Hockeysäsongen 2025-2026

Såg DIF vinna över Linköping på hovet. Blev bara 2-1 borde varit mer effektiva framåt fanns flera chanser. Sedan borde försvarspelet vara bättre Linköping kom igen ganska lätt ibland så tur att hjälten Hellberg står i mål. Mycket bra box play av DIF och lika värdelöst power play. Forza Dif.

Det är lätt att glömma bort SHL så här i OS-tider. Det sket sig i torsdagens omgång mot Timrå men i eftermiddag tar vi nya tag i Växjö. Arenan är upptagen av melodifestivaleländet så det får bli bortamatch även idag.

Det är lätt att glömma bort SHL så här i OS-tider. Det sket sig i torsdagens omgång mot Timrå men i eftermiddag tar vi nya tag i Växjö. Arenan är upptagen av melodifestivaleländet så det får bli bortamatch även idag.

Kan bara hålla med om melodifestivalstramset numera. Senaste gången jag såg något av det hela var den gången när det finska hårdrocksbandet Lordi vann. Allt har ju förvandlats till ett enda stort skämt.
Björn Ranelid, Gunilla Persson, och ett antal andra skamfigurer har ju varit med och den där idioten med masken har väl oxå deltagit?
Annars började jag följa melodifestivalen 1974 när Abba vann i Brighton och sen missade jag inga melodifestivaler fram till Lordis tragiska vinst. Efter det gav jag helt enkelt upp alltihop.
Personligen tycker jag att den bästa låten jag hört i en final var denna här:
Marja Lius Illus och Ivo Linnas fantastiska låt från Estland Kaelakee hääl

Gillade filip och kaela när dom hade skridskoåkare på besök där alla i Familjen var hockeyspelare och Rögle kom på tal.
Rögle vad är det för nation, var ligger det?
Rögle ligger i Sverige, skåne.
Ooh shit kan dom åka skridskor i skåne?
Dom har ett lag i Malmö med.
Skämtar du eller, finns det is där, hockey i skåne låter ju helt sjukt.
Kände jag det lät helt rätt, dom skall rida på kameler med polo klubbor.

Gillade filip och kaela när dom hade skridskoåkare på besök där alla i Familjen var hockeyspelare och Rögle kom på tal.
Rögle vad är det för nation, var ligger det?
Rögle ligger i Sverige, skåne.
Ooh shit kan dom åka skridskor i skåne?
Dom har ett lag i Malmö med.
Skämtar du eller, finns det is där, hockey i skåne låter ju helt sjukt.
Kände jag det lät helt rätt, dom skall rida på kameler med polo klubbor.

Du vet ingenting om utvecklingen vad gäller ishockeyn i Skåne. Vi som följt det hela sen slutet på 70 talet vet mer vad det handlar om..
Jag kan upplysa dig om att Rögle spöade Frölunda redan i mitten på 80 talet.

BTT

Leksand har vaknat från det döda med sin uppdaterade målvaktsida. Tredje raka igår med vinsten mot Linköping och bara 4p upp nu. Kan tänka mig att lagen ovanför svettas en aning extra, 7 omgångar kvar.

Leksand har vaknat från det döda med sin uppdaterade målvaktsida. Tredje raka igår med vinsten mot Linköping och bara 4p upp nu. Kan tänka mig att lagen ovanför svettas en aning extra, 7 omgångar kvar.
Ja full omgång imorgon, Redhawks tar emot Örebro i Arenan. Nu gäller det att hitta vinnarspåret igen annars är det stor risk att kvartsfinalplatsen ryker. Man känner flåset i nacken!

Ja det lär bli en rysare sista omgångarna. Även vad gäller slutspelsstriden. Både Malmö och luleå på 70 poäng får passa sig för Brynäs på 67 poäng. Timrå, Färjestad och Djurgården är troligen klara för playoffinn.
Örebro går kräftgång och ser i nuläget ut som ett playout lag

Alltså riskerar Malmö eller Luleå att tappa direkta slutspelsplatsen till Brynäs och Örebro riskerar att få spela om överlevnad i serien.

BTT

Ja det lär bli en rysare sista omgångarna. Även vad gäller slutspelsstriden. Både Malmö och luleå på 70 poäng får passa sig för Brynäs på 67 poäng. Timrå, Färjestad och Djurgården är troligen klara för playoffinn.
Örebro går kräftgång och ser i nuläget ut som ett playout lag

Alltså riskerar Malmö eller Luleå att tappa direkta slutspelsplatsen till Brynäs och Örebro riskerar att få spela om överlevnad i serien.

BTT

Tror Örebro kommer skita ner sig. Blev tydligt att de inte pallar pressen senast mot Leksand.

Toppmöte i Scandinavium ikväll mellan Frölunda och Skellefteå i vad som nog kan bli en toppmatch där båda lagen vill positionera sig inför slutspelet. Blir nog den jag satsar på ikväll även om @Berralund har en viktig drabbning också med stor streckbetydelse.

Toppmöte i Scandinavium ikväll mellan Frölunda och Skellefteå i vad som nog kan bli en toppmatch där båda lagen vill positionera sig inför slutspelet. Blir nog den jag satsar på ikväll även om @Berralund har en viktig drabbning också med stor streckbetydelse.

Både Frölunda och Skellefteå är sedan länge klara för slutspelet. Så var finns spänningen?

Då kollar jag hellre på lagen som kämpar för att undvika negativt kval eller dom som slåss om en sluspelsplats ex HV eller Brynäs.

BTT

Både Frölunda och Skellefteå är sedan länge klara för slutspelet. Så var finns spänningen?

De ligger på samma poäng och tävlar om seriesegern vilket förutom enklast motstånd i kvarten genererar en vinstslant. Kvällens match därför enormt viktig för båda lagen.

Sedan gäller det nog att sätta sig i respekt med. Dessa två lag kan mycket väl mötas i en SM-final senare i vår.

De ligger på samma poäng och tävlar om seriesegern vilket förutom enklast motstånd i kvarten genererar en vinstslant. Kvällens match därför enormt viktig för båda lagen.

Sedan gäller det nog att sätta sig i respekt med. Dessa två lag kan mycket väl mötas i en SM-final senare i vår.
Ja det är verkligen dags att ta en seger nu, Örebro är på papperet lättare än Skellefteå som vi möter på lördag. Båda drabbningarna i Arenan. Det vore skönt att slippa spela åttondelsfinal.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp