Vinter OS 2026

Vad betyder egentligen ett vinter OS ur världens pespektiv? Det är möjligen intressant för länderna i nordeuropa och Kanada USA men alla andra länder skiter nog i Vinter OS.
Kom igen när Norge vinner fotbolls VM. Där har du den verkliga vinnaren. Nu kommer Norge aldrig att vinna ett fotbolls VM men ändå.
Acceptera att Norge är ett litet putteland med några stycken duktiga idrottare med is och snö i skäggen.

BTT

Norge är åtminstone bättre än Sverige i fotboll

Vad betyder egentligen ett vinter OS ur världens pespektiv? Det är möjligen intressant för länderna i nordeuropa och Kanada USA men alla andra länder skiter nog i Vinter OS.
Kom igen när Norge vinner fotbolls VM. Där har du den verkliga vinnaren. Nu kommer Norge aldrig att vinna ett fotbolls VM men ändå.
Acceptera att Norge är ett litet putteland med några stycken duktiga idrottare med is och snö i skäggen.

BTT
Norge har väl spelat jäkligt bra i fotboll inför VM?
För mig var det laget som gjort bäst för sig statistiskt sett, dubbelsiffrigt på antal matcher sen dom förlorade sist?

För mig var det laget som gjort bäst för sig statistiskt sett, dubbelsiffrigt på antal matcher sen dom förlorade sist?
Ja Norge har gjort bra ifrån sig i fotboll men den ingår inte i vinterspelen.

Nu gratulerar jag motvilligt USA till hockeyguldet, vilken match vi fick se. Canada var bäst i två perioder men vad hjälper det när jänkarna vann i sudden. Och vilket målvaktsspel av segrarnas målvakt!

Nja vinner VM gör inte Norge. Statistiken visar att världsmästarna i fotboll alltid återfinns bland toppnationerna.

Brasilien, Tyskland, Spanien, Argentina, Frankrike, någon av dom kommer med stor säkerhet att vinna VM i USA till sommaren.

Finns många bra lag men traditionens makt är stor i ett VM..

Bara att räkna upp vinnarna genom åren.

Uruguay, Brasilien, Tyskland, Argentina, Italien, England, Frankrike.

BTT

Senast ändrad:
Nja vinner VM gör inte Norge. Statistiken visar att världsmästarna i fotboll alltid återfinns bland toppnationerna.

Brasilien, Tyskland, Spanien, Argentina, Frankrike, någon av dom kommer med stor säkerhet att vinna VM i USA till sommaren.

Finns många bra lag men traditionens makt är stor i ett VM..

Bara att räkna upp vinnarna genom åren.

Uruguay, Brasilien, Tyskland, Argentina, Italien, England, Frankrike.

BTT
Lägg av med fotbollen här, off topic mästaren.

Hej

260222_Sammanfattning_2026_1600x800.jpg

Mvh isan lover

Nu är det slut, mest kollat via Philip & Kaela på SVT.
Det som förvånat mig med gästerna att finns sån allmän okunskap om vintersport?
Är väl typ basic kunskap och alla kan i Sverige har jag tänkt men verkar inte så.

Hej

Norrmän tar inte bara många medaljer, dom är dåliga förlorare också och tog utklassningen på 5-milen så hårt att dom vill ha bort den här distansen till nästa OS, hade det inte varit bättre att försöka komma över förlusten och träna lite mer så dom kan hänga med Ebba på distansen ?

46f09e68-388d-4cb3-800d-6facc827af00
Ebba Andersson tog en överlägsen seger på femmilen. (Kirsty Wigglesworth /AP/TT / AP)
VINTER-OSLÄNGDSKIDOR

Norska åkarna vill ha bort femmilen: ”Idiotiskt”​

Av Anders Hovne
Publicerad: I dag 07:41

Ebba Andersson tog ett överlägset guld under den avslutande femmilen i den olympiska längdåkningen. Det var första gången distansen kördes på damsidan i OS, och nu kommer kritik mot förändringen, skriver Expressen.

Bland annat vill flera norska åkare återgå till att i stället köra en tremil som tidigare. Främst handlar kritiken om de stora avstånden mellan åkarna.

– Jag tänker främst på underhållningsvärdet för publiken. Att det ska vara spännande att titta på, det är trots allt det vi lever på, säger Kristin Austgulen Fosnæs, som blev fyra i loppet.

Karoline Simpson-Larsen säger till VG att det är ”idiotiskt” att damerna kör fem mil.

– Jag kan inte tänka mig att det är mer spännande att se fem mil än tre mil, säger hon.

Den tidigare norska storåkaren Vegard Ulvang är av motsatt åsikt och vill ha kvar distansen även på damsidan.

– Jag tycker att dagens lopp var fantastiskt. Det hade allt ett skidlopp ska ha, säger han.

Mvh isan lover

Hej

Norrmän tar inte bara många medaljer, dom är dåliga förlorare också och tog utklassningen på 5-milen så hårt att dom vill ha bort den här distansen till nästa OS, hade det inte varit bättre att försöka komma över förlusten och träna lite mer så dom kan hänga med Ebba på distansen ?

46f09e68-388d-4cb3-800d-6facc827af00
Ebba Andersson tog en överlägsen seger på femmilen. (Kirsty Wigglesworth /AP/TT / AP)
VINTER-OSLÄNGDSKIDOR

Norska åkarna vill ha bort femmilen: ”Idiotiskt”​

Av Anders Hovne
Publicerad: I dag 07:41

Ebba Andersson tog ett överlägset guld under den avslutande femmilen i den olympiska längdåkningen. Det var första gången distansen kördes på damsidan i OS, och nu kommer kritik mot förändringen, skriver Expressen.

Bland annat vill flera norska åkare återgå till att i stället köra en tremil som tidigare. Främst handlar kritiken om de stora avstånden mellan åkarna.

– Jag tänker främst på underhållningsvärdet för publiken. Att det ska vara spännande att titta på, det är trots allt det vi lever på, säger Kristin Austgulen Fosnæs, som blev fyra i loppet.

Karoline Simpson-Larsen säger till VG att det är ”idiotiskt” att damerna kör fem mil.

– Jag kan inte tänka mig att det är mer spännande att se fem mil än tre mil, säger hon.

Den tidigare norska storåkaren Vegard Ulvang är av motsatt åsikt och vill ha kvar distansen även på damsidan.

– Jag tycker att dagens lopp var fantastiskt. Det hade allt ett skidlopp ska ha, säger han.

Mvh isan lover
Urusla förlorare, dom borde skämmas! Annars vill dom säkert ha likhet mellan könen men bara när det passar dom. Förmodligen kommer ingen kommentar från Bangsaen.

Nu är det slut, mest kollat via Philip & Kaela på SVT.
Det som förvånat mig med gästerna att finns sån allmän okunskap om vintersport?
Är väl typ basic kunskap och alla kan i Sverige har jag tänkt men verkar inte så.

Vintersport var kul på 70 och 80 talet när Ingemar Stenmark åkte slalom och hela svenska folket tittade och i skidor hade vi Thomas Wassberg. Idag finns inga profiler överhuvudtaget varken i utförsåkning eller längdåkning på skidor.
Och sen alla dom andra konstiga grenarna som kommit genom åren. Vem är intresserad av ex parallelslalom?

BTT

Ingen svensker som gratulera Baggarne med alle medaljene i OL 2026 Nå nærmare vi oss 40 medaljer ,vi har allerede 33 medaljer ,og det går snart vi har ett rundt tall i gjan
Där har du fel!
Jag brukar påpeka när Norge tagit medalj, och skriver att "Det är väl kul att dom får vinna någon gång?"
Nu brukar väl den kommentaren tas emot med med en viss avoghet, och ironiskt fnitter, men jag menar det.
Jag tycker t.ex. synd Kristine Stavås Skistad som jag tycker behandlas med oförtjänt förakt.
Det är ju en mycket duktig skidlöpare.
Varför var hon inte med i sprint stafetten, vart tog hon vägen?

Nu kan ju detta iofs handla om att hon är tjej.
Det är ju lättare att tycka synd om dom.
Om Johannes Hösflot Kläbo hade ramlat i något av sina lopp så får jag erkänna att jag inte tyckt lika synd om honom.
Varför har man så många namn i Norge?
Jag skulle hända om Kristine och Johannes gifte sig, skulle deras barn få ett jättelångt namn eller hur funkar det?

BTT
Jag påpekade för min f.d. arbetskamrat från Colombia att tagit brons i fotbolls VM, och en gång för länge sedan även silver (Tror Jag).
Jag frågade om Colombia någonsin tagit någon medalj i fotbolls VM?
Han stannade mitt i rörelsen och stirrade upprört på mig.
"Om mitt hemland hade tagit medalj i fotbolls VM så hade du vetat om det, vi skulle aldrig slutat tala om det, och vi skulle festat tills vi föll döda ner! Landet skulle förmodligen ett tag upphört att existera!"

Detta fick mig att inse att fotboll förmodligen anses som liiite viktigare än t.ex. ishockey.

Vintersport var kul på 70 och 80 talet när Ingemar Stenmark åkte slalom och hela svenska folket tittade och i skidor hade vi Thomas Wassberg. Idag finns inga profiler överhuvudtaget varken i utförsåkning eller längdåkning på skidor.
Och sen alla dom andra konstiga grenarna som kommit genom åren. Vem är intresserad av ex parallelslalom?

BTT
Fanns en hel del profiler och många på längdskidor som var helt outstanding.

Jag påpekade för min f.d. arbetskamrat från Colombia att tagit brons i fotbolls VM, och en gång för länge sedan även silver (Tror Jag).
"Om mitt hemland hade tagit medalj i fotbolls VM så hade du vetat om det, vi skulle aldrig slutat tala om det, och vi skulle festat tills vi föll döda ner! Landet skulle förmodligen ett tag upphört att existera!"

Detta fick mig att inse att fotboll förmodligen anses som liiite viktigare än t.ex. ishockey.
Inte i USA, åtminstone inte soccer.

Fotboll handlar inte om liv eller död. Det är viktigare än så.

Minns inte vem som sa det men tror det var en brasse.

BTT

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P

Tillbaka
Topp