Rätt och fel Nya trafiklagar från 5 april -17

Läste någonstans att det finns ett förslag att högsta hastiget för MC skulle bli 60 km/tim,
inte föraren som blir ålagd detta, bikarna ska regleras och strypas vid 60 km.
Läste samma men då var det 90km/h och någon minister hade något krav på att tillverkarna skulle reglera detta elektroniskt från fabrik. :);)

Hmmm Undrar om Big Bike kommer att påverkas ? Min styrbox klipper av vid 190km , men det är väl ok :)

Förstod jag rätt, så gäller detta "alla" bikar, 60 km/tim räcker väl till...som sagt, ett förslag jag läste.

Kanske skulle införas på samtliga fordon...olika hastigheter för olika fordon,?

Jag vet att jag läste 60 km som ett förslag, och så här står det.

He said that 90 kilometres was too fast but if there was a cap on that speed as well as a campaign to slow motorcyclists down to 60 kilometres an hour that would have a dramatic effect on the figures.

He suggested that arguments that motorcyclists need high speeds to overtake were groundless.

Nej du, det var publicerat som en nyhet för inte så länge sen....., minns bara inte var......
Du läser väl sånt som vuxen ;)

Är du nervös nu att komma tillbaka till moppeåldern?
Knappast troligt vet du :) Min cykel kan de inte styra från fabrik,, detta är rent bull som ingen skall ta på allvar , det vore att ta död på en alltför lönande industri i Thailand , så GLÖM det bara :):):)

Här finns en artikel......

http://www.buriramtimes.com/thailand-number-one-world-fatalities-motorbikes/

ett urklipp därifrån

The experts have now called on manufacturers of motorbikes in Thailand to use available technology to limit speeds to 90 kilometres per hour.
Och hur tror du den nyligen uppstartade produktionen med Big bikes skulle reagera på detta , iofs så kan det ju bli krav på MC kort för Big Bikes och att de mindre 125orna blir max 90 km /tim

90 med min 125 moppe räcker gott och väl. Jag är sällan upp över 80. Ligger normalt i 60-70.

Men om det blev samma krav på en big bike så skulle jag inte ens fundera på att skaffa en.

90 med min 125 moppe räcker gott och väl. Jag är sällan upp över 80. Ligger normalt i 60-70.

Men om det blev samma krav på en big bike så skulle jag inte ens fundera på att skaffa en.
Precis, därför fjantigt att överhuvudtaget ta upp detta som gällande även för Big Bikes , bara ännu ett slag i luften , som vanligt är i Thailand ,, för nya lagar på tal som är helt ogenomtänkta , visar bar på hur korkade de är i landets ledning , alltför ofta helt huvudlöst .. "Ting Tong "Thai , inte Farang 5555:)

Precis, därför fjantigt att överhuvudtaget ta upp detta som gällande även för Big Bikes , bara ännu ett slag i luften , som vanligt är i Thailand ,, för nya lagar på tal som är helt ogenomtänkta , visar bar på hur korkade de är i landets ledning , alltför ofta helt huvudlöst .. "Ting Tong "Thai , inte Farang 5555:)

Nej ställ krav på utbildning istället för att sätta begränsningar på hojarna. Det är väl själva grund problemet, folk kör utan att ha fått rätt kunskaper och dessutom på fyllan.

Tror du inte behöver vara orolig,
Thailand kommer inte utan kamp ge upp titeln som världens farligaste land för motorcyklister med sina 5500 trafikdöda per år.

Det är dom för nationalistiska och egotrippade för.

Det står ju att detta skall gälla "Motorbike" inte Big Bike. Sedan får man väl se hur det blir med detta, kanske bra ide, då man trimmar helt vilt, en del gör upp till 140 km/tim.

Det står ju att detta skall gälla "Motorbike" inte Big Bike. Sedan får man väl se hur det blir med detta, kanske bra ide, då man trimmar helt vilt, en del gör upp till 140 km/tim.

Som jag skrev tidigare så skulle det inte spela någon roll för mig personligen om min Honda click var spärrad till 90 men jag tror inte man kommer åt grundproblemet.

Idag trimmas dessa moppar hej villt och jag gissar att det inte heller är lagligt. En spärr går säkerligen att "koppla förbi". Min EU moped jag hade, där drog man isär en kabel och vips så var spärren på 45 borta. En EU moped är ju begränsad till 50 kubik så oavsett om spärren är borta så blir det inget fartmonster.

Tror ju det gäller dom lätta motorcyklarna. Jättebra ide isåfall kommer dom bli i klass med EU-mopparna nästan.
Eller stod det att det skulle gälla tunga motorcyklar med?

Och hur tror du den nyligen uppstartade produktionen med Big bikes skulle reagera på detta , iofs så kan det ju bli krav på MC kort för Big Bikes och att de mindre 125orna blir max 90 km /tim
Vilken nyligen uppstartad produktion?

Jag trodde det bara fanns montering av utländska MC i Thailand och att marknaden inte är större än att dom går lika bra att montera ihop i grannländerna för export.

Verkar som att Phonta blev lite skrämd? 60 eller 90 km, för Phonta är väl detta styrfart, kanske det kommer ett lagförslag om subventioner
på stödhjul till Big Bike (:

Verkar som att Phonta blev lite skrämd? 60 eller 90 km, för Phonta är väl detta styrfart, kanske det kommer ett lagförslag om subventioner
på stödhjul till Big Bike :)
Du menar för dom i Ubon samt HH då , vi som kan köra har inga behov av stödhjul, dessutom så kör vi nyktra ...
Och nej , jag blev inte alls skrämd , endast road av hur dumma förslag det kan komma i detta land 555...

Vilken nyligen uppstartad produktion?

Jag trodde det bara fanns montering av utländska MC i Thailand och att marknaden inte är större än att dom går lika bra att montera ihop i grannländerna för export.
Där ser man hur kunskapen brister , idag tillverkas en hel del större cyklar i Thaialnd , även om delar tillverkas utomlands som säljs dessa i Thailand ,, vilka tror du sätter ihop dessa cyklar , typ Ducati samt Triupmh mfl.. detta skapar arbeten åt massor med Thai ,samt inbringar en hel del import-tull åt landet ,, med 90 km begränsningar för dessa cyklar skulle detta var helt slut .. Och idag kan du i stort sett inte importera större cyklar ,, bara nya och då endast de företag som mutat in sig hos Thairegeringen .....Så glöm detta ,med 90km , det kommer aldrig att genomföras, inte trovärdigt alls ........:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp