"legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"
Chaiyaphum MCDLXXXII, Thailand
4.471 svar - 126.583 visningar
Mellan denna fredag och fram till 17 mars, så kommer folk boendes i Bangkok att kunna se en komet komma farandes över skyn. Säkert så kommer buddisterna, muslimerna, hinduisterna och kristianerna att påstå att det är Gud som är; arg, på gott humör, [¤#@@¤%] på muslimerna, kristna eller buddisterna, eller så kommer detta att visa att Gud helt enkelt har slängt ett tomtebloss över himmelen för att glädja just: muslimerna, kristna, hinduisterna eller buddisterna...
Huruvida man kommer att kunna se denna komet, vid namn Panstarrs, utanför Bangkok är osäkert, men kika upp vid nattetid på den västra sidan av Er himmel här i Thailand, så skall ni kunna se den kanske..... Kometen kommer i alla fall att vara synlig enbart med ögats hjälp, så det blir ju bra... Nu på söndag, så kommer det att vara den dag när den kommer att vara som mest synlig... Passa på och försök att se den, det är sista gången i vår livstid som den är synlig för oss....
Jag vill så mycket som möjligt hålla denna berättelse ren ifrån alla sorgligheter och sjukdom som möjligt. Det blir alltid att man blir sjuk eller får fel på än den ena och än den andra mojängen i kroppen. Det är helt oundvikligt, fasen åldern tar ut sin rätt, och det gäller bara att ha ett riktigt stort ”flyt” i livet och slippa så många krämpor som möjligt!!!
Jag själv kom alltså tillbaka ifrån Khao Lak, var ute som jag berättade och fann 201 på blodsockret. Gick och funderade på det tills i söndags efter det att jag igen mätt sockret hos kliniken, och nu var det uppe i 256. jag gick direkt till Ram Hospitalet, det privata här i Chaiyaphum, och anmälde mig för den där check up;en som jag gjorde för 2 år sedan.
I måndags åkte jag dit, och de tog blod och alla möjliga prover. Fick sedan efter 2 timmar återkomma, och fick komma till en läkare, precis som vanligt.... Han satt där sedan och berättade om proven, precis som vanligt. Och säger att Kolosterolet är för högt, och pekade på listan med resultatet... Denna lista som är skriven med mycket thai, men också med engelska ord. De har ju extremt många låneord inom även medicinen. Jag tittade på värdet, och såg att jag låg alldeles strax över normal-gränsen jag hade 205, medans normalt var 200.
Sedan nämner han sockret och pekar, och jag ser att det är 191... Ok ganska väntat. Han berättar sedan att jag har en infektion i kroppen. Det hade jag förra gången också kommer jag ihåg. Han vill nu ge mig antibiotika för detta, vilket är helt OK. Sedan börjar han plocka fram resultat ifrån hjärtkollen, EKG:et var bra sade han (jag vet ju NOLL om sådant här), men säger han sedan, ditt hjärta slog inte exakt rakt och riktigt...
Nähä säger jag, har ju aldrig i hela mitt liv haft problem med mitt hjärta förut, och ingen i min närfamilj heller för den delen, ingen vad jag kommer ihåg i alla fall. Jaja sade jag. Han säger att jag skall då få en medicin som heter ”Warfarin” 3 mg, vilket är blodtunnande. ½ tablett per dag fram till söndag, alltså i 6 dagar.
Jag åker hem, jag tycker själv att jag mått lite halvmysko runt huvudet nu sedan ett par dagar, och fattar inte vad det är. Men det kanske är infektionen då!! Jag snackar sedan med en polare hemma i Sverige som har åkt på Prostata-cancer och han skall nu opereras. Han frågar mig vilket värde jag fick... Inte en susning säger jag. Kolla säger han. Jag tar fram sjukhuspappren och säger 4,42, precis vad jag hade säger han....
Jaha säger jag som inte vet ett skit om det här. Men säger han, detta behöver inte alls betyda att du har cancer. Jag berättar om infektionen och han säger genast, ja där har vi det. Med stor sannolikhet så betyder dina förhöjda värden på infektionen i kroppen. Japp så är läget just nu. 1 semestertripp till Phuket och Khao lak och man kommer hem som ett ringvrak med hjärtproblem och prostataproblem och för högt Kolestorolvärde samt sockervärdet har gått i taket.... Innebär detta månne att spriten måste försvinna ifran i”middagsbordet”???
Så nu skall jag till en Kardiologist (rätt??) den 9 mars, som skall kolla mig, och sedan skall jag i samma veva när min medicinering för infektionen är avslutad, ta ett nytt PSA-prov för att fastställa läget, och så måste jag se till att få en slik läkare att stoppa upp ett finger i rumpamentet för att utröna att prostaten är OK eller inte.... Ja ni, det är en spännande vecka det här..... Vi hörs vidare i denna sak.
Handskak
Olas Ben