Ishockey-VM 2026

Det var som fasen! Jag har haft mina systrar plus en systerdotter här ikväll så hade noll koll. Men finnarna får det svårt mot hemmalaget men jag håller tummarna.
Fast samtidigt så måste man medge att Schweiz har gjort sig förtjänta av ett guld. Det har blivit många andraplatser för dem de senaste åren.
Väldigt jämt lag som alltid har fallit på målsnöret.

Nu är goda råd dyra för @Einar strax är även hans baggar på väg hem så blir inget guld firande i norge.
I går var det fult av jurnalister frå heile europa og skreiv om Norska ishocky laget . Dei skrev om svensk ishocky , dei er god på papiret ,skreiv dei .

Screenshot 2026-05-31 081316.webp

Tuk Tuk , du behover ikke heia på Norge ,for det gjor heile verden , for norge har ett av verdens beste hocky lag .

Hockeyvärlden är inte så stor. Kom igen när Norge vunnit VM i fotboll som startar om två veckor. Vinner man det då är man verkligen bäst i världen.
Dessutom har alla lag sina bästa spelare med.

BTT

Hockeyvärlden är inte så stor. Kom igen när Norge vunnit VM i fotboll som startar om två veckor. Vinner man det då är man verkligen bäst i världen.
Dessutom har alla lag sina bästa spelare med.

BTT
Verken Norge eller Sverige blir VM 2026 . Men her er noen av dei beste som kan vinne , Men i Morgen er det fotball-kamp mellom Norge - Sverige hvem vinner
Screenshot 2026-05-31 104311.webp

Screenshot 2026-05-31 104311.webp

Skulle tro att det blir en ganska avslagen tillställning mellan Norge och Sverige. Ingen vill riskera skador så här tätt på VM.

Oavgjort ligger nog nära till hands.

BTT

Jag har ju Spanien som favorit till VM guldet. Dom har fått fram ett antal enorma talanger på sistone. Sen kommer väl Argentina, Frankrike och möjligen Brasilien att fightas om det.
England får väl räknas som outsider och sen finns det ett antal lag som kan skrälla i enstaka matcher.
Norge och Sverige tror jag tar sig som bäst till åttondelen om lottningen utfaller rätt.

BTT

Jag tyckte inte Kanada fick igång sitt lag ordentligt & hadde lite otur med puckarna. Men finnarna gjorde ju en fin insats & spelade mycket bra.

Idag får vi se om Kanada kommer ut mera taggade och kör över norge, eller om norges lag klarar av att göra en till bra match & få med sig bronset hem? Själv tror jag ej det.

Och i finalen mellan hemmanationen och finland kan det gå hur som helst.

Grattis Norge och Einar till WM medaljen!

Var stolta och glada nu nu har fått utstå mycket spott och spe för att ni trodde att detta var möjligt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp