Internationellt körkort

Tavlan med Volvon hänger vid den röda pilen. Är du kvar i Thailand?

post-3132-0-21322400-1434702450.jpg.b8fe2fd6d6fe503ed3243d4e64ed022e.jpg
Kul med gamla foton

Eller hör av folk här som påstår att det räcker med ett höftskynke och lite Lao Kao så kan man köra MC utan att farbror brun blir sur .
Gör det bara inte , det är inte värt det, somapknug skriver, Ingen försäkring täcker
Ang. reseförsäkringar (vet ej om svenska bolag) men det har varit raporter om olycksfall (UK medborgare) som har blivit nekade ersättning (jag talar om miljonbelopp på sjukhuset) om moppen har större motorvolym än 125cc (110 ?) Så för er som använder reseförsäkringar, läs det finstilta i avtalet noga.

Fast man kan ju alltid söka 'Go Fund Me'

Dessa
Ang. reseförsäkringar (vet ej om svenska bolag) men det har varit raporter om olycksfall (UK medborgare) som har blivit nekade ersättning (jag talar om miljonbelopp på sjukhuset) om moppen har större motorvolym än 125cc (110 ?) Så för er som använder reseförsäkringar, läs det finstilta i avtalet noga.

Många har inte ens MC KK i sitt hemland,

Moppe finns inte i Thailand. Och man måste ha körkort för det fordon man framför.

Men vissa tror / hoppas säkert att det är mopeder och kör på i godan ro.

Visst stämmer det och värre är att är att om du med om en olycka så gäller inga försäkringar och du kan bli skadeståndsskyldig i resten av ditt liv.

Så kör inte utan körkort eller när du har druckit.

Oberoende av vad du läser på internet.
Fast jag är bara intresserad av det faktiska bötesbeloppet om det är 100% korrekt att det idag är 10.000 baht och eller fängelse i tre månader? Allt annat är totalt ointressant för mig.

Även om man har försäkring kan det bli dyrare än man tror.
Hörde nyligen om en svensk i 35-årsåldern som avled pga brännskador, gasen i köket exploderade.
Han hade försäkring men de miljonerna räckte inte och när han avled var det en skuld på 6 miljoner till hans fru.
Tragiskt!

/ SatanG

Hörde nyligen om en svensk i 35-årsåldern som avled pga brännskador, gasen i köket exploderade.
Han hade försäkring men de miljonerna räckte inte och när han avled var det en skuld på 6 miljoner till hans fru.
Tragiskt!

/ SatanG
Varför lånade han pengar av sin fru när han var död?

Tragiskt!

/ SatanG
Vilket land är detta i , Inte Sverige ?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
5 K
Anonym
A
L