Köpa ny TV i Thailand

Långeman

Forumveteran
Har funderat på en LED TV LG 43LF590T Smart TV 17.000Tbh.
Ni som har erfarenhet av "smart" TV hur är det med dom,driftsäkerhet eller andra för o nackdelar.
Kan risken vara att en sådan Tv har tändes att gå sönder fortare.( Mer elektronik)
Alt är en LG 570 T

Jag har dålig koll på just LG, men ingen nackdel mot en som inte är "Smart TV".
Har bla en Sony här i Sv och den fungerar kanon, smidigt kolla Netflix, Youtube tex. direkt i TVn.

Jag köpte en LG smart tv här nere för nåt år sen helt nöjd med den, och LG har helt klart den bästa 3D tekninken jag stött på på tv, har inte gillat 3D innan jag testade det på LG.
Smart tv delen har jag inte satt mig in i så mycket, var en del appar som inte funkade här i Thailand.

Jag köpte en LG smart tv här nere för nåt år sen helt nöjd med den, och LG har helt klart den bästa 3D tekninken jag stött på på tv, har inte gillat 3D innan jag testade det på LG.
Smart tv delen har jag inte satt mig in i så mycket, var en del appar som inte funkade här i Thailand.

Själv så köpte jag för en 2-3 år sen en LG plasma 60" och jag har inte klagat över tv:n, inkl. väggfäste så pröjsade jag 22,000thb på Tesco Lotus. den är kompatibel med den mesta tekniken..

Sorry! man inte har den senaste LED el. BLACK

Senast ändrad:
Vi har tre LG smart TV, den senaste en 55UF680T. Vad som vi använder mest är möjligheten att se material från Youtube. Jag har sagt upp Netflix då jag hade problem med att det laggade för mycket med fiber från True. 3BBs var bättre.

UltraHD kan man vara utan om man inte ser mycket på inspelat material. Inget Ultra HD visas ännu i Thailand så vitt jag vet. För vanlig TV tittande räcker det med full HD. 3D används nästan aldrig på den som har det.

Kolla vilka anslutningar som finns och att de räcker för dina dehov. Det verkar bli färre och färre i alla fall på budget modellerna, 55UF680 har t.ex bara en USB och HDMI ingång medan 49LF630 har tre av varje.

LGs webOS2 är bra och lätt att använda.

Kolla också vilken fjärrkontroll som följer med. LGs Magic Remote underlättar användandet av smart funktionerna. En av våra har bara universal kontrollen, den andra har Magic Remote och den tredje båda.

Den äldsta är tre år och är nog den mest avanserade har inte haft några problem med någon TV.

Rekommenderar smart TV, hustrun som tyckte det var onödigt använder smart TV dagligen för musik och repriser på TV serier.

LG Thailand kan vara sena med uppdatering av appar på nya modeller. Jag hade Netflix appen på de gamla men inte på den nya. Hustrun fick svar från supporten att TVn är ju ny så ni får vänta sex månader på uppdatering så kommer appen.

Vilka appar finns det i en smart tv som man inte hittar samma funktioner med en dator?

Vilka appar finns det i en smart tv som man inte hittar samma funktioner med en dator?
Antagligen ingen men alla kanske inte vill hålla på och dra kablar mellan tv och dator, själv har jag långt mellan min tv och min dator i 2 skiljda rum.
Men använder inte smart tv funktionen så mycket heller tv står mest bara där som en prydnad.
Testade youtube igår för att se hur det funka, skall kolla lite mer ikväll kanske vad jag har för appar om jag inte åker ner till stranden istället och lägger mig med en bok ;)

Antagligen ingen men alla kanske inte vill hålla på och dra kablar mellan tv och dator, själv har jag långt mellan min tv och min dator i 2 skiljda rum.
Men använder inte smart tv funktionen så mycket heller tv står mest bara där som en prydnad.
Testade youtube igår för att se hur det funka, skall kolla lite mer ikväll kanske vad jag har för appar om jag inte åker ner till stranden istället och lägger mig med en bok ;)
Inte jag heller så jag brukar använda en laptop, men är bara i Sverige jag kollar på tv, i Thailand har jag ju projektor.
Va bara nyfiken på om det va nån vits med smart tv jämfört med dator men det är det alltså eg inte.

Inte jag heller så jag brukar använda en laptop, men är bara i Sverige jag kollar på tv, i Thailand har jag ju projektor.
Va bara nyfiken på om det va nån vits med smart tv jämfört med dator men det är det alltså eg inte.
Nä tvärtom, finns väl inget som slår en dator mer en kanske kostnadsnivån då, dator om man skall ha något bra blir ju dyrare men är alltid bäst ;)
Smart TV blev på köpet för min del jag skulle ha en 3D och en 65" och denna var på rea.

Nä tvärtom, finns väl inget som slår en dator mer en kanske kostnadsnivån då, dator om man skall ha något bra blir ju dyrare men är alltid bäst ;)
Vad skiljer det på en smart tv och en vanlig då? Datorn kan man ju ha till lite mer än bara en enda tv.
Tror inte att folk köper en smart tv för att spara pengar, tvärtom så tycker dom nog att det verkar häftigt och har inte ens funderat på att en dator kanske vore bättre. Lullull säljer.. Själv hoppar jag smart tv just för att spara pengar, datorer har jag ju redan i drivor.

Va priset jag menade, blev ju billgare med smart tv än dator enligt dig.
Ja för skall du köpa en dator till också så blir ju det dyrare, jag släpar inte min dator till TV:n för att koppla in den då får jag ju köpa en ny dator.
Men vill man hålla på och släpa runt sin laptop och koppla in och ur den i TV:n så funkar ju det om man redan har en.
Skall jag ha en media-dator blir det dock dyrare men alla har ju inte samma krav som mig.
Nu förtiden har man ju internet och appar och kan koppla upp allt, min Bluerayspelare kan du ju koppla upp, mitt playstation kan jag koppla upp och använda som media center, också nu kan man då koppla upp TV:n.
Säljs det nya TV utan smartfunktion idag ens?

Men som jag skrev i tidigare inlägg jag har inte ens använt smartfunktionen något direkt, jag kommenterade LG tv:n i början att jag var nöjd med den.
Sen skrev jag att en dator var bättre på din kommentar.
Jag loggade in TV:n för första gången sen jag flytta till det här huset igår efter läst denna tråden för att se om något nytt tillkommit.

Ja för skall du köpa en dator till också så blir ju det dyrare, jag släpar inte min dator till TV:n för att koppla in den då får jag ju köpa en ny dator.
Men vill man hålla på och släpa runt sin laptop och koppla in och ur den i TV:n så funkar ju det om man redan har en.
Skall jag ha en media-dator blir det dock dyrare men alla har ju inte samma krav som mig.
Nu förtiden har man ju internet och appar och kan koppla upp allt, min Bluerayspelare kan du ju koppla upp, mitt playstation kan jag koppla upp och använda som media center, också nu kan man då koppla upp TV:n.
Säljs det nya TV utan smartfunktion idag ens?
Klart det finns tv utan smart funktion.
Jag köper iaf alltid utan.
I ditt fall blir det ju dyrare med smart tv om du redan har playstation mm. Men undrade vad det skiljer i pris för smart tv och utan, en dator som ska ersätta smart tv funktionerna behöver ju inte vara en värsting precis och har man som du en spelkonsoll så behöver man ju varken dator eller smart funktion till tv:n.

Klart det finns tv utan smart funktion.
Jag köper iaf alltid utan.
I ditt fall blir det ju dyrare med smart tv om du redan har playstation mm. Men undrade vad det skiljer i pris för smart tv och utan, en dator som ska ersätta smart tv funktionerna behöver ju inte vara en värsting precis och har man som du en spelkonsoll så behöver man ju varken dator eller smart funktion till tv:n.
Nu var det så bra REA erbjudande på den här TV:n när jag köpte den så det hade inte blivit billigare med en vanlig TV, var anledningen till att det blev den här TV:n, jag var ute efter en normal TV.

Sen Blueray spelare behövde jag för mitt Playstation är Svenskt, spelen till playstation är inte Zon låsta så dom kan jag köpa här nere men Blueraydelen är Zon låst så jag kan inte spela filmer köpta här nere på den.

Sen Blueray spelare behövde jag för mitt Playstation är Svenskt, spelen till playstation är inte Zon låsta så dom kan jag köpa här nere men Blueraydelen är Zon låst så jag kan inte spela filmer köpta här nere på den.

Skulle aldrig köpa en pirat dvd, då laddar jag hellre ner själv med rätt text.
Jag kollar till 99% på Netflix och laddar bara ner enstaka nya "stor" filmer.
Men på datorn funkar alla zoner [emoji6]

Skulle aldrig köpa en pirat dvd, då laddar jag hellre ner själv med rätt text.
Jag kollar till 99% på Netflix och laddar bara ner enstaka nya "stor" filmer.
Men på datorn funkar alla zoner [emoji6]
Blue ray spelaren kosta 2000 bath det har jag råd med, text använder jag sällan på Eng. filmer vare sig här eller i Sverige är inte i behov av det.
Här är det mest ungen som kollar tecknat, jag har inte bara mig själv att tänka på och om nu netflix finns på Thai så man kan kolla disney filmer på Thai där, vilket jag tvivlar på så blir det ändås lättare att köpa film som han kan sätta på själv än att jag skall ordna med något genom netflix, helst när jag jobbar.
Mitt tv tittande och film tittande hemma är som sagt nästan obefintligt dock gillar jag att gå på bio vilket händer oftare än att jag slår på tv:n.

Ok men handlade ju om tv och bara nyfiken på vad som va så bra med smart tv.
Ang text så tycker jag att det ofta är svårt att höra precis allt som sägs och man missar lätt poänger så vill helst ha Eng text.

Liknande trådar

A
Svar
25
Visningar
3 K
A
S
Svar
6
Visningar
3 K