Rätt och fel Nya trafiklagar från 5 april -17

Det är väl ganska självklart att det är lättare att undvika olyckor i låga farter. Fanns omdömet så körde de inte fortare än de kunde stanna.

Varför tror du man har hastighetsbegränsningar över huvud taget?

För övrigt så har polisen den uppfattningen:
Highway chief: Speeding drivers responsible for 85% of accidents

The chief of Thailand’s highways has laid the blame for accidents firmly at the door of speeding drivers.

https://www.samuitimes.com/highway-chief-speeding-drivers-responsible-85-accidents/
Om alla skulle köra sakta ja, men trafiken omkring, bilar, bussar, lastbilar, minibussar, pickuper etc kör ju fort och hinner ofta inte väja. Skulle de som kör dessa moppar ha utbildning skulle det sänka olyckstalen. Sen måste man ju även sänka hastighet, se till att alla har hjälmar och kör nyktert.

En lång väg att gå, tyvärr tror jag det tar många år dit. Hoppas jag har fel.

Tycker det är ett väldigt klagande på trafiken. När det gäller thailändare överlag kör de bättre bil än andra nationaliteter. Tycker att det flyter på bra.

Tycker det är ett väldigt klagande på trafiken. När det gäller thailändare överlag kör de bättre bil än andra nationaliteter. Tycker att det flyter på bra.

Ja antingen så gillar man läget och folk dör som flugor eller så för man debatt och försöker göra något åt det. Jag har lyckats ganska bra med att få thailändare i min närhet att använda bälte. Svärfar frågar inte efter nycklarna till min moppe utan att först sätta hjälmen på skallen. Svärmor är den mest envisa men det skall nog gå. Jag kan inte påverka alla thailändare men jag kör på med min egen lilla kampanj :)

Min Moppe kör bara jag , ingen Thai som rör mina prylar

20170409_082817.jpg

Ja antingen så gillar man läget och folk dör som flugor eller så för man debatt och försöker göra något åt det. Jag har lyckats ganska bra med att få thailändare i min närhet att använda bälte. Svärfar frågar inte efter nycklarna till min moppe utan att först sätta hjälmen på skallen. Svärmor är den mest envisa men det skall nog gå. Jag kan inte påverka alla thailändare men jag kör på med min egen lilla kampanj :)

Det är så man gör börja med sig själv och de i sin närhet. Personligen tror jag många som dör i trafiken gör det i någon form av självmords handling. Typ skit samma livet är ändå piss lönen och spriten är slut och hem är jag inte längre välkommen. Ibland när man kör och en moppe svänger in direkt framför undra jag om inte de tänker det kommer ju inte gå minus hur det än går och då har de ju bidragit med något hemma.

Samma här , skall deköra min bil eller min Bike så får de ta till skärbrännare , immobilizer samt ett fett Svenskt Abus Granit sätter stopp för de flesta Thai . Familjen skulle aldrig röra mina grejor ...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp