det ju vara kontraktsbrott om man bryter det i förtid.

Sen är det ju för jävligt att SHL klubbar rycker tränare från lag i lägre divisioner mitt under säsongen.

Men även det ingår väl i näringskedjan.

BTT

Tillbaka
Topp