I Lung Noks bildarkiv

26-0032 Skymning, Pajo CEB.webp

En kontrast till det svenska vinterlandskapet - från Pajo på Cebu island, Filippinerna.

26-0019 Hundar, Inayagan CEB.webp

Det blev ju en liten rabiesdiskussion i ett tidigare inlägg. Löshundar ska man helst undvika. För det mesta bryr de sig inte i en, men i mörkret kan de vara grinigare. Av någon anledning brukar de inte gilla cyklister. Kliv av och led cykeln och gå lugnt förbi jyckarna så går det för det mesta bra. Stanna inte (som jag gjorde när jag tog bilden - dock tele), då kan du upplevas som ett hot. Den här trion döptes av mig till Inayagan-maffian. Här poserade de i fint ljus. Bild från byn Inayagan, Cebu island, Filippinerna.

Det blev ju en liten rabiesdiskussion i ett tidigare inlägg. Löshundar ska man helst undvika. För det mesta bryr de sig inte i en, men i mörkret kan de vara grinigare. Av någon anledning brukar de inte gilla cyklister. Kliv av och led cykeln och gå lugnt förbi jyckarna så går det för det mesta bra. Stanna inte (som jag gjorde när jag tog bilden - dock tele), då kan du upplevas som ett hot. Den här trion döptes av mig till Inayagan-maffian. Här poserade de i fint ljus. Bild från byn Inayagan, Cebu island, Filippinerna.
Hej

Riktigt fina hundar av den blandras typ som är vanlig i hela Sydostasien, lik min egen Kafä i byn som tyvärr är död sedan några år tillbaka.

Mvh isan lover

När jag började promenera här i byn skällde och morrade nästan varenda hund åt mig men jag löste problemet med hundgodis i fickan som jag gav dem, så nu möter många hundar mig och viftar på svansen och är glada :)

Det här var en ilsk rackare innan den fick godis.
https://youtube.com/shorts/aeIemH7PQ1

Runt där vi har huset var det en del lösspringande hundar och började dom jaga när jag cyklade så gjorde jag tvärtemot ditt råd.
Jag tvärnita så fick sladd på cykeln och stoppa då blev dom rädda och vände, cyklade man bara vidare fortsatte dom jaga.

Runt där vi har huset var det en del lösspringande hundar och började dom jaga när jag cyklade så gjorde jag tvärtemot ditt råd.
Jag tvärnita så fick sladd på cykeln och stoppa då blev dom rädda och vände, cyklade man bara vidare fortsatte dom jaga.
Var nog lite oklar när jag skrev.... Håller absolut med om att kliva av cykeln om man blir jagad av griniga hundar. Om man sedan står stilla eller leder cykeln försiktigt bort beror på hur situationen utvecklar sig. Vissa hävdar att man tar en käpp eller plockar upp en sten för att freda sig och det hjälper ofta, MEN man ska komma ihåg att då är du de här hundarnas fiende för evigt. De glömmer inte.....

Sjön Kwan Phayao i provinsen med samma namn - alltså Phayao i Thailand - har en sällsam dragningskraft på turister. På kvällarna kommer stora bussar med fotolystna turister för att se solen gå ner bakom bergen vid sjön. Efter tjugo minuters ihärdigt fotograferande äntrar man åter bussarna och återvänder varifrån man nu kom. Med så många poseringsvilliga människor uppkommer möjligheten att ta ett och annat "snikfoto" när lämpligt tillfälle ges. Man smäller alltså av en exponering utan att fråga först....555

26-0100 Kvinna vid Kwan Phayao PYO.webp

Så har även denna långa resa kommit till sitt slut. Avslutar med några ströbilder...

26-0155 Gammalt trähus i Pong PYO.webp

Ett gammalt trähus i Pong i provinsen Phayao. Byggt på stolpar och spåntak.

26-0162 Vid busstationen PYO.webp

Färggrannt vid busstationen i Phayao.

26-0169 Fruktdrinkar PKK.webp

Ett antal "vitaminbomber" färdiga att mixas i Hua Hin.

Tillbaka
Topp