Rätt och fel Nya trafiklagar från 5 april -17

 
Tror ju det gäller dom lätta motorcyklarna. Jättebra ide isåfall kommer dom bli i klass med EU-mopparna nästan.
Eller stod det att det skulle gälla tunga motorcyklar med?

Förstår att de skulle passa dig Jonas ,men det finns redan i Thailand MC som går i styrfart , dessa är då anpassade för dem som har rädsla att passera Sukhumwit samt de som aldrig uppehåller sig längre perioder i landet och därför inte lär sig trafikrytmen
 
Förstår att de skulle passa dig Jonas ,men det finns redan i Thailand MC som går i styrfart , dessa är då anpassade för dem som har rädsla att passera Sukhumwit samt de som aldrig uppehåller sig längre perioder i landet och därför inte lär sig trafikrytmen
På vilket sätt skulle det passa mig? Handlar väl om att få ner fartdårarna som bränner runt.
Jag har inget läst om det men tror ju att det handlar just om dom lätta motorcyklarna om det nu finns ett sådant förslag inte tunga motorcyklar.
Att det finns att köpa moppar som håller styrfart får väl inte bort dom som bränner igenom tex. Second road i 100, men det minskar det antalet om man sätter en lag och stryper dessa scooters till 60.
Jag har inga problem med trafiken här alls, känner mig rätt bekväm i trafiken.
 
På vilket sätt skulle det passa mig? Handlar väl om att få ner fartdårarna som bränner runt.
Jag har inget läst om det men tror ju att det handlar just om dom lätta motorcyklarna om det nu finns ett sådant förslag inte tunga motorcyklar.
Att det finns att köpa moppar som håller styrfart får väl inte bort dom som bränner igenom tex. Second road i 100, men det minskar det antalet om man sätter en lag och stryper dessa scooters till 60.
Jag har inga problem med trafiken här alls, känner mig rätt bekväm i trafiken.
555555555555555555555:) Lugn och fin vännen min :thumbsup:
 
Där ser man hur kunskapen brister , idag tillverkas en hel del större cyklar i Thaialnd , även om delar tillverkas utomlands som säljs dessa i Thailand ,, vilka tror du sätter ihop dessa cyklar , typ Ducati samt Triupmh mfl.. detta skapar arbeten åt massor med Thai ,samt inbringar en hel del import-tull åt landet ,, med 90 km begränsningar för dessa cyklar skulle detta var helt slut .. Och idag kan du i stort sett inte importera större cyklar ,, bara nya och då endast de företag som mutat in sig hos Thairegeringen .....Så glöm detta ,med 90km , det kommer aldrig att genomföras, inte trovärdigt alls ........:)

Underskatta inte thai-logik och en junta ;)
Visst är 5500 döda värt en del arbetstillfällen :(

sen blir väl inte export cyklarna spärrade, bara de som thai och några farangar använder för att ta livet av sig inom landet.
 
Det låter som ett mer realistiskt projekt att strypa alla 100-kubikare istället för att utbilda alla Thai.
 
Dom allra flesta faranger super och kör ihjäl sig i fyllan,sedan klagar alla på den hemska trafiken i Th. Kör nyktert och ha rätt behörighet.

Helt korrekt Långeman ,, precis så är det:thumbsup::thumbsup: ,, både du och jag kör hela tiden i Thailand ,, NYKTRA , hur ofta har vi tillbud ?? Jag har kanske haft ett riktigt tillbud på alla år jag kört där nere
 
Har du gett upp tron på att påverka thai ;)

Allvarligt skulle de inte bara ta bort strypningen?

Tycker nog när man läser att det handlar om datateknik.

“As much as driving habits we need to look at the vehicles themselves. Computer technology exists to limit speeds”.

He said that 90 kilometres was too fast but if there was a cap on that speed as well as a campaign to slow motorcyclists down to 60 kilometres an hour that would have a dramatic effect on the figures.

Och som en glädjedödare jag är, man pratar inte om 90 km, man säger att 90km är en för hög hastighet, man pratar om att elektroniskt styra hastigheten som blir högst 60km, och inte heller talar man om specifika grupper om bikar, man säger motorcyklar.
 
Senast redigerad av en moderator:
Det låser snart vilken verkstad som helst upp ... låter som att låsa mobiler till en operatör ... 300 kronor senare är den olåst ...
 
Absolut, det går att fuska med det mesta, och i nästa steg så införskaffas det rullande landsväg och på ett par minuter kan man kontrollera hastigheten på bikarna vid vilken checkpoint som helst.
 
Big bike verkar viktigt som penisförlängare av överåriga farang tonåringar då potensen sviktat.
Ska man få ordning på eländet med att vara världens farligaste land i trafiken för motorcyklister,
så ska man inte bry sig om de tatuerade hängbukarna i skinnväst som återupplever den romantiska tiden från Easy Rider filmen.

In med åtgärder nu, max hastighet ska vara exakt som regionens högsta tillåtna hastighet på vägarna.
Samma åtgärder för bilar som Ferrari, BMW och Porsche.

När man kommer till en 120km/h väg så köper man sina extra 30km/h mot sitt grund-abbonemang på 90km/h via att skicka en kod till Traffice Office som då med ett SMS bekräftar att den nya hastigheten är bekräftad och den förhöjda försäkringspremien dras automatiskt från det förbetalda abonnemanget.

Är man berusad så finns tillvalet autopilot eller sleep mode förvalt.
 
Big bike verkar viktigt som penisförlängare av överåriga farang tonåringar då potensen sviktat.
Ska man få ordning på eländet med att vara världens farligaste land i trafiken för motorcyklister,
så ska man inte bry sig om de tatuerade hängbukarna i skinnväst som återupplever den romantiska tiden från Easy Rider filmen.

In med åtgärder nu, max hastighet ska vara exakt som regionens högsta tillåtna hastighet på vägarna.
Samma åtgärder för bilar som Ferrari, BMW och Porsche.

När man kommer till en 120km/h väg så köper man sina extra 30km/h mot sitt grund-abbonemang på 90km/h via att skicka en kod till Traffice Office som då med ett SMS bekräftar att den nya hastigheten är bekräftad och den förhöjda försäkringspremien dras automatiskt från det förbetalda abonnemanget.

Är man berusad så finns tillvalet autopilot eller sleep mode förvalt.

Som du skriver, är du inte ens värd skiten under mina boots.:xmas_smiley::D
 
De trimmar väl mopeder i Sverige med, men det är ju inget stort problem!
Men tror det skulle bli större problem i Thailand, då man drastiskt skulle sänka hastigheten för många. Sen tror jag att det fortfarande inte beror på farten, de kommer fortfarande svänga helt oförutsägbart ... nä utbildning tror jag mer på och fler kontroller.
 
Men tror det skulle bli större problem i Thailand, då man drastiskt skulle sänka hastigheten för många. Sen tror jag att det fortfarande inte beror på farten, de kommer fortfarande svänga helt oförutsägbart ... nä utbildning tror jag mer på och fler kontroller.

Det är inte farten som är avgörande, det handlar om omdöme.
 
Senast redigerad av en moderator:
Det är inte farten som är avgörande, det handlar om omdöme.

Det är väl ganska självklart att det är lättare att undvika olyckor i låga farter. Fanns omdömet så körde de inte fortare än de kunde stanna.

Varför tror du man har hastighetsbegränsningar över huvud taget?

För övrigt så har polisen den uppfattningen:
Highway chief: Speeding drivers responsible for 85% of accidents

The chief of Thailand’s highways has laid the blame for accidents firmly at the door of speeding drivers.

https://www.samuitimes.com/highway-chief-speeding-drivers-responsible-85-accidents/
 
Har du gett upp tron på att påverka thai ;)

Allvarligt skulle de inte bara ta bort strypningen?

Precis vad som skulle hända. Nä utbildning är ända vägen. Problemet är att med utbildning kommer kostnader. Verkar finnas pengar hos folk i Thailand. När man minst anar det så dyker det upp slantar.

Till vad? Sällan något vettigt i mina ögon. Skänka pengar till något tempel och tro att man åker gräddfil. Gå till en sierska för att få höra att man måste skänka ännu mer pengar till fler tempel om man vill uppnå sina mål. Låna ihop pengar till sinsod, starta äktenskapet barskrapad. Köpa röka och lao kao för surt förvärvade slantar. Ingen thai verkar tveka till detta. Kommer man med förslaget "Du anlita en körskola och ta ett riktigt körkort" då ser dom ut i plåten som om dom sett ett spöke.

Jag kanske överdriver lite samt så är jag nog själv duktig på att lägga pengar på onödiga saker. Med en skillnad, jag gnäller inte när pengarna är slut och jag lånar inte pengar till "leksaker".
 
Senast redigerad av en moderator:
Big bike verkar viktigt som penisförlängare av överåriga farang tonåringar då potensen sviktat.
Ska man få ordning på eländet med att vara världens farligaste land i trafiken för motorcyklister,
så ska man inte bry sig om de tatuerade hängbukarna i skinnväst som återupplever den romantiska tiden från Easy Rider filmen.

In med åtgärder nu, max hastighet ska vara exakt som regionens högsta tillåtna hastighet på vägarna.
Samma åtgärder för bilar som Ferrari, BMW och Porsche.

När man kommer till en 120km/h väg så köper man sina extra 30km/h mot sitt grund-abbonemang på 90km/h via att skicka en kod till Traffice Office som då med ett SMS bekräftar att den nya hastigheten är bekräftad och den förhöjda försäkringspremien dras automatiskt från det förbetalda abonnemanget.

Är man berusad så finns tillvalet autopilot eller sleep mode förvalt.
:):):)55555555 Hängbukar ,, skulle tro att min sixpack slår din med hästlängder 5555555555Tycker att från 22 bast så ser de flesta där nere ut som sopsäckar ;)
 
 

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P
 
Tillbaka
Topp