A
Anonym
Gäst
Här håller jag med ledaren och det var ju så det fungerade för länge sen, vill minnas att det var fyra år, men 10 låter väl rimligt ..."ledarn " sa:Varför inte sätta en tidsgräns på ca: 10 år..
Har du ägt och bott, skött om huset i mer än 10 år så ska du skattebefrias på vinsten..
I alla fall till en stor del...
Jag tycker lagen är ännu värre när man behöver flytta, då ska ju dessa 22% ut också även om man köper större för att familjen ska få plats, man kan ju skjuta upp det men det blir ju ännu dyrare än att låna pengarna på banken ...
Däremot tycker jag, när vi lever i en demokrati att vi ska dra vårt strå till skatten, gör inte alla det drar man väl till slut in pensionen ... inga inkomster till staten inga utbetalningar .... att man kan resonera att man ska ha en pension från Sverige utan att göra rätt för sig har jag svårt att förstå.
Hur kan man få SINK godkänt om man har skatteskulder, verkar ju märkligt.
Jag tycker att pension ska hållas inne tills man har gjort rätt för sig och betalt det man är skyldig att betala! Jag vet att många av er inte håller med, och jag förstår att pengarna lockar. Det handlar ju säkert i de flesta fall om en skatt på en halv mille till en mille om man bott i en storstad eller har en stor fastighet ute på landet ... men ändå tycker jag man ska göra rätt för sig!
Vill man ha ändring på detta måste man ju lobba för det, så fungerar ju en demokrati ...
Nu har jag sagt vad jag tycker i frågan och tänker inte argumentera mer om detta. dock kanske inte så smart att tala om på nätet hur man kommer att lura staten ...