I Lung Noks bildarkiv

06-062 Robinson Udorn.jpg

Den stora gallerian i Udon Thani år 2006, dvs före ombyggnaden. Min gamla Minolta A1s första Thailandsresa.
Vore kul om du har några bilder ifrån Farang Alley, som låg mittemot, dvs till vänster om denna bild.

Minns Farang Alley mycket väl från mina tidiga besök i staden, men har tyvärr knappt några bilder alls. Kanske IL har, han var ju också där vid tiden det begav sig. Man tar massor av bilder, men alltid missar man något som borde ha dokumenterats......

Minns Farang Alley mycket väl från mina tidiga besök i staden, men har tyvärr knappt några bilder alls. Kanske IL har, han var ju också där vid tiden det begav sig. Man tar massor av bilder, men alltid missar man något som borde ha dokumenterats......
Hej

Har två skolådor fulla med Thailands foton ifrån 80-90 talet som jag tänkte gå igenom och lägga ut lite bilder ifrån på forumet någon gång när tid för detta finns, men jag har nog inte heller några foton just ifrån Falang Alley, möjligtvis ifrån utkanten av barområdet mitt emot Complex, där fanns det ju någon frisör, bar och cafe m.m.

Mvh isan lover

Hej

Har två skolådor fulla med Thailands foton ifrån 80-90 talet som jag tänkte gå igenom och lägga ut lite bilder ifrån på forumet någon gång när tid för detta finns, men jag har nog inte heller några foton just ifrån Falang Alley, möjligtvis ifrån utkanten av barområdet mitt emot Complex, där fanns det ju någon frisör, bar och cafe m.m.

Mvh isan lover
Snälla skanna in dom digitalt och visa oss. Så himla coolt att se bilder från den tiden :thumbsup:
2006 satte jag foten första gången i LOS så ni förstår ju :)

Vore kul om du har några bilder ifrån Farang Alley, som låg mittemot, dvs till vänster om denna bild.
Att den kallades Farang Alley hade jag inte en aning om.
Där satt jag ofta och väntade när man inte var sugen på shopping.
Det fans en bar på utsidan mot gatan som vi ofta besökte på kvällarna…Mr Thoong har jag för mig den hette.

Inte mycket till bilder men dom är iallafall från insidan.
Dom flesta barer ser ju nästan likadana ut :)
1655397158487.jpeg

1655397213569.jpeg

1655397250328.jpeg

1655397294281.jpeg

Känner du till den här mannen?
Eller det kanske är du;)
Han träffad man på lite varstans..dom åren jag besökte Udon.
Han var ofta och badade på hotell Napalai..som synes på bilden.

1655397385698.jpeg

19-0587 Hanuman-tavlan.jpg

I södra Thailand finns en gammal form av skuggteater, Nang Talung, som spelas med hjälp av figurer utskurna ur buffelhud. De projiceras på en bakbelyst skärm och visas som en skugga. Första gången jag var i provinsen Phattalung fick jag den här gåvan av en familj jag blev vän med. Figuren föreställer apguden Hanuman och är just en sådan "skugg-docka". Nu pryder den sin plats på en av mina väggar hemma i torpet.

Säkert en trevlig tråd, själv gav jag upp efter sidan 4, inte en bild går att öppna...
Jag har samma problem som dig.
På sidorna 1-5 kan jag bara se 3 bilder på första sidan..men från slutet på sidan 6 och framåt går det bra.
Prova från sidan 6 så har du många fina bilder att titta på:thumbsup:om det nu är samma problem?

Jag har samma problem som dig.
På sidorna 1-5 kan jag bara se 3 bilder på första sidan..men från slutet på sidan 6 och framåt går det bra.
Prova från sidan 6 så har du många fina bilder att titta på:thumbsup:om det nu är samma problem?
Det verka stämma att det är nog fel på jpg stödet i datorn som laddat upp bilderna eller nåt.

Jag kan heller inte se alla bilder i början av tråden!

Tillbaka
Topp