Medlemmar presenterar sig ...

Hej Alla!
Jag är en glad ung-medelålders man. Jobbar i Sverige, kommer ofta till Thailand, först var det för semester med dykning och förundran med uppskattning för natur och kultur. Nu för tiden är jag gift med min Thailändska fru. För tillfälle skall vi packa ihop och flyta till Sverige inom 2 veckor.
Hälsningar till alla läsare och medlemar

Hej eddisel! Stort välkommen till de skrivandes skara, hoppas att du skall trivas i gänget. Jag hoppas också att det finns någon som kan hjälpa dig med din fråga i en annan tråd, själv har jag bara erfarenhet av att ta barn från Thailand till Sverige som finns beskrivet under Migrations- och visatavlan. :wai: :wai:

Hajsan alla :wai:

Är en man i sina bästa år (om jag får säga det själv). ::)

Har aldrig varit i Thailand, men är på väg ner nu i november och kommer att stanna i 2 veckor med Bangkok som bas. Kort tid? Ja absolut, men vill gärna testa och se först om jag gillar det eller inte (vet precis vad ni andra kommer att säga)....... :P

Här på CM har jag varit medlem sedan 2010, men är väl inte så bra på att skriva i de olika forumen - ännu så länge i alla fall. Däremot läser jag mycket vad som skrivs här. Allt för att lära mig mer om landet och livet.

Vet inte om det passar sig med en fråga här eller om jag måste ta det i forumet, men frågan är i alla fall:

Vad är det för skillnad mellan Agoda och R24 (som länkas här på CM) när det gäller hotellpriser? Verkar vara billigare att boka via R24.

//Anders

Hej och välkommen. Bangkok är en fin stad, hel klar favorit i Thailand. Bra hotell till ett bra pris är Chatrium bangkok river hotell 600 kr natten på agoda för 60m2 rum med balkong mot flod och swimmingpool 5 stjärnigt. Gillar ligga i poolen där och se på pråmarna som bogseras upp och ner för floden. Ett måste i Bangkok är att ta en båttur i kanalerna.

"Anders58 " sa:
Hajsan alla :wai:

Är en man i sina bästa år (om jag får säga det själv). ::)

Har aldrig varit i Thailand, men är på väg ner nu i november och kommer att stanna i 2 veckor med Bangkok som bas. Kort tid? Ja absolut, men vill gärna testa och se först om jag gillar det eller inte (vet precis vad ni andra kommer att säga)....... :P

Här på CM har jag varit medlem sedan 2010, men är väl inte så bra på att skriva i de olika forumen - ännu så länge i alla fall. Däremot läser jag mycket vad som skrivs här. Allt för att lära mig mer om landet och livet.

Vet inte om det passar sig med en fråga här eller om jag måste ta det i forumet, men frågan är i alla fall:

Vad är det för skillnad mellan Agoda och R24 (som länkas här på CM) när det gäller hotellpriser? Verkar vara billigare att boka via R24.

//Anders

Ja det är roligt om du vill vara med och skriva lite, Anders. Det måste vara spännande att stå inför sin första thailandsresa, du har mycket att se fram emot. Visst, Bangkok har mycket att erbjuda men det finns så mycket annat i landet dessutom. Men det vet du ju redan efter det du har läst här. Än en gång välkommen!! :wai:

Sawasdee,
Nu har jag äntligen tagit mig till att börja skriva i detta forum,för nu skall jag åka ner till gamla siam,åker 3dje dec med lite övernattningar i Aonang Krabi och fira en tjejkompis som blir 50är den 7e och stannar över lucia ,käka gott och dricka chang,koh lanta en sväng,och bo på railay beach,
Men kanske även några nätter i Phuket,har annars tröttnat på ryssar och nattlivet på Patong,kan bli några nätter på karon i stället faan där är ju ännu mer ryssar ja, tänkte inte på det, åker sen till (2 nätter) Bangkok den25,hem 27(Krung thep faan va jag kan)
Har ju sporadiskt gått in och kikat på inlägg,var längesen nu ,
ha det gött nu alla där ute

sawasdee

/Jonny

Hej Jonny, det är trevligt att du vill skriva lite här. Jag förstår att du ser fram emot din kommande resa, hoppas att det blir trevligt som sig bör i Thailand. :wai:

.
Hej ChaiMai!
Jag har inte så mycket att säga om mig själv. Jag är en 83-årig översättare /böcker/, bördig från Stockholm (Kungsholmen), under de senaste 25 åren boende i Södertälje (min första hustrus barndomsstad). Änkling -04, omgift med thailändska -06, litet hus 3 mil från Buriram, byggt -06 med svärfars hjälp.
Det får räcka så länge, hustrun ropar att middagenär klar.

Inte varit till Thailand än (jag börjar här...) planerar resan till juni 2014. Dela med er av er kunskap :wai:

Hej Bergkvist och välkommen! :wai:

Om du plöjer dig ner under olika tavlor här så hittar du massor med information, är det något specifikt du undrar över så finns här nästan alltid någon som kan svara. Thailand är underbart, du har en spännande resa framför dig.

Välkommen Bergqvist, starta en tråd med dina frågor så får vi försöka att hjälpa till. Viss information kan man söka här på forumet.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp