Far och flyg med Lung Nok

Ja det fanns ett "sjukhus" där dom skadade lappades ihop efter match, givetvis utan bedövning och annat trams. Så det kändes allt obehagligt, man fick döva känslorna med öl och rom.
Vad är problemet med att bli sydd utan bedövning?
Det har jag blivit flera gånger på egen begäran dels för att slippa de svidande injektionerna och dels för att ha känsel kvar där jag blivit sydd.

Vad är problemet med att bli sydd utan bedövning?
Det har jag blivit flera gånger på egen begäran dels för att slippa de svidande injektionerna och dels för att ha känsel kvar där jag blivit sydd.
Nu skall vi inte förstöra denna eminenta tråd men jag har inte haft något val. Har endast blivit sydd under narkos.

Sista bilden från Filippinerna för den här gången får bli en på julgranen vid kyrkan i San Roque. Med den önskar jag också alla Thaisnackare god jul och gott nytt 2025.

24-1330 San Roques julgran CEB.JPG

Återvänder till Thailand före jul så det kan inte uteslutas att det blir någon bild med julanknytning även därifrån.

Åter i Bangkok. Jul här innan Chiang Rai....

24-1442 Juloxe, Sukhumvit BKK.JPG

Julbocken var ju vanlig hemmavid innan jultomten tog över. På Sukhumvit i Bangkok regerar Juloxen.

24-1443 Tomtar i trafiken, Sukhumvit BKK.JPG

...men ett par Nissar knäckte extra som trafikvakter.

24-1468 Juldekorationer, Ammata Lanta resort BKK.JPG

Lyxiga resorten Ammata Lanta nära Suvarnabhumi hade besök av den här tomten.

Fler bilder från Ammata Lanta Resort. Rumspriset här låg fr o m dryga 1500 kronor här under julveckan. Frukost, pool och fri transfer till den närbelägna flygplatsen ingick i priset. Möjligen kan man störas av flygtrafiken nattetid.

24-1459 Flyg över Ammata Lanta resort BKK.JPG

Startande flyg över resorten.

24-1454 Ammata Lanta resort BKK.JPG

Fint besök hade man tydligen haft.

24-1458 Amuletträd, Ammata Lanta resort BKK.JPG

Här hade man knackat in gamla mynt och amuletter i en stubbe.

24-1463 Ammata Lanta resort BKK.JPG

24-1466 Hästhuvud, Ammata Lanta resort BKK.JPG

24-1469 Konst, Ammata Lanta resort BKK.JPG

Håller med, @kurant s tråd är riktigt bra! Men det är din också. Jag har många goda vänner på Filippinerna och börjar längta tillbaka dit, har inte varit där sen 2009. Men det gäller att åka på våren, precis som @kurant skriver. Det kan vara tråkigt under tyfonsäsongen. Åker jag någon gång blir det i så fall till Iloilo där min bäste vän bor med sin familj.
Jag var där på Cebu 2008-2009 på nyåret! Uppe på ett berg där man hade karaoke bar, tog en evighet att åka upp dit! Jagade två benta damer så klart före det blev Thailand i alla fall!

Några ströbilder från Chiang Rai får avsluta besöket där.

24-1471 Bild på gamle kungen CHR.JPG

Gamle kungen är fortfarande omåttligt populär och syns på bild på åtskilliga ställen i staden.

24-1473 Chopper, Jed Yod rd CHR.JPG

En riktigt häftig tvåhjuling.

24-1477 Fika med hunden CHR.JPG

Ett s k gatufoto. Ögonblicksbild på damen som morgonfikade med sin hund.

24-1499 Risgröt hos Charlie's tant CHR hos Charlieś tant CHR.JPG

Risgröt (chåk - eller hur det ska stavas med våra bokstäver). Består av ris, riven ingefära, ett ägg, örtkryddor och frikadeller. En god och närande frukost som man står sig på en bra bit in på dagen. Här kostade den bara 30 Baht.

Kom till Phayao på nyårsdagen och hade turen att hinna få se alla ljusdekorationerna nere vid sjön. Här är ett urval...

25-0021 Ljusdekorationer vid Kwan Phayao PYO.JPG

25-0022 Nytt år PYO.JPG

25-0023 Ljusdekorationer vid Kwan Phayao PYO.JPG

25-0049 Ljusdekoration, sagoslott PYO.JPG

25-0040 Sjöormar i Kwan Phayao PYO.JPG
25-0025 Ljusdekorationer PYO.JPG

En ca 3 dm lång myra på väg uppför palmstammen. Den kunde röra på huvudet till småkidsens stora förtjusning.
Hej

Ja dom är verkligen duktiga på ljusdekorationer av olika slag i Thailand.

Mvh isan lover

När man i över 20 års tid har kuskat runt i Thailand så kan man det här med Buddisttempel. Detta hindrar inte att man undantagsvis blir överraskad, som med orm-templet jag tidigare berättat om. I Dok Kham Tai var det så dags igen...

Visa bilaga 25-0151 Wat Si Chum, Dok Kham Tai PYO.JPG
Wat Si Chumheter skapelsen och påminner faktiskt en hel del om det vita turisttemplet Wat Rong Khun i Chiang Rai. Insidan här skulle dock bjuda på ännu en överraskning.

Visa bilaga 25-0153 Wat Si Chum, interiär PYO.JPG
Visa bilaga 25-0154 Wat Si Chum, interiör PYO.JPG
I stort sett hela inredningen, från golv till tak, var snidad i trä och det är man ju duktiga på här i landet.

En bit bort hittade jag sedan Wat Sawang Arom, som till största delen var ett museum med, vad jag gissar, gamla och nya gåvor till munkarna. Här fanns allt från urgamla strykjärn till 90-talets då toppmoderna skivspelare. På väggarna hängde mängder av dokument, som jag inte blev klok på, men åtminstone en del såg ut att vara någon slags astrologiska förutsägelser. Tyvärr var de omöjliga att fotografera då de satt bakom glas och ram och reflexerna blev för svåra.

Visa bilaga 25-0160 Korridor, Wat Sawang Arom PYO.JPG

När man i över 20 års tid har kuskat runt i Thailand så kan man det här med Buddisttempel. Detta hindrar inte att man undantagsvis blir överraskad, som med orm-templet jag tidigare berättat om. I Dok Kham Tai var det så dags igen...

Visa bilaga 25-0151 Wat Si Chum, Dok Kham Tai PYO.JPG
Wat Si Chumheter skapelsen och påminner faktiskt en hel del om det vita turisttemplet Wat Rong Khun i Chiang Rai. Insidan här skulle dock bjuda på ännu en överraskning.

Visa bilaga 25-0153 Wat Si Chum, interiär PYO.JPG
Visa bilaga 25-0154 Wat Si Chum, interiör PYO.JPG
I stort sett hela inredningen, från golv till tak, var snidad i trä och det är man ju duktiga på här i landet.

En bit bort hittade jag sedan Wat Sawang Arom, som till största delen var ett museum med, vad jag gissar, gamla och nya gåvor till munkarna. Här fanns allt från urgamla strykjärn till 90-talets då toppmoderna skivspelare. På väggarna hängde mängder av dokument, som jag inte blev klok på, men åtminstone en del såg ut att vara någon slags astrologiska förutsägelser. Tyvärr var de omöjliga att fotografera då de satt bakom glas och ram och reflexerna blev för svåra.

Visa bilaga 25-0160 Korridor, Wat Sawang Arom PYO.JPG
Ehhhh....kom sent omsider på att jag nog lagt in för stora bildfiler för att de ska synas direkt. Gör om och kompletterar med mindre filer får vi se om det hjälper.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar