Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte dum allsHej
Ja Beerlao är god och ibland finns den att köpa på den Thailändska sidan av gränsen också längs Mekongfloden, men själv föredrar jag den ljusa varianten.
Mvh isan lover
![]()
Ännu en gammal bild från Udon Thani. Utsikt från ett fik på det stora "komplexet" med bl a Robinsons innan ombyggnaden. Vid plåtstaketet i förgrunden låg tidigare en lång rad ruffiga barer. Vem minns t ex "Mr Thong's Place"? Något som stadens styresmän tydligen ogillade. Raskt revs de liksom övrig bebyggelse ned på tomten och det nya "nöjespalatset" i Udon växte upp i stället.
Själv älskar jag vattenfall och kunna bada i dem. Friskt skönt vatten. Finns det sedan lite fisk som rensar fötterna så är det ett plus.![]()
Jag var i Nan i norra Thailand och det var kallt som attan. Men ungar ska ju bada när det bjuds så när vi kom till det här vattenfallet så slängde sig den här lilla tjejen i. Själv, badkruka som man är, så stannade jag på torra land och undvek att bli blöt, men jag fick i alla fall en rätt kul bild.
Här i villagen är det ca 80% kvinnor som står för underhållet och håller det städat, Kambodianer, och som du säger vanligt vid byggena, men oftast inte Thai.![]()
När det gäller vissa saker är det väldigt "jämlikt" mellan könen i asiatiska länder. I Thailand ser man ofta kvinnor utföra tunga sysslor på exv byggen. I Nepal har jag sett kvinnor stå och spetta och handgräva diken i gatan. De här glada damerna sysslade med husbygge i Phattalung och ville bli fotograferade...
Hej![]()
När det gäller vissa saker är det väldigt "jämlikt" mellan könen i asiatiska länder. I Thailand ser man ofta kvinnor utföra tunga sysslor på exv byggen. I Nepal har jag sett kvinnor stå och spetta och handgräva diken i gatan. De här glada damerna sysslade med husbygge i Phattalung och ville bli fotograferade...