Lung-Nok
Aktiv medlem
Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer vi att inta merparten av vår föda via mobilen. Hur det ska gå till vet jag inte, men det är ett måste om vi inte ska svälta ihjäl. Till att börja med kanske det kommer en app som läser av vår blodsockerhalt och varnar när det är dags att äta. Varför påstår jag detta? Jo, mobilen upptar allt större del av vår tid. Många kan få ett hysteriskt utbrott om de inte har mobilen till hands eller tvingas avstå från att använda den.
Jag var på ett födelsedagskalas i norra Thailand. Ice fyllde 20 år. De uppvaktande gästerna anlände nästan samtidigt - alla med en present i ena näven och mobilen i den andra. När man hade överlämnat sitt paket och sjungit "Happy birthday" så slängde man sig över sin mobil. Ice skar upp tårta och serverade var och en. Alla åt, utom en kille som var alltför upptagen av mobilen. När tårtan var uppäten lägrade sig lugnet och tystnaden över sällskapet. Alla, inklusive födelsedagsbarnet, knappade på sina mobiler. Ingen sa ett ord.....
Hur ska det bli när hela mänskligheten har förvandlats till telefon-zombier?
Jag var på ett födelsedagskalas i norra Thailand. Ice fyllde 20 år. De uppvaktande gästerna anlände nästan samtidigt - alla med en present i ena näven och mobilen i den andra. När man hade överlämnat sitt paket och sjungit "Happy birthday" så slängde man sig över sin mobil. Ice skar upp tårta och serverade var och en. Alla åt, utom en kille som var alltför upptagen av mobilen. När tårtan var uppäten lägrade sig lugnet och tystnaden över sällskapet. Alla, inklusive födelsedagsbarnet, knappade på sina mobiler. Ingen sa ett ord.....
Hur ska det bli när hela mänskligheten har förvandlats till telefon-zombier?