Vart kan jag köpa gym utrustning i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Spindeln

Gäst
Jag står i startgropparna att öppna ett gym i min by tillsammans med min fru och hennes kusin.
Det ända som återstår är tyvärr utrustningen.
Vart kan man köpa eller leasa utrustning för en vettig penning ???
Vad kan vara lämpligt att ta betalt ???
1x =
10x kort =
1 månads kort =
Kvartals kort =
Års kort =

Någon som vet vad andra gym tar ut för samma saker ???
Namn och registrering är redan gjort.
Finns det inget att få tag på blir den nog att införskaffa utrustningen på begagnat marknaden här i Sverige och frakta ner det.
Jag gör inte detta för att tjäna storkovan utan för att ha någonting att göra på dagarna och samtidigt lära känna mer folk.

Mvh Micke

PS.
PM vore 3-vligt

Ja det va inget vidare drag i denna tråd iaf.
Ingen som vet någonting om någonting verkar det som ;)

Lämpligt att ta betalt...

Ja, först får du nog se vad allt kostar att köpa in, underhålla och kyla ner.
Hur många tror du kommer att besöka gymmet? Jag skulle vara glad om man fick sålt 10st årskort á 4000Thb/år och några ströbesökare.

Så ett vettigt gym med bra grejer skulle nog börja gå med vinst efter....63år eller något sådant

Det finns prylar att köpa i thailand både nytt o begagnat men du bör inte försöka köpa själv, du blir blåst, minst dubbelt pris. Vem som har vet jag ej men det är överflöd på tomma gym i pattaya, oftast på finare hotel. Nästan ingen tränar på gym i thailand.
Ett alternativ är ju att sända kusinen och din fru ner till syndens näste och fråga sig fram. Vet med säkerhet att det går att köpa nytt i pattaya

Får tacka för ALLA långa och utförliga förslag och lyckönskningar.
Dock vet jag att det är bra drag på gymen i Korat.
Finns många ungdommar som bussar ner dit (1 timma med buss) ifrån min hemby.
Så jag tror nog att jag kan få domtill att komma över till en närmare och nyare arena.
Givetvis så skall vi göra en stor och grundlig genomgång och marknadsföring innan vi startar upp.
Företag kommer att få special priser (saltade) ... asg .. skämt

Sedan får man väl försöka att få herr hövding att besöka gymet med så all ohyra inte samlas på samma ställe.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
973
Anonyma
A
A
Svar