Hockeysäsongen 2025-2026

Härlig seger på övertid för Rögle i Karlstad mot Färjestad.

Det ska dock tilläggas att Färjestad missade ett stort antal helt klara målchanser vilket är ovanligt för dom.

Spelmässigt var det ganska jämt. Färjestad hade första perioden men i andra och tredje arbetade sig Rögle in i matchen.

Två poäng är godkänt i Karlstad.

BTT

Vad jag förstår skaffar man VPN genom datorn och googlar på VPN men jag kommer inte ut på google, försökte googla på firefox det kommer bara upp en text att yahoo inte fungerar i Thailand efter 1 sep, hur jag fått yahoo har jag ingen aning om det bara ändrades för 6 månader sedan.
Googel fungerade på Yahoo fram till 1 sep men var djävligt dåligt.

Ny omgång ikväll,man får hoppas på bättring även om det är svårt i Karlstad. Vår målvaktssida är det mest oroande, Langhamer är darrig och äldre, Marmenlind ojämn. Den senare bör stå ikväll. Sämre än i lördags blir det förhoppningsvis inte.

Rögle tar sig an ett revanchsuget Skellefteå uppe i Skellefteå.

Lär nog bli en kraftig anstormning i början av matchen likt matchen i Karlstad men kan laget stå emot dom första 10 minuterna kan det troligen bli en ganska jämn match. Rögle spelar mer hoptryckt och tätt än under förra säsongens svajiga försvarsspel.

BTT

Säsongen har sannerligen inte börjat bra för oss. 11 mål i röven på två matcher visar på vad jag befarade, våra målvakter är darriga. Men försvaret har även dom mycket att jobba med. Ny chans hemma imorgon, mot Leksand följt av HV71 på lördag.

Rögle gjorde en bra match mot Skellefteå borta men föll med 5-2, mycket på grund av ett antal onödiga och orättvisa utvisningar och ett matchstraff. Hade det inte hänt i sista delen av tredje perioden hade man nog kanske grejat oavgjort.
Men onödiga utvisningar mot ett skridskostarkt och snabbt spelande Skellefteå kostar mål bakåt.
Men att man spelar jämt borta mot två topplag som Färjestad och Skellefteå bådar gott även om säsongen knappt börjat.

BTT

Rögle gjorde en bra match mot Skellefteå borta men föll med 5-2, mycket på grund av ett antal onödiga och orättvisa utvisningar och ett matchstraff. Hade det inte hänt i sista delen av tredje perioden hade man nog kanske grejat oavgjort.
Men onödiga utvisningar mot ett skridskostarkt och snabbt spelande Skellefteå kostar mål bakåt.
Men att man spelar jämt borta mot två topplag som Färjestad och Skellefteå bådar gott även om säsongen knappt börjat.

BTT
Utvisningar blir kostsamma, det fick Redhawks också erfara. Jag har för mig att tre av målen, både mot Luleå och Färjestad, kom i boxplay. Det gäller att hålla sig på isen, inte nöta bänk i snickerboa.

Utvisningar blir kostsamma, det fick Redhawks också erfara. Jag har för mig att tre av målen, både mot Luleå och Färjestad, kom i boxplay. Det gäller att hålla sig på isen, inte nöta bänk i snickerboa.

Redhawks har väl ofta haft ganska stora och en aning orörliga backar. Åtminstone på den tiden när dom fajtades med Rögle i ettan och allsvenskan. Möter man då skridskoskickliga och snabba lag så kan det bli problem.
Jag vet inte vad Redhawks problem på backsidan handlar om men skulle tro att dom inte riktigt hänger med när det går fortare och då kommer utvisningarna.

BTT

Ny regel till denna säsong. Under förlängningar får det anfallande laget inte vända om eller spela pucken utanför anfallszonen.

Detta ska tydligen leda till mer offensiv och publikvänlig hockey.

Vi får väl se hur detta utfaller.

BTT

Ny regel till denna säsong. Under förlängningar får det anfallande laget inte vända om eller spela pucken utanför anfallszonen.

Detta ska tydligen leda till mer offensiv och publikvänlig hockey.

Vi får väl se hur detta utfaller.

BTT
Ja nog måste det innebära att spelet blir mer offensivt. Men hur kan man i svårare fall avgöra om pucken hamnat i mittzon av misstag eller medvetet? Det blir en tuff uppgift för domarna.

Mäktig kollektiv insats av Rögle borta mot Luleå. Man krympte ytorna för Luleå över hela rinken så att hemmalaget endast kom till 11 skott under matchen. Disciplin och aggressivitet gjorde så att Luleå inte fick några ytor att komma igång med sin skridskoåkning.

2-1 till Rögle. Vilket innebär 5 poäng på tre matcher med tre tuffa bortamatcher mot förmodade topplag.

BTT

Den regeln gäller väl bara i Hockeyallsvenskan till att börja med tror jag
Kan nog vara riktigt, tyckte mig se att Malmö tog pucken ur anfallszon i går under förlängningen.

Äntligen nu är vi på gång och jag får ett elände med alla uppesittanätter i cirka 9 månader.
20250919_112759.webp

Jag var beredd att byta kanal och ge upp igår när Redhawks låg under med 0-3. Men när Janne Kuokkanen reducerade tändes ett litet hopp och fasen vad spännande det blev med 5-4 seger i förlängningen och dom första 2 poängen på kontot. Imorgon kommer HV71 på besök och jag hoppas att 3 poäng ramlar in då.

Tillbaka
Topp