I Lung Noks bildarkiv

11-1383 Ensam på kajtrappan PSL.jpg

En ensam student satt på den karga kajen mot floden i Phitsanulok. Jag stod på bron ovanför och fotade. Bilden kanske kan användas som illustration för ensamhet, solitär eller funderingar eller......

12-1356 Nans Mona Lisa, Wat Pumin.jpg

Templet Wat Pumin i staden Nan har många av Thailands mest berömda väggmålningar. Flera av dem har tryckts upp som affischer, på t-shirts, kylskåpsmagneter m m. Målningen på min bild brukar kallas Thailands Mona Lisa. När jag var där kom även en skolklass i yngre tonåren och några av eleverna tog sig för att guida mig runt i templet och tack vare dem fick jag lära mig lite mera än vad jag skulle ha fattat om jag vimsat omkring själv.

12-0096 Brudpar vid Hoan Kiem Lake.jpg

Under den "kalla" perioden är det populärt att gifta sig i Vietnam. I Hanoi kan det faktiskt bli riktigt kallt. Många nygifta väljer att ta sina bröllopsfoton vid den lilla sjön Hoan Kiem Lake. Här kan man vissa dagar se tiotals brudpar samtidigt.

Bild från norra Laos vid en liten byskola. Dörrarna var stängda och lektion pågick, men några av eleverna uppmärksammade farangen utanför och ville kika. Det gjorde de tills en barsk lärarröst återkallade dem till ordningen....

12-1702 Barn vid trasig dörr PHS.jpg

En kul bild hann jag i alla fall få...

Bild från norra Laos vid en liten byskola. Dörrarna var stängda och lektion pågick, men några av eleverna uppmärksammade farangen utanför och ville kika. Det gjorde de tills en barsk lärarröst återkallade dem till ordningen....

12-1702 Barn vid trasig dörr PHS.jpg

En kul bild hann jag i alla fall få...
En fantastiskt fin bild som är välkomponerad och speglar barns nyfikenhet. Ett stort tack för att du delar med dig av bildskatten. :wai:

Tillbaka
Topp