Hockeysäsongen 2025-2026

Hockeyn har breddats i Sverige. Nu har vi till och med ett lag i allsvenskan från Gotland. Visby Gute. Härligt när dom små klubbarna kan slå sig uppåt i seriesystemen så att inte allt handlar om pengar och ekonomi.
En bra ungdomsverksamhet och att behålla talangerna så länge som möjligt är viktigt det med.

Däremot kan det behövas ett par lag till från Norrland både i SHL och allsvenskan.

Hudiksvall vann alla sina matcher i ettan men stupade till sist på Visby. Hu har vi ju Modo, Björklöven, Luleå och Skellefteå plus Östersund om dom räknas till norrland i SHL och allsvenskan.

BTT
Nog är det en ganska jämn fördelning nu sedan Björklöven gick upp tycker jag. Även Gävle räknas faktiskt till Norrland även om man inte tror det.

Idag är jag ganska säker på att Skellefteå får ta på guldhjälmarna, har svårt att tänka mig att Rögle kan rubba dom däruppe. Men det vore kul om dom lyckas. TVn är bokad i eftermiddag.

@Broder Tuk Tuk Kalmar värvar till sig annat än transatlanter :)

Han var bra förra året. Senaste säsongen var inte så lyckad för honom. Hoppas Kalmar får nytta av honom och att han inte gör mål när Kalmar möter Karlskoga.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp