Böcker värda att läsa

Jag har inte läst jätte många böcker i mina dagar men en bok jag kan rekommendera är "Monster"

book-cover-Monster.jpg

Sture Dahlström-Gökmannen :thumbsup:
Mycket udda författare,jag läste Gökmannen för cirka 2 år sedan.Fick låna denna av en jobbarkompis,har nog aldrig skrattat så mycket av en bok i hela mitt liv.Har ni aldrig hört talas om Sture Dahlström så har ni missat något ;)
Jag har nog köpt en 8-9 böcker av honom,några av titlarna: Tango för enbenta,Den galloperande svensken,Piruett för kannibaler och Den store Blondino.

"JavuuL " sa:
Sture Dahlström-Gökmannen :thumbsup:
Mycket udda författare,jag läste Gökmannen för cirka 2 år sedan.Fick låna denna av en jobbarkompis,har nog aldrig skrattat så mycket av en bok i hela mitt liv.Har ni aldrig hört talas om Sture Dahlström så har ni missat något ;)
Jag har nog köpt en 8-9 böcker av honom,några av titlarna: Tango för enbenta,Den galloperande svensken,Piruett för kannibaler och Den store Blondino.
Tack för den, ska ladda ner den i eftermiddag och ha på planet

Den fanns som torrent tidigare vet jag,ja har den om du inte hittar den,men det är ingen modern ljudbok direkt.Det låter som ett sånt där ljudband som man fick lyssna på i skolan,attans tråkig röst:)

"JavuuL " sa:
Den fanns som torrent tidigare vet jag,ja har den om du inte hittar den,men det är ingen modern ljudbok direkt.Det låter som ett sånt där ljudband som man fick lyssna på i skolan,attans tråkig röst:)
Tack för det, nä det fanns en men ingen som delade, Tror jah köper den i stället, Ad-libris hade författaren men inte den boken.

En mycket god vän rekommenderade mig att läsa Robert Ludlums böcker t ex denna:

ludlum-kain.jpg

jag har läst både den och fortsättningen " Kodnamn Schakalen" 2 gånger.. Suveräna båda två. Filmtiteln heter ju "Bourne identity" Läs böckerna 1 och 2 innan ni ser filmen

Å f..
Visste inte att filmen byggde på dessa böcker.
Man lär sig något varje dag :)

Access all areas av Anders Tengner.

Rolig bok fylld av gamla hårdrocks-anekdoter.

Den kan du kolla upp Gaz..

tengner-anders-access-all-areas-mitt-liv-med-hardrockens-giganter.jpg

"Bond " sa:
Access all areas av Anders Tengner.

Rolig bok fylld av gamla hårdrocks-anekdoter.

Den kan du kolla upp Gaz..

Haha..Den kommer hem i brevlådan i veckan. Mysko.. jag tänkte läsa den och sen rekomendera den till dig Bond.. 8)

Håller på och läser "The richest man in Babylon" just nu och den är bra om man gillar ekonomi :)

Äntligen läst ut Access all areas. Vad tyckte du Gaz?

Själv tyckte jag den var grym. :thumbsup:

Hej CM:are...

Som ni redan vet så har jag en favorit författare"Harlan Coben"och han har kommit ut med två nya böcker på svenska, MÄSTAREN(pocketförlaget)och FÖRSVUNNEN(månpocket).
Dessa två baserar sig på Sportagenten Myron Bolitar och hans äventyr om att hjälpa sina sportande personer och hjälpa till med reklamkontrakt, se till att de får en tryggad pension innan de slutar med sin sport, men Myron tar även hand om andra saker gällande sina klienter. Myron Bolitar har också ett förflutet som FBI agent, det gör att Myron har en olustig förmåga att upptäcka eller råka ut för många fula fiskar som vill sätta käppar i hjulen, för de inblandade i böckerna...

MÄSTAREN är nr:2 i Myron Bolitar serien
FÖRSVUNNEN är den sista/senaste i Myron Bolitar serien

Jo-Be

Harlan Coben.jpg

Mästaren.jpg

försvunnen.jpg

Det finns ju många härliga författare och många grenar på det litterära trädet.
Just nu är jag barnsligt förtjust i skrönor av alla de slag.
Favorit författare är Finlands svar på Fritjof Nilsson Piraten nämligen Arto Paasalinna.
Han har skrivit otroligt mycket i princip en bok om året from tidigt 70 tal.
Så det finns mycket att välja mellan.
Et par tips:
Kollektivt Självmord.
Fabrikör Liljeroos Luftskep
Värdens bästa By
osv osv.
Ljudböcker inlästa av Tomas Laustiola ger den där alldeles utsökt extra kryddningen som hans Finlandssvenska ger.

Tipsar Anubaan

"anubaan " sa:
Det finns ju många härliga författare och många grenar på det litterära trädet.
Just nu är jag barnsligt förtjust i skrönor av alla de slag.
Favorit författare är Finlands svar på Fritjof Nilsson Piraten nämligen Arto Paasalinna.
Han har skrivit otroligt mycket i princip en bok om året from tidigt 70 tal.
Så det finns mycket att välja mellan.
Et par tips:
Kollektivt Självmord.
Fabrikör Liljeroos Luftskep
Värdens bästa By
osv osv.
Ljudböcker inlästa av Tomas Laustiola ger den där alldeles utsökt extra kryddningen som hans Finlandssvenska ger.

Tipsar Anubaan
Honom har jag han är sagolit rolig. Den första jag läste var nåt med Gifmörderskan

Liknande trådar

H
Svar
2
Visningar
2 K
H
W
Svar
8
Visningar
1 K