Läser ni böcker fortfarande?

Läste väldigt mycket förr men har inte blivit så på senare år.

Senaste boken jag läste var Lauri Törni - yrke soldat om den finske soldaten Allan Lauri Törni som tjänstgjorde i 3 armer.

Lauri Törni var en riktigt karlakarl även om min favoritfinne är Simo Häyhä - valkoinen kuolema eller biala smiert som ryssarna kände honom som eller på ren svenska den vita döden.

Börjat på denna nyss & den är senaste i serien om Joona Linna skriven av författarna under synonymen Kepler.
Jag har nu läst alla deras böcker & tycker det har varit spännande läsning hela tiden så
dom har blivit mina favoriter författare.

20241112_092239.jpg

Alla Grisham,s böcker är läsvärda gillar lite historiska böcker, Conn Igguldin om romariket även hans böcker
om Djingis Khan, Har med mej minst 3 böcker när vi åker till Thai, när det är varmt är min hammok och en god bok
helt perfekt och kanske en kall öl
Conn I. är bra, även läst böckerna om Rosornas krig, som var lika bra som Cesar och Djingis. Såg att det tydligen finns lite annat att hämta ur hans produktion:

För många år sedan satt jag i kontrollrum på nån sketen båt innan Bob Dylan fick priset. Var väl i dessa Nobel tider. Sa till förste maskinisten jag tycker Bob Dylan förtjänar litratur priset. Han var ju kultuverad typ, så han var ganska enig efter lite funderingar.
Man skull kanske spelat en slant på det. Å andra sidan hade väl Jean-Claude Arnault redan läckt det.
Om du ska satsa en slant på en nobelpristagare i år ska du satsa på att Keith Richards får det i kemi, om Obama fick fredspriset så är Keith värt att satsa på. Att Zelensky får fredspriset är nog inte ens spelbart.

Conn I. är bra, även läst böckerna om Rosornas krig, som var lika bra som Cesar och Djingis. Såg att det tydligen finns lite annat att hämta ur hans produktion:

Läste detta nu ska köpa några av dom böckerna, tack för tipset

Liknande trådar

H
Svar
2
Visningar
2 K
H
B
Svar
64
Visningar