Internationellt körkort

Ett par år senare...
Jösses vad poliskontroll det är i Phuket nu...
Blir stoppad minst en gång per dag men oftast bara förbivinkad.

Utan giltigt körkort skulle det vara lite jobbigt.

Dom är också snabba på kedja både moppar och bilar. 8 minuter efter datumparkeringen börjat gälla var polisen ute och kedjade igår.

Imorse råkade jag köra 15 meter mot enkelriktning och svängde rakt in i en poliskontroll... trodde att det skulle bli lite jobbigt men efter att ha vinkat med IKK fick jag åka vidare.

Känns som att böter för körkort, hjälm och parkering är snabba enkla pengar in och inte fokus på trafiksäkerhet...
Glad jag inte bor i Phuket , Issan =easy life

I Bang Saray och Ban Chang med omnejd är det lugnt hittills men i Pattaya/Jomtien är det poliskontroll dagligen. Giltigt körkort har jag och alltid hjälm så har aldrig blivit stoppad men kör väldigt sällan i Pattaya/Jomtien numera.
Var väl samma under de åren jag bodde i Pattaya , Det var oftare än sällan jag blev stoppad när jag körde hem från Pattis downtown till Darkside och vårt hem i Elephant village , Körde man sedan dagtid på second road så var det fullt normalt att varje dag bli stoppad , men jag är som du , hjälm samt KK och skattad samt försäkrad MC, tycker det är förbannat bra att snuten kollar, Tycker man är lite dum i skallen om man klagar över detta normala arbetssätt, dessutom inte alls vanligt i Pattis med mutor till polisen , utan ner till Soi 9 och betala ,, helt ok enligt min mening

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
5 K
Anonym
A
L
Svar
20
Visningar