Hockeysäsongen 2025-2026

Man tackar. Malmö var klart bättre i tredje. Bara att gratulera.
Man tackar tillbaka! Ikväll börjar allvaret på nytt, ingen rast och vila för TV:n och soffan. Skellefteå blir svårt men kan vi knipa någon av matcherna där uppe idag eller på onsdag finns chansen. Först till 4 segrar gäller.

Karlskoga är klart för semifinal efter 4-0 i matcher mot Nybro. Hade hoppats på Södertälje i semin men om dom slår ut Kalmar så får dom möta Björklöven.
Och då återstår antingen AIK eller Modo. AIK på hovet är ingen drömmotståndare och Karlskoga har haft det svårt mot just AIK senaste åren och Modo är Modo så jag kan inte välja mellan AIK, Modo eller Kalmar. Det känns ungefär lika svårt.

BTT

Ikväll är det dags för första kvartsfinalen i Ängelholm mellan skånes stolthet Rögle och Värmlands stolthet Färjestad.

Här tippar jag att Rögle vinner första matchen på grund av hemmaplansfördel.

Publiken i Ängelholms ishall ska aldrig underskattas. Den har alltid varit lagets andra spelare.

BTT

Ikväll är det dags för första kvartsfinalen i Ängelholm mellan skånes stolthet Rögle och Värmlands stolthet Färjestad.

Här tippar jag att Rögle vinner första matchen på grund av hemmaplansfördel.

Publiken i Ängelholms ishall ska aldrig underskattas. Den har alltid varit lagets andra spelare.

BTT
Jag får väl, mot alla odds, hålla på Mögle. Om vi, mot förmodan, skulle gå vidare mot Skellefteå så är derbyn mot dom speciella. Men det är en utopi, hoppas att vi kan stjäla åtminstone två matcher mot SAIK.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp